• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • gosnosen
    Plopps80 skrev 2013-04-04 12:47:51 följande:

Tack för din förklaring. Jag förstår. Man har en inte känsla av något. Jag känner på mig mycket saker så jag förstår hur du menar. Jag hoppas min positiva känsla stämmer! Denna gången känns det väl helt annorlunda. Du har väl en bra magkänsla? Eller är du rädd att glädjas med tanke på det som hände?
    Ja, jag tror att negativa erfarenheter grumlar den rena magkänslan, och jag vågar just nu inte tänka vare sig framåt eller bakåt. Men det känns bra just nu! :)
  • Plopps80
    gosnosen skrev 2013-04-04 12:49:46 följande:
    Ja, jag tror att negativa erfarenheter grumlar den rena magkänslan, och jag vågar just nu inte tänka vare sig framåt eller bakåt. Men det känns bra just nu! :)

gosnosen skrev 2013-04-04 12:49:46 följande:

Då är det bra klart det går vägen! Något annat existerar ju inte!
  • Irlais
    gosnosen skrev 2013-04-04 12:41:34 följande:
    Jaa, svårt att förklara. En känsla av att nåt är fel liksom, att det inte kommer bli så som man trodde, eller ja, du vet.  
    För mig brukar det vara så att jag inte kan se det hända liksom. Det kan handla om vad som helst, typ en inbokad grej och så känner jag bara "jag vet inte hur, men jag tror inte det kommer hända", och sen händer det nåt och så blir det inte så.
    Exempel: när jag var gravid (slutade i ma) i höstas, så berättade min mamma att hon hade sagt till sin frisör att jag skulle få barn. Min instinktiva reaktion inombords: nä det ska jag inte! Men hallå, du är gravid! Men näe, det känns inte som att det kommer bli så.
    Usch så flummigt det låter! Men du har väl känt på dig saker förr?
    Exakt den känslan hade jag också! Min mamma sa något om föräldraledighet och den instinktiva reaktionen var likadan: "panik, men så kan hon ju inte säga, så blir det ju inte!". En kompis (som var med från början) sa att det lät som att jag inte trodde att jag var gravid och skulle få barn, typ. Hade en oroskänsla i hela kroppen...  
  • Irlais
    Parksandrec skrev 2013-04-04 11:59:47 följande:
    Åh så bra att det känns bättre! Försöker ta till mig och tänka positivt{#emotions_dlg.flower}

....Erfarenheten blev ett både utdraget och smärtsamt missfall. Först tystnaden vid Vul, har nån annan den erfarenheten? med en helt tyst läkare som verkligen inte säger NÅT mer än "ja, vi får vänta två veckor och göra nytt vul, vi ses den xx då ni har tid. hejdå" 

Kom gärna till gruppen BF december 2013
    Usch vad jobbigt, gav läkaren ingen input alls på vad hen såg?
  • Evig kärlek

Får man vara med?

Sitter här glad och orolig med fjärde graviditeten i magen och ingen bebis ännu. Först drabbades vi av 2 missfall och sedan 1 graviditet med så svåra fosterskador att vi var tvungna att avbryta i v.21. Nu sitter jag här igen, gravid i v 5 och vet inte riktigt om jag vågar hoppas.

Är 22 år så alla säger att jag har oddsen med mig. Nu skulle jag verkligen önska att det stämde för en gång skull också BF 9 december.

• tjej89

Evig kärlek: klart du får vara med! Grattis till ditt pluss, en till decemberbebis!
    Tråkigt med era missfall! Nu håller vi alla tummar och tår att det går vägen nu.
    Är själv super nervös. Första grav för oss.

Är du född 90? Själv är jag 89:a :):)
    Vart bor du?

• Evig kärlek
    tjej89 skrev 2013-04-04 13:47:52 följande:
    Evig kärlek: klart du får vara med! Grattis till ditt pluss, en till decemberbebis!
    Tråkigt med era missfall! Nu håller vi alla tummar och tår att det går vägen nu.
    Är själv super nervös. Första grav för oss.

Är du född 90? Själv är jag 89:a :):)
    Vart bor du?
    Man får väl bara försöka tänka positivt antar jag. Fick ett jättestarkt streck på testet idag så nu slutar jag testa för att inte göra mig orolig i onödan.

Jag är född 90 ja, så blir 23 senare i år, känns perfekt tid att få barn tycker jag :) Kul med andra unga som också vågar ta steget. Tycker det ska bli så mysigt med bebis i december. Tänk vilken underbar jul :)
  • Bardot76

Hej alla glada jag hoppar in här om det får bra... Jag plussade den 30/3 och är beräknad till 5 december. Fick MF i oktober -12 så är förstås sjukt orolig för att det ska hända igen.

• Plopps80

Jag är rödhårig. Ja jag färgar håret. Nu börjar det se bedrövligt ut. Skulle behöva färga det men oroar mig då alla viktiga organ och sånt utvecklas nu och fram till v.10. Trivs inte med utväxt och råttfärgat hår. Vågar man färga? Funderar på att stå ute när jag applicerar då blir det ju inte så starka ångor. Har ont av den lukten i vanliga fall och nu käns det tvärfel att stå i de ångorna!

• gosnosen

Välkommen Bardot76!

Plopps80: Det är inte så mycket ångorna som är farliga, utan kemikalierna som tränger in i hårbotten. Alltså, bättre med slingor! Läste att röd färg är värst, men vet inte om det är sant.  

Svar på tråden December bebis 2013