• Babyface01

3 st Bilbarnstolar

Vi har tre barn, 4 år, 2,5år och 6 månader. Just nu har vi en Britax multi-tech till 4-åringen, en BeSafe Izi kid 2 till 2-åringen och babyskydd till minstingen. Nu är det dags att köpa en ny stol. Vi har en Honda Accord (2009) och jag vill gärna ha alla 3 i baksätet.

Jag har tänkt att 2,5-åringen ska få ta multi-techstolen och minstingen ska få sitta i den Besafe. Är det någon som vet om man kan ha någon av dessa stolar i mitten?

Vill också köpa en ny stol till 4-åringen. Hon är 110cm lång och ca 22kg, alltså ganska stor. Är det någon som har tips? Den måste vara smal om alla ska rymmas där bak!

• Svar på tråden 3 st Bilbarnstolar
  • Babyface01

För många frågor kanske :)

Kan man montera Britax multi-tech i mitten i baksätet?

• Elin 834

Vi har vår be Safe mitten bak. Ska 4åringen ha en framåtvänd eller bakåtvänd stol?

• Babyface01

Ok vad bra!
    Tror att vi tar en framåtvänd stol då hon är så stor ... Tvivlar på att det går att hitta en bakåtvänd som ryms. Har du några tips?

• daimstrut

Britax Adventure köpte jag som extrastol att ha hos släktingar och den tyckte jag kändes som en relativt nätt bältesstol, du kan ju kolla in måtten. Billig är den också Och rekommenderas på en del säkerhetssidor pga att den är lätt och att det inte är nån risk att trä bältet fel. Hur bekväm den är vet jag inte.

• Kina79
    daimstrut skrev 2013-04-02 00:27:56 följande:
    Britax Adventure köpte jag som extrastol att ha hos släktingar och den tyckte jag kändes som en relativt nätt bältesstol, du kan ju kolla in måtten. Billig är den också Och rekommenderas på en del säkerhetssidor pga att den är lätt och att det inte är nån risk att trä bältet fel. Hur bekväm den är vet jag inte.
    När vi skulle få in alla tre i baksätet var vi tvungna att köpa en Adventure till stora tjejen. Det är ( eller var då iaf - 2010) den smalaste bältesstolen.
    Hon har aldrig sagt att den inte är bekväm.
    Mellantjejen satt i en Britax Hi-Way och lillan i ett Brio Primo (också det köpt för att det var det enda som gick in)
    Sen satt båda de två yngsta i Hi-Way resp Free-Way ett tag innan mellandottern fick en framåtvänd.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Babyface01

Vi var en sväng och testade stolar i helgen. Det gick inte. Vi lyckades inte gå alla 3 därbak, även med Adventure tyvärr. Gick inte heller att få två bak och en fram då det inte fanns plats för en passagerare... Vet inte riktigt hur vi ska göra??? Byter bil kanske???

• Kina79
    Babyface01 skrev 2013-04-02 08:01:28 följande:
    Vi var en sväng och testade stolar i helgen. Det gick inte. Vi lyckades inte gå alla 3 därbak, även med Adventure tyvärr. Gick inte heller att få två bak och en fram då det inte fanns plats för en passagerare... Vet inte riktigt hur vi ska göra??? Byter bil kanske???

Babyface01 skrev 2013-04-02 08:01:28 följande:

Testade ni att byta ut de två bakåtvända mot andra smalare? Billigare att köpa tre bilstolar än att byta bil
    Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Aileen Allannah

Jag har två Britax hi-way i baksätet, bredvid varandra, och det är gott om plats för en passagerare bredvid, en bältesstol skulle med säkerhet gå in bredvid. Har ni testat det?

• Flickan och kråkan

Vad har ni alla för bilar? Vi kommer också att behöva ha in tre barn i bilen snart - helst bak även om vi inte tror att det är möjligt.

• cloudberry79
    Flickan och kråkan skrev 2013-04-02 08:48:19 följande:
    Vad har ni alla för bilar? Vi kommer också att behöva ha in tre barn i bilen snart - helst bak även om vi inte tror att det är möjligt.
    Det är omöjligt i vår Audi A6 (har försökt få in en Britax Secura, ett babyskydd och en bältesstol (adventure)) men i min kompis Renault gick det bra. Syrran har en Mercedes C-klass som det också går bra i.
    (M)amma till V -07 och E -12
  • cosinus

Vi har haft 3 bak då med en birtax freeway (föregångaren till highway), en actagraco duoflex och en britax kid (frammåtvänd och smal stol).

Britax kid finns inte längre utan då är det nog den som heter adventure som gäller, har för mig att även actagracos rallysport är smal.

Säger som andra här ovan, billigare köpa 3 nya stolar än en ny bil. Vi har iaf framgångsrikt haft duoflelxen i mitten. Sen kan man också tänka på att man inte behöver ha den stolen bak precis rakt bakom sätet framför utan ofta kan man vinna några centimetrar på att flytta den något närmare dörren. Går utmärkt.

Svar på tråden 3 st Bilbarnstolar