Inlägg från: Kina79 |Visa alla inlägg
  • Kina79

3 st Bilbarnstolar

daimstrut skrev 2013-04-02 00:27:56 följande:
    Britax Adventure köpte jag som extrastol att ha hos släktingar och den tyckte jag kändes som en relativt nätt bältesstol, du kan ju kolla in måtten. Billig är den också Och rekommenderas på en del säkerhetssidor pga att den är lätt och att det inte är nån risk att trä bältet fel. Hur bekväm den är vet jag inte.
    När vi skulle få in alla tre i baksätet var vi tvungna att köpa en Adventure till stora tjejen. Det är ( eller var då iaf - 2010) den smalaste bältesstolen.
    Hon har aldrig sagt att den inte är bekväm.
    Mellantjejen satt i en Britax Hi-Way och lillan i ett Brio Primo (också det köpt för att det var det enda som gick in)
    Sen satt båda de två yngsta i Hi-Way resp Free-Way ett tag innan mellandottern fick en framåtvänd.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Kina79
    Babyface01 skrev 2013-04-02 08:01:28 följande:
    Vi var en sväng och testade stolar i helgen. Det gick inte. Vi lyckades inte gå alla 3 därbak, även med Adventure tyvärr. Gick inte heller att få två bak och en fram då det inte fanns plats för en passagerare... Vet inte riktigt hur vi ska göra??? Byter bil kanske???

Babyface01 skrev 2013-04-02 08:01:28 följande:
    Vi var en sväng och testade stolar i helgen. Det gick inte. Vi lyckades inte gå alla 3 därbak, även med Adventure tyvärr. Gick inte heller att få två bak och en fram då det inte fanns plats för en passagerare... Vet inte riktigt hur vi ska göra??? Byter bil kanske???

Testade ni att byta ut de två bakåtvända mot andra smalare? Billigare att köpa tre bilstolar än att byta bil
    Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
Svar på tråden 3 st Bilbarnstolar