• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Vi kommer kolla. Gjorde det sist och dels var det mysigt för maken med det där extra UL -blev ju mer verkligen för honom med- sen var det en extra koll och vi gillade att kunna hitta namn lättare och jag köpte ngn blå filt jag hade med till BB.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • greywolf
    Liten08 skrev 2013-04-03 19:59:36 följande:
    Enligt den länken en flicka medans en annan visade pojke - har ni tänkt att kolla kön eller blir det en surprise?

Liten08 skrev 2013-04-03 19:59:36 följande:
    Enligt den länken en flicka medans en annan visade pojke - har ni tänkt att kolla kön eller blir det en surprise?

Tror inte vi kommer att kunna hålla oss från att ta reda på könet, det vore så roligt att få veta i förväg om det går. Vilket andra test visade pojke för dig?
  • Liten08

@greywolf, här på familjeliv blir det kille och på gravid.se tjej så lång spännande resa väntar :) Är det fler som kommer göra vul vid inskrivning?

• Plopps80

Väntar en pojke enligt det där testet önskar mig en liten son väldigt mkt. Har en dotter som vill ha en lillebror. Vi ska kolla könet. Numera får man ju veta via RUL om man vill och det vill man...vi... blir lika glad över en till flicka givetvis men man får faktiskt önska!

• Liten08

Plopps80, dom ringde från begreppen - skall dit nästa vecka :) vi har en liten cool kille, hade vart kul med en av varje eller två små killar :) vi har inte bestämt om vi skall kika eller inte...jag är chockad över vul, vi pratar lite om kub/nupp, jag fyller 35 om ett par veckor...vi får se...

• greywolf

Min sambo vill ha en pojke för att vi har en dotter redan. Men självklart kommer han bli lycklig av både och när barnet väl kommer, jag menar det fonns väl inget annat? Själv har jag ingen preferens alls, vilket är olikt mig. Jag försöker föreställa mig båda könen och inget väger över. tror jag bara är så glad att vara garvid att vilket som känns som en blessing. Men jag måste og ta reda på könet bara för att jag vill veta så tidigt det går, och för att fundera ut namn.

• MissKaos

Jag med.

Liten08 skrev 2013-04-03 22:28:14 följande:
    Bmgruppen! Jäkla iPad!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    Liten08 skrev 2013-04-03 22:19:34 följande:
    Plopps80, dom ringde från begreppen - skall dit nästa vecka :) vi har en liten cool kille, hade vart kul med en av varje eller två små killar :) vi har inte bestämt om vi skall kika eller inte...jag är chockad över vul, vi pratar lite om kub/nupp, jag fyller 35 om ett par veckor...vi får se...

Liten08 skrev 2013-04-03 22:19:34 följande:

Dom verkar riktigt bra där! Hon som ringde var så go och lugnade mig. Jag är ju orolig eftersom jag drack så mkt 9 dagar innan plusset. Min andra barnmorska frågade varför jag tog upp det, om jag funderar på abort. Hon är bedrövlig. Jag blev knäckt. Varför är du chockad efter VUL??
  • Thereze85

Enligt det där testet skall jag med ha en tjej åå det är jag säker på att jag får med . Efter 2 pojkar å en flicka känner jag skillnad . Skall bli spännande å se om jag har rätt ..

Plopps80 fick veta i v.16 att jag var gravid första gången å då var jag bara 20 år gammal å hade festat rätt hårt . Då sa dom att jag inte behövde tänka på de . Å hon är fullt frisk ð??

Svar på tråden December bebis 2013