Men låt mig vara i fred....!!!!
Jag har en depression. Jag har stort behov av att vara ensam. Ju sämre jag mår, desto mer ensam och i fred vill jag vara. Mina föräldrar respekterar detta och även de flesta av mina vänner utom en.
Nu mailade hon som inte låter mig vara i fred för tre veckor sedan och hade en massa frågor om mitt mående och om hon kanske kunde ta med mig ut på stan eller bara hem till henne eller gå och simma (!) eller så. Hon skrev rätt invecklat om att hon ville hjälpa till men helt ärligt, det känns mest som om hon vill känna sig duktig själv. Nu vet jag att det låter inte helt snällt men det är så det känns. Jag svarade inte på mailet för att jag helt enkelt inte orkar. Jag tar upp kontakten sen när jag mår bättre, alla andra förstår detta så jag tycker att hon också kunde acceptera detta.
Nu idag fick jag ett mail där hon skriver att det känns som om jag inte uppskattar henne och hon vill gärna ha ett svar skriver hon. Vad ska jag skriva om det? Jag orkar inte hålla på och maila och svara på alla frågor om hur jag mår, jag orkar inte! Samtidigt får jag en aning dåligt samvete, men ändå...hur ska jag svara? Känns ju som om hon gjort en konflikt av det hela nu, så onödigt!