• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-06-28 16:16:08 följande:
    Misskaos vilken fin mage!! :)

Tack! Den börjar nu vara lite lagom ivägen Och det sparkar och lever i den. En vilding till!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moto

nå´n som har något tips, jag har lågt värde i mina järndepåer men blir helt kass i magen av järntabletterna (antar jag att det är) så nu tänkte jag hålla upp några dagar för att se om det blir bättre! Finns det inget annat? Allt verkar ju vara så långt med järn i, blutsaft tex. Och livsmedel är väl inte att tala om man ska väl äta tonvis för att nå upp i vad det är i en tablett? Men försöker ändå äta saker med järn i för jag tänker att det skadar väl inte...
    Äter väldigt mycket jordgubbar den här tiden, och köpte juice med tillsatt järn (även om jag läste nånstans att det var bluff Förvånad), leverpastej...

Ja vad gör man?

• Buzan

Moto: jag blir jättehård i magen till en början utav Niferex, men fick tipset att börja med en varannan dag så att inte magen blir knäpp. Jag blev som sagt trög i början men efter ca 1,5 månad så har magen börjat vänja sig och nu har jag inga problem längre. :) Ät lite blodpudding också, mums!;)

• MissKaos
    moto skrev 2013-06-28 16:44:02 följande:
    nå´n som har något tips, jag har lågt värde i mina järndepåer men blir helt kass i magen av järntabletterna (antar jag att det är) så nu tänkte jag hålla upp några dagar för att se om det blir bättre! Finns det inget annat? Allt verkar ju vara så långt med järn i, blutsaft tex. Och livsmedel är väl inte att tala om man ska väl äta tonvis för att nå upp i vad det är i en tablett? Men försöker ändå äta saker med järn i för jag tänker att det skadar väl inte...
    Äter väldigt mycket jordgubbar den här tiden, och köpte juice med tillsatt järn (även om jag läste nånstans att det var bluff Förvånad), leverpastej...

Ja vad gör man?
    Hur blir magen kass? Hård? Lös?
    Vissa blir bättre av Ercofer än av Niferex.
     KOmbinera med blutsaft  ta det INTE ihop med järntabl. Det är alldeles för lite järn i blutsaft för att det självt ska lösa problemet. Hur ser dina värden ut?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Buzan skrev 2013-06-28 16:50:17 följande:
    Moto: jag blir jättehård i magen till en början utav Niferex, men fick tipset att börja med en varannan dag så att inte magen blir knäpp. Jag blev som sagt trög i början men efter ca 1,5 månad så har magen börjat vänja sig och nu har jag inga problem längre. :) Ät lite blodpudding också, mums!;)
    Beror ju på hur värdena ser ut om man kan "unna" sig att äta varannan dag -vilket ju är bra.
    Lactulos kan man ta mot förstoppning. Eller Inolaxol. Receptfritt på apoteket. Man kan ju inte göra situps men "plankan" kan man göra och det kan med vara ganska effektivt och värt att pröva. Lactulos ger mer gaser än Inolaxol.
    Båda delar är ok vid grav.
    Man kan även pröva att koka 5 sönderskurna fikon i en stund. Vattnet dricks som thé. Lite sött och ganska gott. Äta katrinplommon eller torkade aprikoser är med bra mot förstoppning.

(jag jobbar ju med opiatberoende personer och vi behandlar med opiater. STOR biv är förstoppning...)
  • MissKaos

Just det: Äte rni järnrika saker kombinera med C-vitamin och undvik mjölkprod. För optimalt intag.

Svar på tråden December bebis 2013