• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Nania skrev 2013-04-02 16:17:43 följande:
    Finns det? Jag har två plus bara av den anledningen ;) 

Nania skrev 2013-04-02 16:17:43 följande:
    Finns det? Jag har två plus bara av den anledningen ;) 

jag stod emot frestelsen pga dålig ekonomi eftersom jag pluggar. Mammatilltvå85 ska försöka njuta. Är dödstrött och har halsbränna. Brösten gör lite ont inte som innan men men.
  • ams996

Jag började också få lite mer symptomer, tror jag... Jag känner lukterna mycket-för mycket och blir direkt äcklad, även parfymer osv gör mig illamående... Annars är jag jätte trött, känner mig konstig i magen.

Är jätte bekymmrad! ville inte testa så tidigt, men kunde inte hålla mig. Nu är det en evighet tills man har passerat vecka 13...åh ' känner mig så gnällig. Hatar att vara sådan...

• Nania
    ams996 skrev 2013-04-02 18:12:04 följande:
    Jag började också få lite mer symptomer, tror jag... Jag känner lukterna mycket-för mycket och blir direkt äcklad, även parfymer osv gör mig illamående... Annars är jag jätte trött, känner mig konstig i magen.

Är jätte bekymmrad! ville inte testa så tidigt, men kunde inte hålla mig. Nu är det en evighet tills man har passerat vecka 13...åh ' känner mig så gnällig. Hatar att vara sådan...

Luktkänsligheten kände jag idag med. Måste börjat i samband med att illamåendet ökade igår med :( 
  • Plopps80

Hur fan kan brösten bara sluta ömma? Igår gjorde det vrålont idag typ inget alls. Dom blev ömma en stund förut men nu försvann det igen. Ömma bröstvårtor men inte alls ömma bröst. Uch blir så orolig

• Liten08

Hej hej allihop! Någon som ringt mvc för inskrivning? Jag har inga symtom kvar dag (tror jag, känner efter per sekund) känns det som, nosar och känner mig helt knäpp :/ *S* jag mailade in en intresseanmälan till barnmorskegruppen, måste ringa till gyn där jag gått för cellförändringar... Någon annan som gjort en konisering?

• greywolf
    Fröken Ö skrev 2013-04-02 13:25:31 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in jag med=) Har plussat idag!!! BF är den 12 december, den bästa julklappen som man kan tänka sig! Jag ska inte ropa hej ännu, har haft 2 missfall under 2012, i v. 7 och v. 11. Det har tagit ett halvår från sista missfallet till detta pluss så lyckan är total=) Måtte det gå bra denna gång, det får bli tredje gången gillt=) Jag har inga barn sedan tidigare, så den lille är mycket efterlängtad! Vad har ni för symptom? Grattis till er alla! Kram  

Fröken Ö skrev 2013-04-02 13:25:31 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in jag med=) Har plussat idag!!! BF är den 12 december, den bästa julklappen som man kan tänka sig! Jag ska inte ropa hej ännu, har haft 2 missfall under 2012, i v. 7 och v. 11. Det har tagit ett halvår från sista missfallet till detta pluss så lyckan är total=) Måtte det gå bra denna gång, det får bli tredje gången gillt=) Jag har inga barn sedan tidigare, så den lille är mycket efterlängtad! Vad har ni för symptom? Grattis till er alla! Kram  

Stort grattis, kan bara tänka mig vad tufft det måstr vara med sådant i bagaget. Mitt bf är också 12 december! Har haft en hel del molvärk i livmodern och är på bim idag så jag har oroat mig lite men försöker att inte göra det och bara glädjas åt beskedet. Har du några symptom ännu?
  • Nania
    Liten08 skrev 2013-04-02 20:00:20 följande:
    Hej hej allihop! Någon som ringt mvc för inskrivning? Jag har inga symtom kvar dag (tror jag, känner efter per sekund) känns det som, nosar och känner mig helt knäpp :/ *S* jag mailade in en intresseanmälan till barnmorskegruppen, måste ringa till gyn där jag gått för cellförändringar... Någon annan som gjort en konisering?
    Jag har. Fick gjort det i förra veckan. :) Vilket jag var glad för idag när jag behövde ringa och få hjälp med illamåendemedicin :)
  • Plopps80

V

Har också skickat intresseanmälan dit idag Har inte heller några symtom. Brösten var som två blåmärken och mitt största tecken. Nu är enbart ständig hunger och halsbränna symtom. Blir lite knäckt på detta.
  • iloveyou

Liten08 jag ringde idag och jag är i vecka 5. Hon sa att det är bra att man ringer direkt när man fått plus på stickan :) och hon ville att jag skulle komma nästa vecka eller veckan därefter men jag kunde inte förrän näst nästa vecka :)

Svar på tråden December bebis 2013