Inlägg från: EvelinasSyster |Visa alla inlägg
  • EvelinasSyster

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Hakar gärna på! Kul att snacka och peppa varandra tycker jag!

Ålder: 23
    Startvikt: 71,3 kg
    Målvikt: Efter 8 veckor skulle jag vilja ha kommit ner till 65 kg, mitt slutgiltiga mål ät 57 kg.  
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:  Sunt förnuft och träning enligt Olga Rönnbergs bok "träning för nyblivna mammor".
    Mitt startdatum för utmaningen: 1/4
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar 
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja.
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Sunt förnuft och träning. Gick ner 13 kg på ett halvår då innan jag blev gravid.

Nu ska jag sätta mig och läsa lite mer i tråden! Heja oss!   

• EvelinasSyster

Lilla puh: Har upplevt samma sak men tycker det har blivit bättre nu när jag minskat på kolhydraterna. Äter inte enligt lchf utan har bara dragit ner på vitt mjöl. Väljer alltid fullkornsalternativ och äter jag borta så tar jag mer sallad istället för de vita kolhydraterna. Nu har jag visserligen lite put sen graviditeten (födde för 8 v sen) men upplever inte att det växer under dagen som det gjorde förr

• EvelinasSyster

Använder mig också av Matdagboken, gillar att ha lite koll! Dock väger jag inte alltid maten slaviskt utan höftar ibland när jag vet ungefär vad det väger   Långpromenad idag på 3,5 timme, skönt! Inget fort dock pga halsont men ändå, bättre än att ligga på soffan och käka glass som jag brukade göra förr när jag hade ont i halsen...

• EvelinasSyster
    hjärtemamma skrev 2013-04-10 16:38:04 följande:
    Dumma, dumma, dumma mig, är så besviken på mig själv. Igår fick dottern välja kex i affären, vilket inte händer så ofta. Och vad väljer hon, jo ballerina som är mina favoriter. Så länge förpackningen var oöppnad så kunde jag stå emot, men nu när den var öppnad åt jag fem st. Enda fördelen var väl att jag fick så dåligt samvete att jag tog på mig träningskläderna och körde 30 minuter på crosstrainern medan yngsta dottern ändå sov. Dessutom har jag gått 55 minuter med barnvagn på förmiddagen. Hur ska man göra för att stå emot frestelserna?

Det enda som fungerar för mig är att äta lite och ofta så jag inte hinner bli hungrig. 2-3 timmars mellanrum försöker jag hålla mellan måltiderna, då får jag inget sug. Ibland fungerar det inte pga dottern med det är mitt riktmärke i alla fall  Dricker mycket vatten också. Men bra jobbat med träningen idag! Glöm kakorkna och gå vidare nu, det fixar du!
  • EvelinasSyster

Hade en riktig skitdag igår. Dotterns pappa hade kalas, skulle bara ta en liten bit tåra men det kickade igåbg sockerdjävulen rejält så slutade med att jag slukade allt i min väg typ. Fan. Så besviken på mig själv. Måste komma ihåg den här känslan nästa gång suget kickar in, det är verkligen inte värt det!!!

• EvelinasSyster
    hjärtemamma skrev 2013-04-14 09:05:04 följande:

Det är just det tankesättet man måste ha innan man tar något söt, är det värt det? Väldigt lätt att säga, men svårt att göra jag vet. Men ju längre man kommer med sin viktnedgång dessto lättare blir det att säga nej tror jag. Jag inbillar mig det iaf

Det tror jag med. Har gått jättebra i flera veckor innan det här bakslaget... Aldrig gått så bra så länge! Menmen det är bara att hoppa upp på hästen igen och ta nya tag!

Idag har jag gjort första löprundan efter förlossningen så idag är en bra dag!   
  • EvelinasSyster

Bra jobbat med listan och med crosstrainern hjärtemamma!

Här är det riktigt skitväder idag! Trist. Så vi skippar promenad idag men det blir lite styrka i alla fall, ben/rumpa står på schemat idag    Använder också matdagboken, är inte plusmedlem men tycker det är enkelt att fylla i via matdagbokens sida på internet i telefonen, appen blir överflödig för min del Men de andra funktionerna kan säkert vara roliga! Skönt att ha lite koll på vad man äter är det i alla fall  

• EvelinasSyster

Tack tjejer

Spökplumpen: Nä jag har faktiskt 11 kg (!) kvar till min målvikt Men får se om jag stannar innan, vet inte riktigt själv vart jag ska ta dom där 11 kilona ifrån Men lite till ska bort, främst för att mitt ansikte ser lite plufsigt ut ännu Tungan ute

• EvelinasSyster

Mitt mål var ju 65 kilo efter de här 8 veckorna och det lyckades inte riktigt. Men kom ner till 68 från strax över 71 i alla fall och det är jag nöjd med eftersom jag inte kan köra för hårt i och med att jag helammar Bra jobbat allihopa, fina resultat ju

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor