• Anonym (ts)

ytterligare en bonustråd!!

Hej på er. Vad ska vi göra?? Jag har ett bonusbarn som är en fullständigt normal 3 åring. Det innebär snäll o go ibland o trotsig o uträknande ibland. Helt normalt inte sant? Denna bonus lever som ensambarn hos sin mor så här blir hemförhållanderna helt annorlunda än vad denne är van vid då vi bor 3 barn här o bonusen är här bara varannan helg (tyvärr bara). Bonusen har alltså lite svårare att dela med sig samt anpassa sig till att dela uppmärksamheten med 2 andra. Inte så konstigt alls. Problemet är mamman. Som enda barnet för henne verkar hon hon inte inse att hennes barn kan göra något "fel" men vi ser ett normalt barn som ibland ljuger,puttas för att få en leksak. Vi har kommit på bonusen flera gånger med börja storgråta bara då ett av dom andra barnen råkar nudda eller skall kramas på bonusen o ljuga ihop att dom slått på bonusen. bara för dom skall få tillsägelse och stå och le när någon annan får rättelse eller ont. 3 åringen är ibland sur o grinig. Men fine det är en treåring. Ibland jätte go skrattar o leker o är "lydig" o snäll. O ibland trotsigt o manipulativ. Nu till mamman. Hon säger att hennes barn aldrig slåss. Bara väldigt sällan om någon annan slår först att hennes barn bara sprider kärlek o aldrig bråkar och definitivt aldrig skulle puttas eller ljuga. Hon har en minst sagt övermänsklig bild på sitt barn som inte är rimlig. Antar att hon kanske inte sett hennes barn i ett familjesammanhang så som vi utan bara kortare lekstunder. Men det leder till att mamman tycker att hennes barn som enligt henne skall gå först alltid blir dåligt behandlad här eller att dessa barn här bråkar med hennes stackars oskyldiga varelse. Hon tycker att det är synd om hennes barn som måste stå ut med sina hemska halvsyskon. Hennes barn skulle aldrig slåss eller puttas. Ibland undrar jag om det är samma barn vi har hand om :-S Jag tycker att hon gör sitt barn en björntjänst. Vad göra. Mamman vill inte tro oss. Pappan förklarar sanningen att det är ett glatt barn som är snäll men som faktiskt kan bråka. Som är som BARN är. Och ibland tom lite extra uträknande eftersom denne inte är van vid att inte vara centrum här. Men hon vägrar tro på oss. Tror vi ljuger o att hennes barn mår dåligt här. Vi försöker säga att det funkar jätte bra här och alla har så roligt ihop. ( för det är sant) men att barn bråkar ibland. Mamman tycker dock att dom andra barnen är hemska mot hennes. Visst min sambos o mina gemensamma barn startar också bråk ibland liksom bonusen,helt normalt tycker jag.

• Svar på tråden ytterligare en bonustråd!!
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2013-03-23 10:13:09 följande:
    Det är ju allas problem om en 3åring mår dåligt hos er, inte sant?

Tycker också du pratar illa om en 3åring.. Det är inte en 15åring vi pratar om.

Tycker du? Jag ser det inte så. För. självklart är min 5 åring också bråkig o tjurig precis som bonusen. Hon kan gå mig på nerverna min 5 åring ibland. Så är hon också go o snäll.Barn är barn. Men kanske får man bara säga så om sina egna barn inte bonusar
  • Anonym (ts)
    Jättekul skrev 2013-03-23 10:15:41 följande:
    Usch och fy. Barnet är 3 år och jag frågar mig om det verkligen är en lämplig miljö att vara i. Barnet skall väl ha kvalitetstid med sin pappa antar jag. Istället är där flera andra barn samt en bonusmamma som anser att en 3-åring är manipulativ.

Klart 3 åringen har egenttid med.sin pappa vid dessa helger. Vi gör även familjeutflykter. 3 åring drar sig också mycket till mig o vill ha kramar så hon sitter i mitt knä o jag läser för henne varje gång. Men om vi andra är olämpliga för henne hur skall vi lösa det då? Flytta ut varannan helg?
  • Anonym
    Anonym (ts) skrev 2013-03-23 10:21:24 följande:

Tycker du? Jag ser det inte så. För. självklart är min 5 åring också bråkig o tjurig precis som bonusen. Hon kan gå mig på nerverna min 5 åring ibland. Så är hon också go o snäll.Barn är barn. Men kanske får man bara säga så om sina egna barn inte bonusar
    Nog får man säga så om bonusbarn men ditt fokus verkar ligga på att det är fel på 3-åringen och dennes mamma och inte fel hemma hos er.
  • Anonym (1)

Hur länge har ni bott tillsammans och har 3-åringen bott fredag-söndag ända från början?

