Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Jag hänger gärna på, vill verkligen gå ner i vikt men är så himla lat bara, hoppas detta kan hjälpa mig att motivera mig :).

Ålder: 36
    Längd: 158 cm
    Startvikt: 60 kg
    Målvikt: 52 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Sluta med allt socker under en period, speciellt på jobbet. Gå minst två promenader i veckan, inte äta på kvällen. Inte överäta på helgen.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder:Typ matdagboken och aftonbladets viktklubb.

• Anonym (Sara)

Började idag med att väga mig: 61 kg, så upp ett kg bara av allt påskfrossande Skäms. Aja, nu ska jag verkligen ta tag i detta!

Isabelle: Verkar som vi har väldigt lika mått och mål

Lycka till nu alla som startar idag!

• Anonym (Sara)

Behöver också tips på bra mellanmål, är usel på att sprida ut maten jämt över dagen utan tenderar att glömma att äta mellan måltiderna och sedan blir jag superhungrig och äter massor på en gång istället. Vi har dessutom en "snaskkorg" på mitt kontor som jag är dålig på att undvika.

Ska försöka äta minst nyttiga två mellanmål per dag istället så jag inte blir så hungrig. Smothie är gott tycker jag men svårt att få till på jobbet. Kanske ska prova grekisk yoghurt och lite frukt och bär.

Tar gärna emot bra tips på frukostar som man fixar snabbt och som är mättande, här är alltid världens stress på morgonen.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor