• Sisisisi

Behöver köpa bilbarnstol till 9månaders. TIPS TACK..

Hiway kostar ca 2000 kr och när den är urvuxen byter du bara till twowayen som storasyskonet har nu.

Lite dyrare stolar som jag gillar är axkid, BeLogic, Besafe och multitech.

• Sisisisi
    George 1 skrev 2013-03-24 15:02:03 följande:
    Jag tycker du skall hör med Folksam, ett tag hyrde dom ut stolar. Stolarna var kanon bra, lätta att montera, justerbar höjd på sittsen, solskydd och bäst av allt rullbälten !!!!!

Barnet satt inte fast utan hade ett visst svängrum. Hade stolarna i 6 år i alla mina bilar.

En gång misslyckades det i blöjan och " fodret " på stolen blev förstört, fick ett helt nytt för ngr hundra , ny stol.

Enl deras statistik var denna stol den ända som inte hade haft ett barn som omkom i en trafikolycka.

Kanske inte ngn bra reklam men säger mkt om tryggheten. 

Visst är det den där lila stolen du menar? Det var några år sen va ? ;) Nu finns det inga stolar med rullbälten, alla har fempunktssele så det var nog inte så säkert med rullbälten, det var väl dessutom trepunkts?
  • Sisisisi
    George 1 skrev 2013-03-24 17:26:48 följande:
    DÄR ÄR STOLEN, med en sovande pojk i !

Bra stol det var och rullbältet var helt super bra !!! 

Den finns definitivt inte kvar. (förutom nån annons på blocket då och då). Stolar godkända före 1995 är dessutom inte längre lagliga att använda.
  • Sisisisi
    George 1 skrev 2013-03-24 17:41:01 följande:
    Hoppsan, se där !

Det stämmer väl som barnen säger Pappa hur gammal är du,  före eller efter järnåldern......

Hehe, tiden går fort :)
  • Sisisisi
    ALLIEVERDO skrev 2013-03-24 20:42:32 följande:
    Tack för din tid till att förklara :)

Kan jag fråga en sak. Angående two-way. hur satte du fast den med bältet? satt nu och kollade på youtube och där visade de inte så som vi satt fast den (med det vanliga bilfältet just).. så kollade jag en annan och där gjorde dom som vi.. så hur vet man vad som gäller tro. 

Kolla i bruksanvisningen såklart :) Där ser du de olika sätten bältet kan dras på.
Svar på tråden Behöver köpa bilbarnstol till 9månaders. TIPS TACK..