Inlägg från: Catharina 410 |Visa alla inlägg
  • Catharina 410

Gravid med tvillingar via IVF?

För min del känns det toppen att få två på en gång när man är lite sent ute. Är i vecka 23 och mår toppen.

• Catharina 410

Vad härligt Annanax! Jag är i 34+1 och det känns långt ifrån att något skulle komma igång snart. Har inga känningar av något slag - men magen växer rätt mycket och killarna rör sig mer och mer.
    Lycka till! 

• Catharina 410

Vad spännande. Jag hoppas de stannar kvar ett tag till. Åtminstone över helgen eftersom jag har stor fest på lördag. ;)

• Catharina 410

Hejsan!
    I mitt senaste inlägg ville jag hinna med vår stora fest innan de kom. Det kan jag berätta att jag hann. Vi festade i 12 timmar och hade årets roligaste fest. Jag stod vid grillen och drinkbordet och fixade mat och drinkar till alla. De sista gästerna fick skjuts hem efter kl 05.
    På onsdagen skulle jag på ultraljud. Jag brukar cykla till KS, men den här dagen ösregnade det - så jag och sambon tog bilen i stället. Väl där konstaterades det att tvilling 2 var lite liten och hade sämre flöde, så vi skulle räkna med att komma på mer frekventa kontroller.  När vi sedan hade tid hos överläkaren sade hon att hon letade plats till oss då det skulle ske samma dag eller dagen efter. Tala om att det blev en chock.

Vi fick till slut en plats på SÖS och det blev snitt dagen efter (på min födelsedag). Carl var 46 cm och vägde 2475 g och Gustaf var 40 cm och vägde 1622 g. Då var jag i vecka 35+1.

Vi var kvar på neo drygt två veckor, och nu har vi varit hemma i 1 1/2 vecka. Sonderna har de själva dragit bort och Gustaf har bara ett apnélarm kvar. Vi har hemsjukvård tre dagar i veckan.

Omtumlande, men helt underbart. Världens sötaste grabbar.

• Catharina 410

Tack för gratulationerna!  De är verkligen söta, men kräver mat med 1,5-2 h mellanrum dygnet runt. 

• Catharina 410

Tack! De växer på. Idag är de 7 veckor och väger 3,3 och 2,4 kg. De är så söta. När de äter så ofta får man lite ont i brösten bara, men det går väl över. Det gäller att mata dem så fort de börjar bi hungriga - så slipper man skrik.

Svar på tråden Gravid med tvillingar via IVF?