• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • skelletta
    frånochmeddu skrev 2013-04-08 18:19:56 följande:
    Nania: tack!! Jag går in i vecka 8 (7+0) idag, första barnet. Har tidigare varit gravid som slutat i MF.
    Var i Sverige bor ni?
    Trollhättan :)
  • frånochmeddu

Nania: haha! Vad kul.. Jag bor i Lund Hur gammal är du? Första barnet? Gratulerar till plusset förresten! Har ni berättat för någon?

• MissKaos

Grattis!!!

babylängtan20 skrev 2013-04-08 17:44:33 följande:
    så glad så jag tror jag spricker snart :DÅH vilket mirakel och vilken glädje när jag såg detta :D nu känns de verkligen som vi plussat :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nania
    frånochmeddu skrev 2013-04-08 19:14:06 följande:
    Nania: haha! Vad kul.. Jag bor i Lund Hur gammal är du? Första barnet? Gratulerar till plusset förresten! Har ni berättat för någon?
    27år :) tredje för oss faktiskt :) Dem som vet nu är min syster och en kompis som också väntar barn. Själv?
  • abban
    Sweetboxen skrev 2013-04-08 17:22:16 följande:
    Funderar på detta med...mkt eftersom de är vana vid att vara en trio o nu kommer en halvbror/syster som en sladdis..:)

Min dotter utbrast idag ist: Va smal du har blivit! ....Kanske bristen på vinet och lite kräks gör sitt...;)

Vi vill nog vänta i några veckor till...knappt så man själv har fattat det än :)
    I mina tidigare fall så har barna inte sagt så mkt...det är ju spännande och roligt men sen lixom är det inte större...de förstår först efter bebis är ute..:)  
    Men jag vill ändå vara mer säker först...vänta oxå för att deras väntan inte ska behöva bli så lång.  

vi kommer nog att vänta tills vi har vart på ul då tänker vi nog berätta för alla och då dom med. dom är ju inte så gammla 3 år och 11 månader så dom kommer nog inte fatta något innan vi berättar tror inte dom misstänker. :)
  • frånochmeddu

Aha okej
    Är ni inte rädda att folk ska lista ut vilka ni är via FL? Iom att du har dina tidigare barns namn på din profil menar jag
    Min familj och mina gravida nära kompisar (vi är en del nu, haha) sen fick jag och min kollega (gravid i vecka 11) berätta för chefen, då vi har en fysiskt tungt jobb och kommer lämna ungefär samtidigt

• Nania
    frånochmeddu skrev 2013-04-08 20:28:20 följande:
    Aha okej
    Är ni inte rädda att folk ska lista ut vilka ni är via FL? Iom att du har dina tidigare barns namn på din profil menar jag
    Min familj och mina gravida nära kompisar (vi är en del nu, haha) sen fick jag och min kollega (gravid i vecka 11) berätta för chefen, då vi har en fysiskt tungt jobb och kommer lämna ungefär samtidigt
    Risken finns. Men då får jag leva med det. Jag är ju med barn inte yrkeskriminell direkt ;) Den kommer ju få reda på det tids nog ändå! Och dem två tidigare har vi ändå fått berätta tidigt pga att jag mått så sjukt illa och inte kunnat fungera normalt.
  • frånochmeddu

Det har du helt rätt i Jag är bara orolig för MA/MF och vill pga det inte att det ska komma ut för tidigt.. Sen vill vi ha chans att berätta för sambons familj och alla våra vänner själva, så därför är man lite hemlig

• Buzan

Skelletta: va roligt! Skönt att höra för så var det för mig också. Hade haft högt blodtryck något år innan första graviditeten med äggvita i urinen så jag fick äta enalapril tills jag blev gravid. Hade det bästa blodtrycket jag någonsin haft under hela de 40 veckorna och ingen äggvita heller. Kändes såå skönt!
    Jag hoppas verkligen det blir så nu med! :)

Svar på tråden December bebis 2013