Inlägg från: Jag är jag Vem är du |Visa alla inlägg
  • Jag är jag Vem är du

Har ni verkligen behov av att tvätta kläder så ofta?

TS, kan du förklara vad standardfamilj är?

Vi är 2 vuxna & 2 barn = dotter 10 år & son 13 år.
    Dottern har gymnastik 2 ggr/vecka i skolan + gymnastik 1 ggn/vecka i gymnastikförening.
    Sonen har gymnastik 2 ggr/vecka i skolan + jujutsu 2 ggr/vecka.
    Maken är jujutsuinstruktör + tränar själv 2 ggr/vecka + gymmet 2 - 3 ggr/vecka.
    Jag tränar på gymmet 2 - 3 ggr/vecka + tar raska promenader varje dag och blir då svettig.             

• Jag är jag Vem är du
    Jag är jag Vem är du skrev 2013-03-23 19:41:35 följande:
    TS, kan du förklara vad standardfamilj är?

Vi är 2 vuxna & 2 barn = dotter 10 år & son 13 år.
    Dottern har gymnastik 2 ggr/vecka i skolan + gymnastik 1 ggn/vecka i gymnastikförening.
    Sonen har gymnastik 2 ggr/vecka i skolan + jujutsu 2 ggr/vecka.
    Maken är jujutsuinstruktör + tränar själv 2 ggr/vecka + gymmet 2 - 3 ggr/vecka.
    Jag tränar på gymmet 2 - 3 ggr/vecka + tar raska promenader varje dag och blir då svettig.             
    Just ja, lakan i 4 sängar byter vi 1 ggn/vecka + badlakan 1 ggn/vecka..........handdukar man torkar händerna på på toa varannan dag, kökshandduk 1 ggn/vecka.
  • Jag är jag Vem är du
    Anonym (skitgris?) skrev 2013-03-23 19:47:52 följande:
    standardfamilj för mig = två vuxna och två barn. det förekommer träning för oss vuxna 1-2 ggr per vecka. äldsta barnet har gympa en gång i veckan och ca varannan vecka badhus.

Det du presenterar är en familj som verkar träna i större utsträckning än vad jag tror är vanligt. Då blir det givetvis mer tvätt.  

Träning i större utsträckning än vanligt?!? 

Skolgymnastiken MÅSTE barnen vara med på........så de skulle inte få ha ngn fritidsaktivitet?!

Min man är jujutsuinstruktör - ska han inte få träna själv, bara instruera?!   
  • Jag är jag Vem är du
    Anonym (skitgris?) skrev 2013-03-24 15:14:30 följande:

ja din man är instruktör, då tränar han alltså i större utsträckning än vanligt. Det schema som du presenterar, med fysiska aktiviteter ca 5 dagar i veckan tillhör knappast vad som anses vara vanligt.

Ska vi ge upp vårt liv då?
    Gymnastiken i skolan (2 ggr/vecka för både sonen & dottern) går ju lixom inte att undvika, eller hur?!  Bara för att gymnastik finns med på skolschemat - ska man undvika att ha t.e.x gymnastik som fritidsaktivitet då?
    "Barn av idag" sitter ju så mkt still framför dator & TV men det är kanske bättre?!

Ja, min man är instruktör - och han gillar det. Men ska han bara instruera och inte träna ng själv då,  eller?!

Vem är du att avgöra vad som är normalt eller ej? Jag tycker att det onormalt att gå i samma kläder i flera dagar.....eller rättare sagt ÄCKLIGT!!
    Men jag struntar i om du & din familj har samma kläder i flera dagar - det som är normalt för er är kanske inte det för oss och tvärtom......        

• Jag är jag Vem är du
    Anonym (skitgris?) skrev 2013-03-24 20:18:01 följande:
    du verkar ha någon form av lässvårigheter, eller så uttrycker jag mig konstigt, men ingen annan verkar missförstå vad jag skriver så....

tråkigt att höra att dina kläder blir äckliga så fort. Då förstår jag att du behöver tvätta dem ofta.
    Tack för dina inlägg.  

Tack för ditt påhopp men jag kan med glädje meddela dig att jag har INTE lässvårigheter!!
    Har du det eftersom du tror att mina kläder är äckliga? 
  • Jag är jag Vem är du
    Anonym (skitgris?) skrev 2013-03-24 20:31:57 följande:

haha, nej knappast. du är väldigt tydlig när du skriver med stora bokstäver att det är ÄCKLIGT att gå i samma kläder flera dagar. Jag vet inte vad du grundar den erfarenheten på, rimligen blir ju dina kläder äckliga fort då eftersom du tycker att man måste byta varje dag. Tråkigt att ni inte kan ha era kläder längre än en dag.

Våra kläder blir inte per automatik äckliga efter en användning, men sen är vi väldigt renliga av oss också samt har en fräsch hantering av våra kläder. 

Läs om läs rätt förstå rätt - jag skrev att jag TYCKER att det är äckligt. Men tycker är INTE detsamma som att kläderna ÄR äckliga!!
Svar på tråden Har ni verkligen behov av att tvätta kläder så ofta?