Pumpkin skrev 2013-03-24 13:06:53 följande:
Min son är snart 3, väger ca 17 kg och är 100 cm lång och han har gott om plats i sin Mobi och kommer kunna ha den länge till som det ser ut nu. Vi valde den främst för lutningsfunktionen, och måste vi byta till en annan bakåtvänd innan vi byter till framåtvänd har det ändå varit värt det just pga lutningsfunktionen. Numera finns det kanske fler och större stolar som har samma funktion, så idag kanske vi hade valt en annan ändå (även om jag inte upplever Mobin som särskilt liten).
Hej, vet att tråden är gammal men prova ändå. Jag resonerar precis som du, väljer den för lutningsfunktionen trots att babyproffsen vill sälja Britax Hi-way till mig pga att mobin bara tar 18 kg och britaxen 25 kg.
Jag ska köpa ny stol på torsdag och är inne på maxi cosi mobi pga lutningen för i britax babyskyddet har han mest hängt med huvudet när han somnat och pga detta så har vi inte kunnat åka nånstans knappt sen han föddes (han är 6 månader nu och väger 8995 gram och 70 cm lång). Han HATAR att sitta i sitt babyskydd så därför är lutningen viktig då jag tror det blir bättre om den lutar mer bakåt.
Behöver man köpa ytterligare en bakåtvänd stol innan det är dags för bälteskudde och han kan sitta framåtvänd eller räcker denna stolen tills det är dags att byta till det?
Vad har ni för bil? Minns du hur mkt din son vägde och hur lång han var när han var 6 månader? Min son är rejäl men jag tror inte han kommer bli så stor då både jag och pappan är korta och "smala" (jag 156cm/50 kg och pappan 174cm/70 kg)
Tack på förhand