• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Sooova!! Avis på det !

min unge far fram o äter allt. Plockat ut stenkula gräs löv hushållspapper mm mm ur munnen på henne.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Serpenter

Vår lilla tös stoppar också allt, och då menar jag ALLT, i munnen. Vår son var inte alls så, tänk vad olika det kan vara.

• MissKaos

Varför vakna 05; 30?? Hey bebis sooova! Mamman är trött... dessutom legat o ammat nest hela natten. Kul dag det inte kommer bli. Behöver skriva på mina 60 (!!!) Tradera auktioner. Skulle kunna göra fler men måste få dessa klart innan jag ens tänker på det. Ut med dom sen nya. Behöver pengarna då jag bara tar ut 2d/v num vill vara hemma länge!

Elsa ställer sig upp mot saker nu. Ochvbiter! 2 tändee har kikat upp.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Föresten. Elsa skriker MAMMA! ? hon ger sig inte försen mamma kommer. . Oftast betyder det trött/hungrig (ge mig bröstet.nu)

• mamma till oliver

Här är det pappa som kommer hela tiden från Savannah mun :) här är 3 tänder på väg ut samtidigt uppe i fram , o 2 är redan ute längst ner hon kan bitas rejält nu ????????

• MissKaos

Kul när der börjar komma förståliga saker ur dom

Jag tror bababa kan vara pappa. Hon vet vem hon är ropar msn Elsa blir hon glad. Frågar man var är Isak tittar hon på storebror. Oklart om det är för att hon vet vad han heter eller för att han är stor idol.

Jobbigt med så många tänder på engång?

E blev lös i magen och den stanken. .

tänkte börja gå på öppnis tror E behöver träffa andra bebisar nu. Ska få till det med tider etc bara!

• Förstaförsökaren26

Här får vi höra ma ma ma maaaa typ hela tiden å armarna upp i luften! ???? dock så har inga tänder dykt upp ännu! Men hon typ "anfaller" mig å försöker suga å bita hela tiden. Gjort det ett bra tag. Kan tilläggas att det bars görs på mig typ. Har en lite fråga gällande mat. Jag slutade amma Elise i juni å hon fick då ersättning på heltid samtidigt som vi introducerade mat. Men iallafall såhär ser en dag ut för henne

Vaknar - ersättning ca 230ml

Frukost 1/2 portion gröt + ers 100ml

Lunch 1/2 burk alt mat jag gjort och fruktpuré + ers 100ml

Mellis ers 230ml

Kvällsmat 1/2 burk alt mat och fruktpuré + ers 100ml

Nattning 200ml välling

Då jag tjatat på BVC om min oro kring mat å äbdå inte fått tid förrän i sept så tänkte jag kolla lite med er om vad ni tror, ser det bra/dåligt ut? Saknas något? Nägot som bör tas bort?!

• MissKaos

Går hon upp och är nöjd är det väl bra?

Här ser det ut såhär:

Frukpst nångång 8-9 liten bit smörgås med smör gröt erbjuds 1/2'port äter det hon vill.

Ammas om hon "säger till"

12-14 lunch beroende på hur dagen ser ut. Ammas obland före om inte hon har gjort det innan. Blir väl mer ordning igen nu så 12-13. Äter inte burkmat så samma som vi eller egen mat. Från 3skedar till 1potatis+grönsaker o protein. Ngn frukt.

Em mellis om hon vill ha, gärna ngn tub eller frukt etc ammas.

middag med oss gröt före eller efter beroende på när vi äter.

Ammas sen vid läggdax och x antal ggr nattetid 3-8 ggr. Alltid vid 23 och alltid före vi går upp.

ingen jätteordning men hon verkar må bra!

• MissKaos

Dåså! Hon går upp i vikt och verkar ok!

Friska barn äter o får i sig. Frukost lunch kvällsmat o ett par mellis. Perfekt.

Elsa äter det hon vill. Nudlar var jättekul idag. Att leka med. Lite åt hon jag hivade in lite kyckling o broccoli.

Viktigt är att ungar äter ibland o ibland inte. De får i sig! Inget att oroa sig över!