• Juno

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Härligt! Jag hänger på!

Ålder: 40
    Längd: 171 cm
    Startvikt: 101,8 kg
    Målvikt: 80 kg/delmål 99 kg=tvåsiffrig
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Shape-Up och tallriksmodellen
    Mitt startdatum för utmaningen: 4 april
    Jag kommer att väga mig på: Fredagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja då, och lyckats men gått upp igen.
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Viktväktarna, GI, tallriksmodellen

• Juno
    Anonym (Isabelle) skrev 2013-04-03 18:29:02 följande:
    Mitt största problem är ju att äta många ggr/dag. Så idag har jag köpt lite enkla saker att äta. Tex köpte jag kalkon i charken och bad de göra lite tjockare skivor. Min vän sa att det är bra som mellanmål el lunch ihop med keso och avokado. Har även köpt hallon som jag tänkte värma lite och ha på yoghurt eller keso.
    Att äta fem till sex gånger om dagen är bara bra, förutsatt att man äter nyttiga saker i lagom mängd. Bra förslag på mellanmål du har. Andra tips är ett kokt ägg, 2 finn chrisp med färskost eller en halv burk makrill i tomatsås
    Anonym (Isabelle) skrev 2013-04-03 19:10:46 följande:

Haha. Underbar kommentar. Fick höra igår att jag skulle passa mig för banan för det är så mkt socker i den. Denna måste jag berätta för henne. ;)
    En del är rabbiata (LCHF:are?) Fick höra att jag absolut inte kan äta morotsdipp istället för godis "det är såå mycket kolhydrater i morötter" Kanske det med jämfört med 200 gr choklad?
    buffybuffy skrev 2013-04-03 19:23:46 följande:
    dumma inlägg.

jag är 29 och väger 89kg är 167cm,jag går varje dag mellan 3,5tim-4,5tim,med barnvagn och äter 613 kalorier,använder shape up.

Jag startade 27 mars:) jag kommer inte väga mig förrän 10 april.
    Shape-Up är bra, men äter du bara 613 kcal och promenerar 4 timmar? Då går du minus på en dag! Det är inte hållbart i längden. Öka på till det dubbla kaloriintaget (fortfarande lågt) och minska promenaderna till 1-2 timmar per dag så har du större chans att lyckas.

Jag har ungefär samma övervikt som du, äter 1400 kcal om dagen, tränar pass 1 timme 2 ggr i veckan och promenarar 30-60 minuter övriga dagar. På det går jag ner ca 1 kilo i veckan

Tack Fru mamma Ang din frukost tycker jag att den verkar helt normal (ca 300 kcal) och att bara frukten hade varit för lite. Kanske kunde du bytt ut en macka mot mjölk eller yoghurt så hade du fått lite mer protein och mindre kolhydrater

Idag äter jag

07.00   Kokt ägg, macka med skinka o paprika, ett glas juice
    10.00   Ett äpple
    12.00   Pasta med köttbullar i tomatsås, gröna bönor
    15.00   chokladmjölk, melon
    16.00   löppass 45 min
    19.00   gulachsoppa, pannkaka med jordgubbar

• Juno

Bra jobbat alla! Superträning och rökstopp - inte klokt vad här händer grejer!

Jag har vägdag idag och kan notera -0,7 sedan i måndags. Solig

Skön sund helg på er allesammans!

• Juno

Bra jobbat alla! Blev lite fika och sådant i helgen men nu är det nya tag.

Idag äter jag

07.00 Havregrynsgröt med lingon och mjölk, knäcke med skinka
    12.00 Rostbiff med cole slaw och grönsaker
    15.00 Melon och yoghurt
    18.00 spagetti och köttfärssås, gröna bönor
    19.00 Träning - cirkelpass
    21.00 macka med skinka, te

• Juno

Kyra på din Fru Mamma

Jag har inte heller tränat sedan i juni, och gått upp 4 kilon över semestern. Började träna lite smått igen förra veckan och tog tag i maten igår. Hoppas att det ger resultat snart.

• Juno

Detta var ju en rivstart! Vägde mig idag och resultatet blev -3,9kilo Skrattande

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor