Lilla Puh skrev 2013-04-07 01:42:52 följande:
Ligger och funderar: Jag håller på att sluta amma nu (inom ett par veckor ca) och när det har gjort funderar jag på att köra på nutrilettshakes ett par veckor som en liten "detox"/kickstart och därefter fortsätta med lchf. Har varit himla anti lchf men alla som äter det är ju helt förälskade. Gott, enkelt och sötsuget försvinner vad jag fattat som

kan ev få med sambon på tåget också för hans arbetskompisar äter tydligen de och det skulle underlätta. Vad säger ni som testat? Borde det funka bra? Behöver mer regler om jag ska klara det här, inte bara "äta nyttigt" för jag trillar dit heela tiden. Mer -får inte- istället för -borde inte-. Ursäkta lång, rörig text

Ja har kört lchf nu å det funkar, sötsuget försvinner, men det är ett par jobbiga dagar dom första, tills socker abstinensen har försvunnit. Har oftast bara kört vanlig husmanskost till sambon å dottern sen gjort en fetare sås. Varken sambon eller dottern är så mkt för sås, så det har funkat fint. Vissa ggr har ja lagat två maträtter, men de är bara när ja har gjort ett lchf recept åt mig själv.