• Annanax

    Gravid med tvillingar via IVF?

    Hej mimmie, vi har ju stött på varandra tidigare. :) Jag är gravid i v.25 med tvillingar. Har en ivf-tjej sedan tidigare, två missfall i bagaget och två frysförsök som inte tagit. Vi önskade två embryon och har aldrig ångrat oss fast jag ä

  • Annanax

    ...är sjukskriven nu och varit zombie i 5 månader. Får vila ut nu innan det tar fart och det är jag så tacksam för! Hoppas det blir som du vill! Kram

  • Annanax

    Hej Lucy! Jag tog också hcg men minns inte alls vad jag hade för värde. Men det krävs två mätningar för att veta eftersom det är en snabbt ökande stegring som visar på tvillingar och inte ett enskilt värde. Jag blev lätt överstimulerad och mådde inte bra i början. Överhuvudtaget är det en helt annan graviditet den här gången. Mycket tuffare än förra och jag har varit helt sjukskriven sedan v.21. De flesta tycker det är tufft att vänta tvillingar, men det finns så klart undantag. Oavsett, grattis till din graviditet och hoppas du får tvillingar du med! Lycka till!

  • Annanax

    Fy vad tufft, Hope! För mig var det tröttheten som helt slog ut mig. Och sömnstörningar. Men just nu i v.28 mår jag som en prinsessa!

  • Annanax

    Hjärtslag kan ses från vecka sex om man har tur, ibland dröjer det lite till. Vi såg i v7+0 i alla fall. :) det är härligt att vara så långt gången att det blir bebisar även om det sätter igång tidigare. BF är efter 40 veckor, men en tvillinggraviditet räknas som fullgången v. 37.

  • Annanax

    Grattis till din graviditet och tvillingar! Blödning ger alltid oro, men försök att njuta nu, två barn är ju fantastiskt! De kommer hålla full koll på dig hela tiden och bevaka dina små noga. Gör det du kan för att det ska gå bra, ät bra, vila mycket och bli sjukskriven tidigt, så håller vi alla tummarna för er!

  • Annanax

    Haha, vilken story, Mimmie! Grattis till dina små, båda två! Förstår att det måste kännas overkligt, men så fantastiskt ändå! Själv är jag på sista rundan med mindre än fyra veckor till planerat snitt.

  • Annanax

    Jag hade en usel förlossning förra gången med svaga värkar som slutade med snitt. Långt, utdraget och dubbelt jobb kan man säga. Denna gång orkar jag inte ett sådant förlopp och har säkrat upp med ett planerat snitt v.38+1.

  • Annanax
    äralltupptaget skrev 2013-06-27 21:50:33 följande:
    har inte skrivit på ett tag.. Kommer väl inte vara så aktiv i detta forum då det visade veckan efter att vi fått tvilling-beskedet att den ena verkade död. Man såg inget hjärta samt att den var lite mindre. Fick en tid veckan efter igen och då var den jätteliten 1,3 cm jämfört med 3-4 cm på den andra så hon sa att den var död, så det blir ett barn för oss om allt går som det ska. Just nu är jag sjukskriven iom risken för komplikationer för den andra som lever. Rätt skönt att ta det lugnt. Vi är så klart ledsna att nykomlingen dog, men väldigt glada att det ser bra ut för den som är kvar och läkaren trodde inte att något skulle hända med den. Lycka till ni andra med era tvillinggraviditeter, vi har ett fryst ägg så om vi sätter in det i framtiden kanske det blir levande tvillingar - man vet aldrig !!! :):)

    Så jobbigt att få så många besked och kastas mellan bra och dåliga,nyheter. så ledsamt att ni verkat förlora den ena, men ändå en stor glädje att den andra mår bra! Jag önskar dig en bra graviditet och i vinter får ni träffa er fina bebis!
  • Annanax

    Jag är nu i v.36+0 med mina två. De väger strax under 3 kilo var och kommer till världen på tisdag. :)

  • Annanax

    Jag låg inne på värkstoppande dropp redan förra onsdagen och kommer gå nästan två veckor extra tack vare bricanyltabeletter. Då kom värkarna som en blixt, så det kan gå fort.

  • Annanax

    Ja, parta ordentligt först och sen kan de komma! Det är en bra plan! :) Är det tungt nu eller går det bra?

  • Annanax

    Mina Tvillingar är också 7 veckor, men igår. De föddes i v.37 och väger nu strax under 5 kilo. Stora tjejer som vill ha mat var tredje timme.

Svar på tråden Gravid med tvillingar via IVF?