• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Skönt!@

moruri skrev 2014-06-05 09:58:12 följande:
    Negativt test, då kan jag alltså andas ut nu!

Här jar jag bakat små kex till Elsa. Oj vad gott! Små thekakor mums! Osaltat eko och osötat. Bara hon ser ngt som liknar kexen gapar hon stort. .

50gr smör osaltat

2dl vetemjöl

0,5tsk bakpulver

2msk mjölk

låt smöret få rumstemperatur. Blanda allt noga kavla ut degen skär ut små kex ca 2*2cm baka på plåt 200gr ca 8 min.

Överväger att göra osötad hallonsaft och fixa isglass..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Vad skönt Mouri! Fast tråkigt för oss andra, kanske behövs en ny bebis för att liva upp tråden

Miss K - Såna kex har jag gjort åt Rasmus också tror jag. Är det resept från Mejas mat?

• MissKaos

Japp! Hittade det där

Är han lika förtjust?

sarak skrev 2014-06-07 22:22:59 följande:
    Vad skönt Mouri! Fast tråkigt för oss andra, kanske behövs en ny bebis för att liva upp tråden

Miss K - Såna kex har jag gjort åt Rasmus också tror jag. Är det resept från Mejas mat?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Har gjort thekakor därifrån med. Mycket uppskattade tänkte testa persiljerotsbollar ngn dag.

• siolina

Har alla era ungar glatt börjat äta utan vidare problem? Jamil suger gärna på en bit gurka eler liknande men får våldsamma kväljningar om något kommer i halsen. Vet inte om han sätter i halsen eller kväljer.  Försökte med en fingerspets potatismos men det slutade på samma sätt. Vågar knappt ge honom något mer nu efter att ha provat många gånger med samma resultat. Varje gång känns det som att han kan dö.

Moruri, får ändå gratulera till att du inte är gravid. Hur härligt det än är med barn och bevbisar hade väl det varit lite väl maxat. :)

• MissKaos

Jag började tidigt med mat då min upplevelse är att det kan vara svårare runt 6 månader.

Elsa äter gärna. Hon åt sparris kyckling o pasta omixat förut idag skuret smått. Thaikyckling babystyle gillar hon med. Rabarberkräm ville hon haft meeeer mummsigt värre (surt å bra hade väldigt lite socker i hennes) vågade inte ge mer för magen!

Jag började med gröt som jag gjorde lösare än man ska+lite rapsolja i. Gav lite varje dag. Precis i början var det ju ovan koncistens.

siolina skrev 2014-06-09 10:20:53 följande:
    Har alla era ungar glatt börjat äta utan vidare problem? Jamil suger gärna på en bit gurka eler liknande men får våldsamma kväljningar om något kommer i halsen. Vet inte om han sätter i halsen eller kväljer.  Försökte med en fingerspets potatismos men det slutade på samma sätt. Vågar knappt ge honom något mer nu efter att ha provat många gånger med samma resultat. Varje gång känns det som att han kan dö.

Moruri, får ändå gratulera till att du inte är gravid. Hur härligt det än är med barn och bevbisar hade väl det varit lite väl maxat. :)

• JMP
    siolina skrev 2014-06-09 10:20:53 följande:

Jag har provat ge Elise olika saker sen en månad tillbaka då hon blev fem månader. Allt förutom äpple ratas. Hon spottar ut, kväljer, skriker och blir skitförbannad... Vatten på sked funkar också men det kan hon ju inte leva på :) ersättning funkar inte heller för fem öre. Trodde hon skulle älska att få prova nya saker men nej. En riktig tisseunge är hon.. :)
  • Irlais

Min bebis äter glatt men blir förstoppad... Älskar mat men magen verkar inte klara av det :(

En kompis bebis fick kväljningar så fort han fick fast föda. Det gick över vid 8 månader så det är väl bara att testa igen lite då och då, till slut går det :)