• Jättekul
    Anonym (ts) skrev 2013-03-23 10:25:10 följande:

Klart 3 åringen har egenttid med.sin pappa vid dessa helger. Vi gör även familjeutflykter. 3 åring drar sig också mycket till mig o vill ha kramar så hon sitter i mitt knä o jag läser för henne varje gång. Men om vi andra är olämpliga för henne hur skall vi lösa det då? Flytta ut varannan helg?
    Jag tycker bara att ditt fokus var enormt mot en 3-åring. Inte lätt att vara endast 3 år och komma vh. Inte lätt alls.
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2013-03-23 10:17:25 följande:
    Du skriver om 3-åringen som ett ljugande monster. Klart att 3-åringen inte mår bra av att bli behandlad så.

Varför låter du dina barn krama 3-åringen mot hens vilja??? ALLA har rätt till sina egna kroppar och det är klart att man försöker putta bort människor som gör intrång på den privata sfären.

Säg till dina barn att inte vara fysiska med 3-åringen.

Oj jösses jag har en ett åring som älskar att kramas. Jag. Bonusen puttas aldrig då.hon brukar kramamin ettåring sedan om han nuddar eller kramas tillbaka så säger hon.att han slog henne. Då säger vi nej han ville bara kramas o så särar vi på dom.o en tarvår ettåringen o förleder såhan inte kramas mer. Hon puttas om någon har en leksak som hon vill ha. Trodde det var vanligt för en treåring?
  • Anonym (1)
    Anonym (ts) skrev 2013-03-23 10:30:09 följande:

Oj jösses jag har en ett åring som älskar att kramas. Jag. Bonusen puttas aldrig då.hon brukar kramamin ettåring sedan om han nuddar eller kramas tillbaka så säger hon.att han slog henne. Då säger vi nej han ville bara kramas o så särar vi på dom.o en tarvår ettåringen o förleder såhan inte kramas mer. Hon puttas om någon har en leksak som hon vill ha. Trodde det var vanligt för en treåring?
    Ja? Och en 3-åring varannan helg som har rätten att inte behöva bli kramad mot sin vilja.

Så hon är själv den som kramas? Så skrev du inte i trådstarten.

Ja? Vad är då problemet?
  • Anonym (ts)
    Jättekul skrev 2013-03-23 10:28:08 följande:
    Jag tycker bara att ditt fokus var enormt mot en 3-åring. Inte lätt att vara endast 3 år och komma vh. Inte lätt alls.

Ja men det var ju för att det handlar om 3 åringen o hennes mamma. För att jag beskriver att 3 åringen är som 3 åringar är och att mamman tror att hon aldrig puttar o slåss. Självklart kan min 5 åring vara bråkig precis exakt som 3 åringen. Fast lite olika vis förstårs dom är ju olika personer o ålder. 3 åringens sätt här är inga problem alls. Vi har jätte kul. Det är mamman som är problemet. Det är också precis det jag säger. Att det inte är lätt för 3 åringen.
  • Anonym (1)
    Anonym (ts) skrev 2013-03-23 10:36:23 följande:

Ja men det var ju för att det handlar om 3 åringen o hennes mamma. För att jag beskriver att 3 åringen är som 3 åringar är och att mamman tror att hon aldrig puttar o slåss. Självklart kan min 5 åring vara bråkig precis exakt som 3 åringen. Fast lite olika vis förstårs dom är ju olika personer o ålder. 3 åringens sätt här är inga problem alls. Vi har jätte kul. Det är mamman som är problemet. Det är också precis det jag säger. Att det inte är lätt för 3 åringen.
    Att det inte är lätt för 3-åringen hemma hos er märker ju mamman förstås. Mamman får naturligtvis en oro för hur hennes dotter har det hos er. Varför är det så svårt för dig att förstå?

• Jättekul
    Anonym (ts) skrev 2013-03-23 10:36:23 följande:

Ja, men du måste förstå att folk reagerar på vad du skrev "uträknande". En 3-åring är för liten för att vara uträknande.
Svar på tråden ytterligare en bonustråd!!