• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania
    Joset skrev 2013-04-01 10:25:14 följande:
    Hej, Jag hoppar gärna in här Glad

Fick ett väääääldigt svagt plus i lördags på bim-6 med testlagret, testade igår igen på bim-5 med CB digital och den visade gravid 1-2 Skrattande Har BF 12/12  
    Välkommen och grattis!
  • Nania

Flyttar fram listan igen så alla nya ser den. Den kommer få en egen tråd när TS hinner sen.

BF-lista 

1/12 Verkar,Linköping 3 flickor 99,05 och 08. Gravid
    1/12 Liten08, Göteborg 1 pojk född -10. Gravid

2/12 Tjej89, Stockholm, första graviditeten.  Gravid
    2/12 Ellez, Skåne 2:a grav pojke född 2010. Gravid
    4/12, Irlais, Stockholm, 1a barnet (1 MF i v8 feb -13). Gravid
    6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10. 
    Gravid
    6/12 MissKaos, Göteborg  1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11). Gravid 

• tjej89

Grattis till alla som plussat! vad roligt med så många decemberbebisar! 

Hur är det med det här med symptom? kan det komma och gå eller bör man bli orolig om symptom minskar eller kanske försvinner? Brösten ömmar fortfarande, men vissa dagar är det mer än andra. 
    Tröttheten håller fortfarande i sig, inte en dag jag hållt mig vaken över 22.
    Molvärken känns inte längre, kan komma små hugg ibland... mer flytningar har jag också.

Är ju min första graviditet. är helt ny på allt det här. och orolig såklart!
    Känns fortfarande overkligt. som att det är för bra för att vara sant... min lilla bebbe.

• tjej89
    Nania skrev 2013-03-31 19:49:56 följande:
    Är det nåt som alla är överens om så är det nog det. Sex kan INTE framkalla missfall/skador osv på ett foster. Så sluta anstränga er relation i onödan genom att låta bli! 
    Tack! nojar väl sig i onödan. det hände ju ingenting, men man var ju lite rädd att det skulle komma blod :(
    får skärpa till mig :) 
  • tjej89
    MissKaos skrev 2013-03-31 20:52:36 följande:
    Nej. Ligg på om ni vill. Avis! Jag mår för illa. Kommer. En period sen när många blir mkt sugna. Sen, i slutet fick jag sd av det. Enyoy nar du kam!
    Tack så mycket! jag får sluta noja helt enkelt. skönt att kunna ventilera här! 
  • tjej89
    marlinire skrev 2013-04-01 09:35:48 följande:
    Tack! Jag bor i Luxemburg :)

Ja, man vagar liksom inte tro pa det fullt ut, som om det vore att "jinxa" graviditeten. Men det kommer nog!
    så känner jag med! man vågar inte tro på det ännu. Vill ju att allt ska gå bra nu.
  • Ängel

Då var det min tur att få hoppa in här då! Har längtat efter att bli gravid så länge! Vi lyckades i december förra året, men på KUB- testet 2mån senare visade det sig att vår lilla flicka hade en allvarlig form av Turnes syndrom och inte kunde överleva graviditeten. Efter ett låångt år mycket krångel och konstaterande att jag har PCOS hade vi nästan gett upp hoppet totalt. Men samma dag som jag äntligen skulle börja medicinering för att få regelbundna ägglossningar så plussade jag! Helt otroligt och helt utan hjälp! Nu ska vi få komma på vaginalt ultraljud om en vecka. Vi vill verkligen vara lyckliga över detta, men är livrädd för att nåt ska gå snett igen..

• verkar

Lite lite rosa på pappret imorse... Jag hade tänkt att åka och köpa nått litet till fröt idag för att fira men nu törs jag inte.... Jag vet att det inte påverkar och att jag kan spara men ändå.

• iloveyou

Vet ngn när man gör alla ultra ljud? Många pratar om att ge sin ultraljudsbild i present till får och mor föräldrar! :)

• Nania
    Ängel skrev 2013-04-01 10:48:23 följande:
    Då var det min tur att få hoppa in här då! Har längtat efter att bli gravid så länge! Vi lyckades i december förra året, men på KUB- testet 2mån senare visade det sig att vår lilla flicka hade en allvarlig form av Turnes syndrom och inte kunde överleva graviditeten. Efter ett låångt år mycket krångel och konstaterande att jag har PCOS hade vi nästan gett upp hoppet totalt. Men samma dag som jag äntligen skulle börja medicinering för att få regelbundna ägglossningar så plussade jag! Helt otroligt och helt utan hjälp! Nu ska vi få komma på vaginalt ultraljud om en vecka. Vi vill verkligen vara lyckliga över detta, men är livrädd för att nåt ska gå snett igen..
    Välkommen och grattis! Försök att inte oroa dig från ett problem är ett faktum. Detta är ju en helt ny chans och behöver inte alls ha samma förutsättningar som ni hade sist!
Svar på tråden December bebis 2013