Inlägg från: Anonym (Lori) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lori)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Ålder: 33
    Startvikt: 71kg
    Målvikt: 62kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: LCHF
    Mitt startdatum för utmaningen: 6/4 - 2013
    Jag kommer att väga mig på: Varje lördag hade jag tänkt
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: LCHF. Funkade då, men sedan blev jag lat och gick tillbaka till mina dåliga chipsätande vanor. Den här gången SKA jag lyckas!

• Anonym (Lori)
    Anonym skrev 2013-04-09 13:56:12 följande:
    Får man haka på här även om det är lite i efterhand?är på min 7:e dag idag. Cyklar 10 km på motionscykel på 30 min varje dag..har en två åring och en treåring så för övrigt sitter jag aldrig still(hehe) är 1,72cm,vikt ca 70 kg, målvikt ca 60 kg..har dock inte kunnat väga mig än för att se något resultat..batteriet på vågen är slut och jag har knappt varit ute alls p ga sjuka barn....men idag har jag tänkt smita ut en stund

Åh vi har ungefär samma vikt och längd. Jag är 172 cm och väger 71 kg. Började i lördags.
  • Anonym (Lori)
    hjärtemamma skrev 2013-04-10 16:38:04 följande:
    Dumma, dumma, dumma mig, är så besviken på mig själv. Igår fick dottern välja kex i affären, vilket inte händer så ofta. Och vad väljer hon, jo ballerina som är mina favoriter. Så länge förpackningen var oöppnad så kunde jag stå emot, men nu när den var öppnad åt jag fem st. Enda fördelen var väl att jag fick så dåligt samvete att jag tog på mig träningskläderna och körde 30 minuter på crosstrainern medan yngsta dottern ändå sov. Dessutom har jag gått 55 minuter med barnvagn på förmiddagen. Hur ska man göra för att stå emot frestelserna?

Jag undviker numera att köpa frestelser. Vill dottern ha en kaka så får hon springa över till mormor och morfar som bor i trappan brevid och be om en. Går inte att stå emot om man har det hemma.
  • Anonym (Lori)

Det har gått precis 3 veckor och jag har gått ner  2kg med LCHF. Gick ner från 71kg till 69kg

• Anonym (Lori)

Ett litet bakåtslag. Har feber och är sjuk och vill bara ligga i soffan och knapra chips samt dricka läsk. Och jag som lyckats gå ner 3 kilo! Träna kan jag inte heller göra :(

• Anonym (Lori)
    Anonym (Långstång) skrev 2013-05-02 09:39:48 följande:
    måste du det? kan du inte välja ett nyttigare alternativ?
    med lchf kan man dricka pepsi för det är inga kolhydrater i hahahah
    men jag gör inte det iaf.

Jag dricker light-läsk, men det är ju inte heller direkt nyttigt. Visst finns det säkert nyttigare alternativ...bara så att jag inte orkar laga mat just nu. Igår knapprade jag på nötter istället vilket är en smula bättre. Idag har jag lite mer ork och ska försöka laga lite "riktig" mat. Har bytt tillbaks till mineralvatten.
  • Anonym (Lori)
    spökplumpen skrev 2013-05-02 16:15:15 följande:

Nej, inom lchf är inte light-läsk okej eftersom de är sötade med artificiella sötningsmedel och man undviker tillsatser när man äter lchf. Men det hindrar ju inte att man dricker det iaf, men kroppen får betala priset. Jag är själv fast djuuuuupt ner i pepsi Max-träsket trots att jag vet att det är skadligt för mig. Det är skillnad på att veta något och att efterleva det....

Åh jag är likadan! Försöker nu undvika light-läsk...men det är svårt!
  • Anonym (Lori)

7 veckor har gått sedan jag började med LCHF och har gått från 71kg till 65kg :) Idag kom jag i mina gamla jeans!

• Anonym (Lori)

Jag har nu nått min målvikt! Men jag rekommenderar INTE det jag gick igenom! Blev allvarligt sjuk i Crohns och fick spendera låååång tid på sjukhus med "tarmvila". Det var den värsta tiden i mitt liv. Jag rasade i vikt, men jag är hellre smällfet än att ha Crohns! :(

Hur som helst. Väger nu 62 kg till mina 172 cm, så nu är jag helt plötsligt "smal". Men jag har fått en annan syn på livet. Jag är avundsjuk på överviktiga som har "normal" mage och inte lider av Crohns. Just nu känns inte vikten viktig längre.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor