Anonym (depp) skrev 2013-03-23 17:40:47 följande:
tror intejag kommer att svara nu heller. Förstår hon inte detta behov jag har nu så är hon ju kanske inte värd så himla mycket som vän heller, tänker jag. Jag känner att det måste finnas empati i en vänskap och det är ju högst tveksamt om hon har. Jag blir alldeles matt bara jag tänker på hur hon i detta läge tänekr på SINA behov.
Men vad f-n TS? Vad är du för vän? Jag förstår känslan, jag har också varit sjuk på liknande sätt och haft samma behov av avskildhet. Men din vän är ingen dåligt vän eller empatilös person bara för att hon inte förstår dig just nu.
DU har också ett ansvar för dina vänner och er vänskap även när du är sjuk och mår dåligt - Och detta inbegriper naturligtvis att vara tydlig med hur du vill ha det och att förklara varför för på ett trevligt sätt. Förklara i snälla ordalag att du är sjuk och behöver avskildhet och att visad omtanke och kontakt stjälper snarare än hjälper just nu. Maila och be henne att inte höra av sig utan vänta på att du gör det när du mår bättre.
Visst om hon inte respekterar ett TYDLIG snällt svar så har du väl all rätt att lacka ur och tröttna på henne, du behöver ju ta hand om dig själv. Men det är lätt att bli egocentrerad när man mår väldigt dåligt, så se till att du beter dig juste och vänskapligt så kan du släppa det här sen.
Må väl!