• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Jag har känt bebisen i ett par veckor egentligen, sedan v 15 eller så men det har varit så svagt och jag har haft svårt att lita på det utan tänkt att det kan vara nåt annat. Nu börjar det bli starkare. Idag höll bebisen på rätt ordentligt och rätt länge. Det kändes bra och mysigt. Just nu buffar han faktiskt på tillexempel. En gång idag hade min sambo kunnat känna om hon hade varit hemma.

• pyysen

Jag och min Sambo var idag och "testkörde" en Bumbleride Indie vagn.
    Har googlat den länge och blev förälskad på en gång när jag testade en i verkligheten.
    Men nu är ju frågan?
    Är det nån annan här som har använt en sådan vagn och kan berätta lite positiva och negativa saker om dem??

Vi har som "krav":
    *Stora lufthjul och alla hjul lika stora
    *Svängbart/bara framhjul
    *Skall gå att ha en mjuklift i sej.
    Finns det nån annan vagn då som nån kan rekommendera. så vi har flera alternativ att välja mellan?
    Men än så länge lutar det hårt mot Bumbleriden Skrattande

• Annaa1988
    pyysen skrev 2013-07-29 21:20:22 följande:
    Jag och min Sambo var idag och "testkörde" en Bumbleride Indie vagn.
    Har googlat den länge och blev förälskad på en gång när jag testade en i verkligheten.
    Men nu är ju frågan?
    Är det nån annan här som har använt en sådan vagn och kan berätta lite positiva och negativa saker om dem??

Vi har som "krav":
    *Stora lufthjul och alla hjul lika stora
    *Svängbart/bara framhjul
    *Skall gå att ha en mjuklift i sej.
    Finns det nån annan vagn då som nån kan rekommendera. så vi har flera alternativ att välja mellan?
    Men än så länge lutar det hårt mot Bumbleriden Skrattande
    Vad tyckte ni? Hur kändes den?
  • moto

Hur vet man hurmoderkakan ligger? Säger de det på RUL? Inget minne av att jag fick veta det förra gången?

• MissKaos

Ja det säger dom. Minns inte sist lite åt ena sidan tror jag. Kännt före v 12m båda

moto skrev 2013-07-29 21:29:01 följande:
    Hur vet man hurmoderkakan ligger? Säger de det på RUL? Inget minne av att jag fick veta det förra gången?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • pyysen
    Annaa1988 skrev 2013-07-29 21:22:47 följande:
    Vad tyckte ni? Hur kändes den?
    Jag blev kär med detsamma!! Flört
    Otroligt lätt att köra och det är huvudsaken tycker jag. Älskar det svängbara hjulet framtill. Man svänger så lätt 90grader i hörnen av hyllor, gator, väggar m.m.
    Mjukliften var kanske lite liten men bebisar är ju inte så stora heller när den används.
    Det fanns fina färger att välja mellan.
    Och så gick det ju att köpa adapter till så man kan sätta fast babyskyddet i den.
    Det mest negativa som jag hittade var att sittdelen inte gick att svänga mot sig själv. utan barnet har alltid ryggen mot mig. Men kanske barnet också vill se framåt hellre. Vet ju inte!! (första barnet för mig så)
    Den var i vår prisklass och så har den 2 års garanti istället för 1 år som Phil och Teds liknande vagn har. (här i Finland)
    Så om vi nu inte hittar nå andra "negativa" egenskaper hos den så beställer vi nog en sådan. Men vill höra av andra som har erfarenheter av den om dom har nått att tillägga före. Men hittills är den Super skön! Skrattande
  • MissKaos

Skulle personligen alldrig köpa en vagn som inte går ha barnet mot mig i. Ettvlitet barn behöver fötäldern för att kunna möta världen och då ögonkontakt mm. Tror du hittsr massor om det om du googlar! Sen hitrar alla sin modell. .

pyysen skrev 2013-07-29 21:47:44 följande:
    Jag blev kär med detsamma!!

Otroligt lätt att köra och det är huvudsaken tycker jag. Älskar det svängbara hjulet framtill. Man svänger så lätt 90grader i hörnen av hyllor, gator, väggar m.m.

Mjukliften var kanske lite liten men bebisar är ju inte så stora heller när den används.

Det fanns fina färger att välja mellan.

Och så gick det ju att köpa adapter till så man kan sätta fast babyskyddet i den.

Det mest negativa som jag hittade var att sittdelen inte gick att svänga mot sig själv. utan barnet har alltid ryggen mot mig. Men kanske barnet också vill se framåt hellre. Vet ju inte!! (första barnet för mig så)

Den var i vår prisklass och så har den 2 års garanti istället för 1 år som Phil och Teds liknande vagn har. (här i Finland)

Så om vi nu inte hittar nå andra "negativa" egenskaper hos den så beställer vi nog en sådan. Men vill höra av andra som har erfarenheter av den om dom har nått att tillägga före. Men hittills är den Super skön! 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Det finns INTE många vagnar med vändbara sittsar och som har stora svängbara lufthjul!
    Tro mig! Det är vad vi vill ha (fast syskonvagn) och jag har letat!
    Såg bumbleriden på en hemsida här om dagen och gillade den. Men för oss är det jätteviktigt att kunna ha barnen mot oss.
    Min 14 månaders dotter kan inte sova i en vagn som inte är vänd mot mig... Jag tror det är en trygghetskänsla att kunna se mamma/pappa.

• Repan

Vi har kollat på urban jungle mountain buggy och brio go - eftersom mountain buggy inte har vändbar sittdel åkte den ut. Bebisen börjar använda sittdel vid 6månader-ish och en så liten vill jag se. Brio go har vändbar så när barnet är ett år och äldre kan man när det är redo vända det framåt! Annars hade mountainbuggy varit ett alternativ för oss definitivt!

• cupcakekiller

Vi har bestämt oss för en 2ME Los Angelses för att vi vill kunna ha båda barnen vända mot oss, provade den med sonen i för en vecka sen och det såg ut att finnas utrymme för honom där även i vinter med overall osv.
    Lutar åt att sittdelarna blir svarta och liggdelen röd, hade inte tackat nej till en buggan donkey men det tillåter inte ekonomin.. hade gått crazy med färger på suffletterna med isåfall. 

Svar på tråden December bebis 2013