• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Sokkerflikkan

Cupcakekiller - haha ja brösten är ganska spännande under perioden man är gravid. Mina har vuxit från 65E till 65i helt sjukt och svårt att hitta en bra bh!!

• nyttliv85
    Sokkerflikkan skrev 2013-06-26 05:47:53 följande:
    Hej,
    Jag har följt med i den här tråden sen den skapades men aldrig skrivit något.
    Idag känns det som att det är daggs.

Jag är gravid i vecka 17 idag(16+0). Jag och min sambo har inga bra erfarenheter av att vara gravida. I september i fjol födde vi en flicka i vecka 21. Hon var väldigt, väldigt sjuk så vi avbrötgraviditeten.
    Därav anledningen till att jag inte har velat skriva eller prata om denna graviditet utifall allt skulle gå lika dåligt igen.

Men nu har vi hunnit med två ultraljud och bäbisen är friskförklarad båda ggrna vilket känns overkligt men oerhört underbart. Vi har bokat in ett tredje ul om tre veckor för att göra en ordentlig koll på hjärtat men allt i huvudet är helt och fint och bara där är mycket vunnet!

Vi har en extremt livlig bäbis, den buffar på av och till :)

Idag har jag gått upp ca 4-5 kg och har en synlig kula. Igår berättade vi för familjen och alla andra tar vi med tiden. På något vis är jag inte lika angelägen om att berätta för folk denna gång.

Ska bli kul att vara aktiv på riktigt i den här tråden :)

Välkommen!
  • MissKaos
    Sokkerflikkan skrev 2013-06-26 19:16:38 följande:
    Cupcakekiller - haha ja brösten är ganska spännande under perioden man är gravid. Mina har vuxit från 65E till 65i helt sjukt och svårt att hitta en bra bh!!

Imponerande! Själv känner jag mig bystig i 75C. Har normalt 70 eller 75 A el B.
    Börjar såsmått känna mig sm en elefant hela jag ifs. Så det är väl inte bara brösten..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vaknade i natt. Svettig. Kastade täcket på golvet och tog en tunnare filt. Vaknade ett par timmar senare. Frös. Bytte tbx. NU fryser jag som en blöt katt. Och känner mig tjock i halsen. Och extremt trött. Maken fixade middag medans jag och sonen låg i soffan och kollade på namn. Sonen är rolig: HAn ska heta ISAK som jag! Sen "skrev" han på min dator (fb updatering) denna text var till pappa. Av slump blev det" 0 ÖL" *lol* Sen ville han ringa till bebisen och blev arg (ledsen och besviken sa hansjälv det är säkert sant) när det inte gick. Sötsnöret.. Undrar om det blir jobbet imorgon föe mig eller sängen? Ska till tandläkaren med sonen som ser fram mot detta MYCKET. Har även lovat honom nytt nagellack med glitter och sushi. Så jag kan ju inte bli sjuk..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äntligengravid
    Crissie skrev 2013-06-26 18:26:08 följande:

Är det någon i tråden som har erfarenhet av "föreliggande moderkaka"? Har precis fått reda på att jag har det och tankarna bara snurrar, försöker sätta mig in i vad det innebär utan att jaga upp mig för mycket. Är i vecka 17 nu.

Jag hade det förra gången men den flyttade sig och jag kunde föda som vanligt
  • sarak

RUL i morgon!! Sjukt spännande. För att lugna mammas oro har den lille fört ett väldans liv idag, så det går inte att ta miste på att det är någon där inne som verkar pigg och glad.

Magsjukan har tärt på krafterna, kan fortfarande inte äta ordentligt Ska ställa mig på vågen i morgon när jag är på ultraljud, äger ingen själv. Tippar på att jag gått upp 3-4 kg.

Jag och sambon jobbar på samma ställe. Ser allt bra ut på ultraljudet imorgon tänkte vi berätta och fira med tårta på jobbet på fredag. Spännande!     

• cupcakekiller

Sambon fyller år så idag skulle jag ääääntligen få stilla mitt värsta craving, sushi, men neeej nu när jag har ätit det så är det ännu värre! Ligger och surar för att jag inte får mer, känner mig som en arg och jobbig pms-fjortis. Förövrigt tror jag att sambon frågade säkert 15 gånger om de verkligen hade fräsch fisk som gravida får äta, han är mer nojig än mig ibland.. ;)

• mammatilltvå85

Idag kom en del av det jag shoppat hem med posten...måste dock tillägga att detta är typ det enda rosa jag kommer köpa, längtar till hösten då det kommer mer beige, brunt, rött, grått osv....är lite allergisk för FÖR mkt rosa;=) haha...Dock älskar jag rosa tröjor på mina söner;=) Som tur är protesterar de inte=) Men nåt plagg är ju sött...

Måste bara säga att LIVLY kläderna är heeeeelt Amazing i kvalité. Känns som siden. Aldrig känt nåt mjukare i bebisklädväg. Tips till bb med andra ord när man verkligen vill att första plaggen+mössan verkligen ska vara mjuka....

La upp en magbild också, v.17+1 är den fotad. Magen är lite högre och bredare än med sönerna. Hur kan kroppen känna skillnad på vilket kön man väntar? Alltid trott det där är en myt med form på magen....men det ÄR verkligen skillnad på mina magar. Hur har det varit för er som har båda könen?

• Plopps80
    Crissie skrev 2013-06-26 18:26:08 följande:
    Är det någon i tråden som har erfarenhet av "föreliggande moderkaka"? Har precis fått reda på att jag har det och tankarna bara snurrar, försöker sätta mig in i vad det innebär utan att jaga upp mig för mycket. Är i vecka 17 nu.

Hade det förra gravven. Fick veta att om inte moderkakan flyttade sig blev det snitt. Gjorde en extra koll i v 34 och då satt den högt upp och jag födde vaginalt.
  • Nania
    mammatilltvå85 skrev 2013-06-26 23:41:17 följande:

Idag kom en del av det jag shoppat hem med posten...måste dock tillägga att detta är typ det enda rosa jag kommer köpa, längtar till hösten då det kommer mer beige, brunt, rött, grått osv....är lite allergisk för FÖR mkt rosa;=) haha...Dock älskar jag rosa tröjor på mina söner;=) Som tur är protesterar de inte=) Men nåt plagg är ju sött...

Måste bara säga att LIVLY kläderna är heeeeelt Amazing i kvalité. Känns som siden. Aldrig känt nåt mjukare i bebisklädväg. Tips till bb med andra ord när man verkligen vill att första plaggen+mössan verkligen ska vara mjuka....

La upp en magbild också, v.17+1 är den fotad. Magen är lite högre och bredare än med sönerna. Hur kan kroppen känna skillnad på vilket kön man väntar? Alltid trott det där är en myt med form på magen....men det ÄR verkligen skillnad på mina magar. Hur har det varit för er som har båda könen?

Kan bara hålla med om Livly kläderna! Helt amazing. Finns det mer rea kvar efter UL blir det nog nåt mer könsanpassat med för oss :) Massa fint du hade fått handlat i övrigt med. Du verkar gilla mycket samma saker som mig :D
Svar på tråden December bebis 2013