• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Liten08

Fick en liten blodstrimma på pappret imorse, nu nojar jag järnet! Sambon är så söt och säger att jag torkat mig för hårt.. Men har lite ont (haft mensvärk i tre veckor dock så vem vet...) men usch iaf!!! Nu blire frulle!

• MissKaos

[quote=6KAM 9439943][quote-nick]abban skrev 2013-04-06 23:16:16 följande:[/quote-nick]Jag mådde illa förut  och testade mig då och de va väldigt tidigt och sen gjorde jag cb digital för tre dagar sen och då stog den 2-3 veckor gravid och jag har ju bim i morgon så mkt hormon i alla fall och de känns ju skönt men jag nojjade med dom andra två ända tills dom kom ut fast jag kunde ändå njuta efter kub testet.[/quote]

ÄR det två så blir det mer hormon

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • abban
    MissKaos skrev 2013-04-07 13:52:14 följande:
    [quote=6KAM 9439943][quote-nick]abban skrev 2013-04-06 23:16:16 följande:[/quote-nick]Jag mådde illa förut  och testade mig då och de va väldigt tidigt och sen gjorde jag cb digital för tre dagar sen och då stog den 2-3 veckor gravid och jag har ju bim i morgon så mkt hormon i alla fall och de känns ju skönt men jag nojjade med dom andra två ända tills dom kom ut fast jag kunde ändå njuta efter kub testet.[/quote]
    ÄR det två så blir det mer hormon

Ojj tänk om! Är det så? Hur skulle de gå!! hihi
  • LillaBulan

Tittar in en sväng igen. Är det någon som äter medicin under er grav? Kommer ni sluta isåfall under tiden? Själv äter jag antidepp och en antipsykotisk men vill få bort den sista först och främst då jag är livrädd för att det ska hända något.

• Inelg
    Chagot skrev 2013-04-07 07:52:03 följande:
    Vad tror ni? ( titta på de tre bilderna jag har i mitt bildgalleri) är de ett +?

Helt klart gravid. Grattis!!! Baby
  • mammatilltvå85
    LillaBulan skrev 2013-04-07 17:17:59 följande:
    Tittar in en sväng igen. Är det någon som äter medicin under er grav? Kommer ni sluta isåfall under tiden? Själv äter jag antidepp och en antipsykotisk men vill få bort den sista först och främst då jag är livrädd för att det ska hända något.

äter ingen medicin men jag tycker du ska prata med din läkare...kanske kan de byta ut någon av medicinerna du har om det finns nån liknande men som är bättre för fostret (om nu någon skulle vara olämplig). Självklart ska man försöka äta så lite som möjligt för fostrets skull men jag tänker att det också måste vara viktigt att må bra själv...? ring din läkare eller barnmorska så kan de lugna din oro om inte annat=)
  • Plopps80

Att sluta med antipsykotisk medicin under graviditeten är absolut inte bra. Mixtra inte med dessa mediciner innan du pratat med läkaren för går du in i en psykos vet man ju inte vad som händer. Hormonerna påverkar psyket mkt. Det värsta man kan göra om man lider av en psykossjukdom är att lägga av med medicinerna. Får jag fråga vilken antipsykosmedicin du äter?
  • Liten08

@Inelg, bra tror jag :) inget mer lite "växtvärk"/mensvärk och en klump i halsen/lätt illamående. Känner mig nojig :/ pratade med en kompis som haft blödningar. Båda sina graviditeter så lugnat mig och hoppas det inte blir mer. Tack för din omtanke :)

• Inelg
    Liten08 skrev 2013-04-07 19:06:16 följande:
    @Inelg, bra tror jag :) inget mer lite "växtvärk"/mensvärk och en klump i halsen/lätt illamående. Känner mig nojig :/ pratade med en kompis som haft blödningar. Båda sina graviditeter så lugnat mig och hoppas det inte blir mer. Tack för din omtanke :)

ok.. Va skööönt!. Du får prata av dig när du vill
Svar på tråden December bebis 2013