• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    cupcakekiller skrev 2013-07-29 22:58:27 följande:
    Vi har bestämt oss för en 2ME Los Angelses för att vi vill kunna ha båda barnen vända mot oss, provade den med sonen i för en vecka sen och det såg ut att finnas utrymme för honom där även i vinter med overall osv. Lutar åt att sittdelarna blir svarta och liggdelen röd, hade inte tackat nej till en buggan donkey men det tillåter inte ekonomin.. hade gått crazy med färger på suffletterna med isåfall. 

Men hur var den och köra och när den är ihopfälld att lyfta in i bilen? Den väger väl 25 kilo? Jag har tittat på den massor av gången på nätet för den skulle vara perfekt för oss 😊 Jag vet inte vart jag kan provköra den 😕
  • Repan

Testat brio go idag! Den är bra tjusig. Lättkörd, underbar. Väldigt lång liggdel tänkte jag på, skönt med space säkert :) Den gick även in i bilen!! Utan att ta av hjulen! Så glad. Vi har verkligen världens minsta bil så det är så skönt.

På babyproffsen i gbg kostar alla tre delar ca 11300, vilket är 300kr dyrare än om man beställer på nätet - där man inte kan välja alla färger på alla sajter. Dock finns ett erbjudande nu där regnskydd ingår också till både ligg- och sittdel i vilket fall man sparar nästan 700-1000 kr nånting på att ta det på nätet då.

Men jag tänker, det är väl bra att ha en butik att åka till om något går fel? Hur gör man annars om man köpt något på nätet liksom? Verkar jättejobbigt att reklamera delar eller så om man handlar på nätet... 300 spänn känns ju inte så mkt för den servicen. 

Bebis BF 20 december 2013
  • cupcakekiller
    FiaFunderar skrev 2013-07-30 18:22:28 följande:

Men hur var den och köra och när den är ihopfälld att lyfta in i bilen? Den väger väl 25 kilo? Jag har tittat på den massor av gången på nätet för den skulle vara perfekt för oss 😊 Jag vet inte vart jag kan provköra den 😕

Körde runt den i affären och tyckte inte att vikten märktes av, har inte kollat ihopfälld än dock..bil har vi ingen så det behöver jag inte oroa mig för, jag har inget körkort heller så ska vi låna bil så får jag väl tvinga sambon att lyfta in den om den är tung ;)

Vet inte vad vi ska välja för vagn annars då jag vill kunna ha sittdelarna vända emot mig + svängbara framhjul, har verkligen inte ekonomi för en buggaboo donkey eller emmaljunga super viking (eller vad deras nya heter)..  
  • MissKaos

Sd är sådär kul. Försöker tänks att en stark livmoder klämmer ut ungen snabbt.. men mina gör inte obt då är det lättare att vara pos

Annaa1988 skrev 2013-07-30 16:22:20 följande:
    Nu har de dragit igång, mina sammandragningar. Gör iaf inte så jätteont ännu, och jag är iaf glad att jag klarade mig såhär långt!

Hoppas att de håller sig på denna nivå nu och inte blir värre. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-07-30 20:49:36 följande:
    Sd är sådär kul. Försöker tänks att en stark livmoder klämmer ut ungen snabbt.. men mina gör inte obt då är det lättare att vara pos

Mm eller förtidigt=(( Nej, men för det mesta och för de flesta är ju sd inget "farligt" men för endel (mig tex) är de helt förödande och resulterar i prematurbarn....=(( gör de ont och om de inte försvinner vid vila SKA man kolla upp de. Särskillt om de har en tendens att komma regelbundet då de kan påverka livmodertappen i förtid...

Mina sd har varit lugna nu ett tag, ca 1-1,5 vecka har jag "bara" haft 10-15 st per dag. Idag gick vi ett varv på ett köpcentrum och jag har haft många onda ikväll, så nu ligger jag still i sängen.....  
  • Soli82
    cupcakekiller skrev 2013-07-30 20:48:03 följande:
    Körde runt den i affären och tyckte inte att vikten märktes av, har inte kollat ihopfälld än dock..bil har vi ingen så det behöver jag inte oroa mig för, jag har inget körkort heller så ska vi låna bil så får jag väl tvinga sambon att lyfta in den om den är tung ;)

Vet inte vad vi ska välja för vagn annars då jag vill kunna ha sittdelarna vända emot mig + svängbara framhjul, har verkligen inte ekonomi för en buggaboo donkey eller emmaljunga super viking (eller vad deras nya heter)..  
    Vi tittar på teutonia team cosmo, vändbara och singelvagnen är lätt vet inte vad dubbel väger...
  • MissKaos

Men fy!

Jag tolkade det som stt Anna 1988 inte har ont av sina. För dig är det ju en annan sak.. mina sd är på en snnsn nivå. Gick över 16hemska dgrn Hade inte klarat krysta ut sonen om jag inte hade varit så tränad som jag var. Akutsnitt är man ju mindre sugen på.

mammatilltvå85 skrev 2013-07-30 21:09:33 följande:
    Mm eller förtidigt=(( Nej, men för det mesta och för de flesta är ju sd inget "farligt" men för endel (mig tex) är de helt förödande och resulterar i prematurbarn....=(( gör de ont och om de inte försvinner vid vila SKA man kolla upp de. Särskillt om de har en tendens att komma regelbundet då de kan påverka livmodertappen i förtid...

Mina sd har varit lugna nu ett tag, ca 1-1,5 vecka har jag "bara" haft 10-15 st per dag. Idag gick vi ett varv på ett köpcentrum och jag har haft många onda ikväll, så nu ligger jag still i sängen.....  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-07-30 21:17:41 följande:
    Men fy!
    Jag tolkade det som stt Anna 1988 inte har ont av sina. För dig är det ju en annan sak.. mina sd är på en snnsn nivå. Gick över 16hemska dgrn Hade inte klarat krysta ut sonen om jag inte hade varit så tränad som jag var. Akutsnitt är man ju mindre sugen på.

Menade inte så...ville bara säga generellt (inte till dig utan mer allmänt då många inte vet det) att "alla" sammandragningar inte är av positiv karaktär...sen att de tränar livmodern de med är en annan sak...jag hade ju två supersnabba förlossningar med bara några få krystvärkar så nog lär ju sammandragningarna hjälpt även för det ändamålet och det är ju bra ioförsig...;=)
  • MissKaos

I fittan? Njae.. har sen förra fl men inte där

siolina skrev 2013-07-30 18:13:25 följande:
    Vad skönt att ha rensat! Ska vi också göra när vi är hemma från semestern. Skulle tippa att vi har det mesta men kanske kommer vi behöva köpa någon body. Efter semestern ska vi nog börja kolla efter vagn också, och rensa i dotterns rum så det blir plats för en bebis. Längtar till allt sånt. Vi kommer hem sista helgen i augusti och då är det ju "bara" drygt tre månader kvar. Misskaos: är det inte hemorrojder?

• MissKaos

Patologiska eller sunda sd typm

Jag krystade i flera timmar... var på fl i 15h och hade då hållt på 2nätter och 11/2 dag hemma.. lite snabbare gör inget

mammatilltvå85 skrev 2013-07-30 23:15:31 följande:
    Menade inte så...ville bara säga generellt (inte till dig utan mer allmänt då många inte vet det) att "alla" sammandragningar inte är av positiv karaktär...sen att de tränar livmodern de med är en annan sak...jag hade ju två supersnabba förlossningar med bara några få krystvärkar så nog lär ju sammandragningarna hjälpt även för det ändamålet och det är ju bra ioförsig...;=)

Svar på tråden December bebis 2013