Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Jag är med! Tänkte börja mitt nya liv nu så det skulle vara bra med lite stöd från andra också

Ålder: 33 år
    Längd: 167 cm 
    Startvikt: 75 kg
    Målvikt: 65 kg mår jag som bäst vid så det är nog målet fast det kanske dröjer ett tag :)
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Börja styrketräna, dagliga promenader med tungt barn i vagn ;) och så äta lagom stora portioner. Sluta äta så mycket sötsaker. Kan nog inte sluta med min älskade cola men ska byta ut den mot zero i alla fall
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Har du provat att gå ner i vikt förr?: Om ja, med vilken/vilka metoder: Nja inte direkt. Har alltid vägt ganska lagom utan metoder men nu har det liksom rasat iväg lite välmycket

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Många som kör igång på allvar idag då, lycka till alla!
    Själv ska jag ta en långpromenad i solen tror jag, puttandes på 25 kilos unge i vagn  

• Busbellan

Ok jag erkänner jag blev såååå sugen på något ikväll!
    Men istället för att dykaner i närmaste godispåse blev det en tallrik med naturell kesella, hallon, blåbär och en liten skvätt honung.
    Måste ju vara bättre än godispåsen i alla fall   

• Busbellan
    Fru Mamma skrev 2013-04-02 22:29:55 följande:
    Busbellan: så resonerade jag kring rågbröden som jag svullnade i mig tidigare ;) vi är syyyyndare, du och jag!

Ja vi är nog det
    Men jag bestämmer mig för att se det som att man hade kunnat välja värre synder  
  • Busbellan
    Fru Mamma skrev 2013-04-03 17:28:31 följande:
    Okej, jag veeeet att jag framstår som en okunnig idiot, men VAD är kvarg? Är det keso? Kesella? Och varför är alla hälsofreaks helt förälskade i kvarg? (Alltså vad är det som gör kvarg till ett bättre alternativ än något annat? Och vad har man kvarg istället för?)

Kvarg och Kesella är samma sak, bara det att namnet Kesella är Arlas namn på sin Kvarg
    Så har jag förstått deti alla fall  
  • Busbellan
    Fru Mamma skrev 2013-04-03 17:52:14 följande:
    Busbellan: okej... Och vad har man det till? Hahaha, kan man skylla på sin ringa ålder vid sådana här tillfällen, tro? ;)

Jag har det egentligen mest i bakning annars
    Nu äter jag det blandat med lite bär eller nåt, gillar det lite bättre än naturell yoggi/fil eftersom jag tycker kvarg/kesella känns lite krämigare
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor