Inlägg från: Amadeus Mamma |Visa alla inlägg
  • Amadeus Mamma

Lanzarote

Någon här som varit till Lanzarote i mitten av mars och kan säga hur vädret var?

Vi funderar på att åka dit i mars 2014 och skall va en vecka, men vill ju inte åka dit och "frysa"  Flört

Kanske någon som varit dit vi ska? Vi ska till Lägenheter Lanzur FFF Det är ett splasch hotell!

Tacksam för hjälp =)

• Svar på tråden Lanzarote
  • Amadeus Mamma
    MajaLarsson skrev 2013-03-24 20:34:35 följande:
    Vi var där nov 2012 och har bara gott att säga om hotellet! Helt perfekt och maten var jättegod (men i slutet av veckan var vi trötta på den ). Inte mycket svenskar där, mest engelsmän. När vi var där var det nästan tomt på hotellet, vilket betydde att vi som var 7 personer i sällskapet alltid fick solstolar bredvid varandra, aldrig köade i matsalen eller på vattenlandet

Vet att du frågade om vädret i mars men jag ville bara säga att det är ett perfekt ställe  
    Åh det låter ju toppen! =) Ni var också bara 1 vecka? 
    Hur är det med shoppingen? Flört Nära? Billigt? Det är första gången vi åker till spanien, annars är det USA som har gällt för oss.. 
    20-25 grader kan jag leva med =) 
  • Amadeus Mamma
    SVejsan skrev 2013-03-25 07:18:17 följande:
    Tröja och ev långbyxor på kvällen så funkar det. Vi har varit till Lanzarote både i November och Januari och tyckt att det varit bra. Temperaturen i tabellen ovan är troligen taget i skuggan, skiner solen så upplever du det varmare... Så det är ju lite beroende vilken tur ni har med vädret... Men det finns ju en del intressanta utflykter och göra om ni tycker det är för kallt och bada...
    Vi har bara åkt till Puerto del Carmen så shoppingen i Playa Blanca är okänd för oss. I Puerto del Carmen så finns det dock en hel del (Bl a köpcentret Biosphera som har en del av de stora spanska kedjorna)
    Okej, ja tröja o långbyxor hade jag även i USA så Tungan ute Ja man kan ju hoppas att det inte tänker regna eller blåsa när vi är där eftersom vi bara ska va en vecka. =)

Är det billigt där nere? 
  • Amadeus Mamma

En annan sak jag funderade på. Är det någon som flygit med fritidsresor? Min chef kom just hem från kanarieöarna. Dom hade flygit med fritidsresor, och hon sa att man måste betala allt på flyget, att inget ingick.?

När vi flög med apollo så ingick någon dryck iaf! Ett glas vin drack jag om inte annat :D

Någon som vet? 

• Amadeus Mamma
    Trevligt skrev 2013-04-19 07:10:49 följande:
    Man kan ju börja oroa sig i god tid !!!
    Vad skall man göra på denna totalt sterila ön att göra.
    Ön är som en glasstrut, är en gamal vulkan.
    Inga naturliga sandstränder utan vulkansten, svarta, överallt.
    Bada i havet kräver skor för alla stenar.
    Där det är sandstrand så är denna konstgjort och ganska snuskig.
    Har varit många ggr på västsidan på La Santa´s sportanläggning och tränat.
    Vet vad jag pratar om.
    Åk inte dit ! 
    Jag har hört raka motsatsen av de som varit där. Men men smaken är som baken. Så nu ska jag åka dit och bilda mig en egen uppfattning!
Svar på tråden Lanzarote