• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Ett tickande hjärta ca98% att det går bra. Sen finns ju risk gor andra problem som vid alla grav. KUB är det jag vill passera..

Vilket mvc väljer ni Göteborge? Jag maste bestämma mig. VUL bokat pa bmgruppen 8+0 praxis är att inte g?ra todigare för risken att inte se ngt

Nania skrev 2013-04-01 17:00:58 följande:
    Jag hade nog väntat minst 3 veckor med VUL hjärtat brukar börja slå ca 22-23 dagar efter befruktning. Och vet att det är ganska vanligt att man inte ser något i v 6 och då får komma tillbaka igen för att det kan komma senare. Men ser man väl ett tickande hjärta så försvinner en stor del av missfallsrisken, den är dock inte helt borta då det finns några kritiska tillfällen kvar. T.ex. när moderkakan tar över i ca v 10

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ett tickande hjärta ca98% att det går bra. Sen finns ju risk gor andra problem som vid alla grav. KUB är det jag vill passera..

Vilket mvc väljer ni Göteborge? Jag maste bestämma mig. VUL bokat pa bmgruppen 8+0 praxis är att inte g?ra todigare för risken att inte se ngt

Nania skrev 2013-04-01 17:00:58 följande:
    Jag hade nog väntat minst 3 veckor med VUL hjärtat brukar börja slå ca 22-23 dagar efter befruktning. Och vet att det är ganska vanligt att man inte ser något i v 6 och då får komma tillbaka igen för att det kan komma senare. Men ser man väl ett tickande hjärta så försvinner en stor del av missfallsrisken, den är dock inte helt borta då det finns några kritiska tillfällen kvar. T.ex. när moderkakan tar över i ca v 10

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Med dottern gjorde jag VUL i v 6. Hade så jäkla ont i magen och de var rädda för X men i livmodern fann man ett litet hjärta som tickade och en helt normal gravv. Känns jobbigt att vänta till v.8. Länge kvar. En App säger att jag är i v 5 och en i v 4. Det är 4 veckor och 1 dag sedan senaste mensens första dag. Antar att det räknas som 4 fulla veckor plus en dag alltså vecka 5 eller? Fick ju gravid 2-3 på testet så det borde vara 4+1 v5

• Liten08

Spännande med val av mvc, jag gick på munkebäcks förra gången men inte helt nöjd :/ hade upprepade uvi och det kändes aldrig som att dom tog mig på allvar när jag sprang och sa att nu vill jag kissa på sticka igen...men har en vän som går där och är supernöjd! :) Jag borde nog ringa till gyn jag nyligen gått hos för cellförändringar och även en konisering :/ Spännande att många av oss bor i Gbg :) träff efter v 12-13 ;)

• Nania
    Plopps80 skrev 2013-04-01 17:19:08 följande:
    Gud vad roligt!!!! Allt är så kul nu! Detta är mitt andra barn men jag är nästan ännu mer spänd och glad denna gången än första!
    Mmm ska bli kul. Hoppas så på att slippa höra av mig tidigare till dem bara. Drar illamåendet igång på riktigt har jag inte mycket val :( Men verkar ha en superbra BM denna gången som verkar samarbetsvillig och förstående! Guld värt! Älskar att jag har dem på gångavstånd denna gången med. 
  • Nania
    Plopps80 skrev 2013-04-01 18:13:38 följande:
    Med dottern gjorde jag VUL i v 6. Hade så jäkla ont i magen och de var rädda för X men i livmodern fann man ett litet hjärta som tickade och en helt normal gravv. Känns jobbigt att vänta till v.8. Länge kvar. En App säger att jag är i v 5 och en i v 4. Det är 4 veckor och 1 dag sedan senaste mensens första dag. Antar att det räknas som 4 fulla veckor plus en dag alltså vecka 5 eller? Fick ju gravid 2-3 på testet så det borde vara 4+1 v5
    Jo 4+1 burkar benämnas som vecka 5 när man pratar om det :)
  • Liten08

Plopps80: så fick jag med, 2-3 & jag kunde inte hejda mig så jag ladda hem två appar. Enligt den ena så är det v 4+1 och den andra 5+1....så spännande! Hoppas hoppas det vill växa och gro :) så jag kan berätta för min sprillans nya chef :/ usch, lite ångest över de där :/

• Nania
    Liten08 skrev 2013-04-01 18:14:08 följande:
    Spännande med val av mvc, jag gick på munkebäcks förra gången men inte helt nöjd :/ hade upprepade uvi och det kändes aldrig som att dom tog mig på allvar när jag sprang och sa att nu vill jag kissa på sticka igen...men har en vän som går där och är supernöjd! :) Jag borde nog ringa till gyn jag nyligen gått hos för cellförändringar och även en konisering :/ Spännande att många av oss bor i Gbg :) träff efter v 12-13 ;)
    Jag har också viss anknytning till GBG. Har pappa och syster som bor i Mölndal så blir ju besök dit ibland :)
  • Cyberchick

Hej alla, och grattis till alla! Jag fick veta vid tidigare graviditet att man bör vänta till man har gått i alla fall 7 hela veckor innan man kan säkert se något på UL, men det kanske inte stämmer?

Plopps80, jag förstår att ni vill berätta så fort som möjligt för er dotter, men tänk även då på att vara förberedda på att även behöva berätta för henne, om det mot alla odds skulle hända något (inte för att vara någon olyckskorp, men kanske bra att tänka på, lite beroende på hur gammal hon är). Personligen hade jag nog väntat till jag gått 12 fulla veckor, men jag förstår verkligen att det är svårt att vänta eftersom hon längtar så mycket Glad. Det finns inget fel eller rätt i den frågan, men det är alltid bra att tänka på de olika scenarion som kan hända. Ser fram emot att följa er alla i tråden.

Svar på tråden December bebis 2013