Inlägg från: Anonym (Butter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Butter)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Hakar gärna också på lite i efterhand, hoppas det är okej :) hade anorexi för ett år sen, åt upp mig, träffade flickvännen och vikten gick överstyr. Nu vill jag gå ner lite igen men utan att bli sjuk! Ålder: 19 Längd: 179 cm Startvikt: 78 kg Målvikt: ca 60 kg Metod: mindre portioner, ta bort allt godis, motionera (äger en häst) och sluta med den förbannade colan samt dricka mindre alkohol. startdatum: 9 april Vägningsdag: tisdagar

• Anonym (Butter)

Fru mamma: jag bor fortfarande hos mina föräldrar och dom har också "gömt" vågen för att jag inte får väga mig, eftersom att jag vägde mig minst två gånger per dag för ett år sen när jag var sjuk. Jag har hittat gömstället däremot så jag får smygväga mig. Men det är inte nyttigt att väga sig varje dag. En gång i veckan räcker :) Jag har skött mig bra idag tycker jag, har ätit regelbundet och gått promenad i 3 timmar. På kvällen var jag i stallet och pysslade också och red ett kort pass på 30 min. Brukar alltid bli så sjukt sötsugen vid denna tid när jag kommit hem från stallet, tog lite vatten och går och lägger mig innan sötsugen tar över, så slipper man dagen-efter-ångesten!

• Anonym (Butter)

Hur hoppar man ner en rad när man skriver? All text bara flyter ihop för mig :(

• Anonym (Butter)

Fru mamma: relationen till mat är helt enkelt svårt att balansera. Vilken tur att din man håller koll på dig iallafall, det är ju för din egen skull som han gömmer vågen. Men låt inte siffrorna på vågen avgöra hur mycket du äter, bättre att äta ordentligt och röra på sig mycket (med en hälsosam tanke och inte skadande) så kommer tillslut din ansträngning få resultat. Glöm inte heller att muskler väger väldigt mycket, det var någonting jag inte tänkte på förr :)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor