Har ni verkligen behov av att tvätta kläder så ofta?

Japp,jag är allergisk mot kvalster tex. Så tvättar lakan 2ggr/v.
De barn jag har på skolan,får bara ha sina kläder 1dag,pga allergi och att bakterier kan sitta kvar på kläderna och göra en sjuk dagar senare.
Kökshandukar och handdukar på toan byter jag varannan dag,minst. Speciellt om barnen haft kompisar hemma.
Men jag tycker inte det är jobbigt. En maskin rymmer mycket och lakanen torktumlar jag,så de är ju klara direkt.
Jag köper inte colour catcher. Här sparar jag vita strumpor som det gått hål på, eller gamla lakan som jag klipper i bitar, de använder jag till nya plagg för att se om de färgar eller inte. Färgar plaggen, då fortsätter jag testa tills de slutar färga, och då kan jag tvätta dem med andra plagg. Lite återanvändning av textil också
De kläder som barn har på förskolan är rena smitthärden - fattar itne hur man kan använda dem flera dagar på raken. Elvi har alltid byt om när vi kommit hem. o då har förskolekläderna lagts i tvätten.
På mitt arbete skulle det inte funka att komma med samma kläder flera dagar i rad, dock tvättas inte alla kläder efter varje gång.
För oss, en familj på två vuxna och en treåring blir det väl uppskattningsvis fem, sex maskiner under tvåveckorsperiod. Jag har armsvett som luktar illa och som inte går att vädra bort vilket gör att ja g måste byta den Tröja som jag har närmast kroppen dagligen. Övriga vid behov. Mannen byter t-skirt dagligen. Strumpor och underkläder byts dagligen. jag är en riktig hejare på att skita ner mina kläder. Treåringen skitar väldigt ner sina kläder men ändå blir det inte mer tvätt än så. Så i regel tvättar vi två ljusa maskiner på 60 grader (lakan, tshirtar och underkläder), en mörk 60 ( underkläder och strumpor plus eventuellt annat som kräver 60-tvätt som handdukar, som för övrigt byts minst varannan vecka), en ljus 40(tröjor, treåringens kläder mm) och en mörk 40, ibland 2 (byxor, tröjor mm).
2 vuxna här och vi tvättar när underkläderna tagit slut, så en gång i månaden och då ca 8 tvättar.
Vit, svart, 2 X kulört, handtvätt, träningskläder/underkläder, handdukar, sängkläder. Det är tråkigt att tvätta så tvätten får ligga på hög ett tag =) Mest min sambos kläder dock, jag gör inte åt lika mycket då jag är arbetslös och mest sitter i myskläder. Tränar gör bara sambon också,
Så ja ca 2 i veckan då.
ts, det undrar jag med! Jag tycker det är sanslöst att tvätta kläderna bara för att man har haft dem en dag, undantaget underkläder.
Ni som gärna har samma sängkläder i en månad eller mer, och har samma kläder 4 dagar i rad - varför anser ni att det är viktigt att byta underkläder??