Inlägg från: Anonym (Isabelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Isabelle)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Jag hänger gärna på! :) Ålder: 33 Startvikt: 59.4 Längd: 157cm Målvikt: 52-53kg Delmål: 55 kg. Då ska jag få unna mig nåt men har inte bestämt vad än. ;) Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Försöka äta nåt nyttigt var 3e timme (äter typ en gång/dag nu + godis). Inget godis/kakor/läsk! Utesluta så mkt kolhydrater som möjligt. Ej dricka alkohol. Träna någonting varje dag. Mitt startdatum för utmaningen: 1/4 Jag kommer att väga mig på: måndagar och ska mäta mig idag med. Har du provat att gå ner i vikt förr?: Nja inte direkt. Har aldrig vägt så här mkt förut. Är totalt otränad och äter typ bara skräpmat och godis så jag tycker att det borde ge resultat. Dock är jag inne i en svag depression (något jag alltid haft i perioder), vilket gör att det är svårt -om inte omöjligt ibland- att motivera mig. Både till att röra på mig men också till att orka gå upp och äta. Därför måste jag hitta mat som är enkelt och går snabbt att göra.

• Anonym (Isabelle)

Sara: Ja, jag tänkte också på det. :) Jag tycker redan det är jobbigt att äta så ofta men jag kanske vänjer mig. Har ni några tips på bra och snabba mellanmål? Idag blev det lättkeso med färska blåbär. Måste ju ha minst en till idag.

• Anonym (Isabelle)

Välkommen lilla puh. :) För mig har det gått sådär de här dagarna. Har lyckats äta flera ggr/dag men får nog sluta med lättfil och sånt. Har haft jättesvårt att komma upp i tillräckligt många kalorier. Men beror mest på att jag inte storhandlat så jag har ätit det som fanns = knappt nån mat alls. Får skärpa mig där. Har tränat en timme i måndags men idag hann jag inte. Imorgon ska jag gå en långpromenad med en kompis.

• Anonym (Isabelle)

Förresten. Visste ni hur mkt kalorier det är i sushi? 8 bitars avokado/lax är ca 1100 kcal. =O Och då är inte nån soppa inräknad... Kollade det idag då jag funderade på att köpa färdigmat till middag (jobbar kväll).

• Anonym (Isabelle)

Hejsan! Idag har jag promenerat i 2,5h. Inte jättesnabbt men ändå. :) Det var någon som frågade vart jag fått uppgiften ang kalorier i sushi. Det var min kompis som bantat ner sig massor som sa att det inte var bra, så jag kollade i appen "shape up". Men när jag googlar det nu verkar det inte stämma, utan ligger på ung 500 kcal. :)

• Anonym (Isabelle)

Mitt största problem är ju att äta många ggr/dag. Så idag har jag köpt lite enkla saker att äta. Tex köpte jag kalkon i charken och bad de göra lite tjockare skivor. Min vän sa att det är bra som mellanmål el lunch ihop med keso och avokado. Har även köpt hallon som jag tänkte värma lite och ha på yoghurt eller keso.

• Anonym (Isabelle)
    Carmelina skrev 2013-04-03 13:59:02 följande:
    Nä, det var som en viktväktarkonsulent en gång sa: det är ingen av er som sitter här (på vv-möte) för att ni ätit för många bananer.

Haha. Underbar kommentar. Fick höra igår att jag skulle passa mig för banan för det är så mkt socker i den. Denna måste jag berätta för henne. ;)
  • Anonym (Isabelle)

Jag glömde bort att väga mig igår men gjorde idag och den stod på 58.7, så har gått ner 0.7kg. Känns litet men jag har ju fuskat i helgen och druckit massa alkohol (vilket var inplanerat, då min vän fyllde år) och jag har tränat alldeles för lite. Men får se hur det blir nästa vecka. :) Har inte orkat träna eftersom min kropp bestämde sig för att sluta sova i början på veckan. Svårt att orka då. Ska fixa insomningstabl om det inte blir bättre. :)

• Anonym (Isabelle)

Jag förstår ingenting. Vägde mig igen imorse och då stod vågen på 58.2. Lite märkligt då den var på 58.7 ett dygn innan. Båda på morgonen efter att jag kissat. Och det dumma är att jag inte mätt mig då jag inte hittat måttbandet. :/ Kan det bero på att mamma ställt vågen på högkant när de passade mina katter tre veckor i feb? Vet ju inte om något stämt alls nu. :/

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor