Inlägg från: helahelena |Visa alla inlägg
  • helahelena

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Hej, får jag hoppa in här? Även jag började 1/4 men har inte sett tråden :) jag brukar (med diet och hård träning) pressa mej ner under 60-strecket till sommaren, sedan går jag upp under höst och vinter igen. Jag har nyligen bytt jobb och nu kan jag inte gå på gymmet 5 dar i veckan längre utan tränar hemma+joggar, och jag känner att jag behöver pepp :) för tre år sedan gick jag ner från 85 till 70 med lchf, tog ca 6 månader (jag är 165 lång) och lchf har varit min grej sedan dess. Sedan gick jag ner till 57 som lägst. Jag har ätit lchf sedan 2010 dock liberalt i perioder vilket gjort att jag gått upp emellanåt. Nu har dock gallan pajat och jag är förbjuden fett och ägg. Vet dock att min kropp inte mår bra av kolhydrater så just nu äter jag nån sorts Dukan med fettfria mejerier, magert protein och ovanjordsgrönsaker till helgen. Lyxar dock med tex palaternacka, kålrot och rödbetor som lördagsgodis:)
    Så:
    Nystart 1/4 vikt 70
    Hoppar in här 22/4 vikt 67.3
    Målvikt 60 ( men nöjd vid 63)
    Längd 165
    Metod: lclf/dukan. träning styrka varvat med jogging och tabata
    Gått ner i vikt förut: ja, bantat nästan jämt! Men sedan jättetappet 2010 har jag aldrig varit över 70, iaf inte långt över :)
    Skriver från mobilen, men hoppas jag får vara med här! Behöver stöd och pepp för att bli av med det sista ännu en gång haha
    Kommer väga mej på fredagar.

• helahelena

Det finns de som hävdar att det kan vara bra att chocka kroppen efter en tid av strikt kost. För att riva igång förbränningen. Om det stämmer har jag ingen aning om, men det kan kännas bra att tänka så iaf haha. Oavsett tror jag att så länge man inte ger upp utan kommer tillbaka i nyttiga spår efter en kväll/en helg/ en semestervecka eller vad som, så gör det inget. Man måste unna sej att slippa räkna och tänka ibland!

• helahelena

Litenchf, vilket resultat! Ja lchf är det bästa som finns! Blev helt knäckt nu när min galla blev galen, kommer aldrig mer få äta ägg eller fett, och jag började nästan gråta när jag insåg att det är no more lchf, vilket för mej innebär en konstant kamp med vägning, mätning, hunger, sug etc... Grymt jobbat iaf!

• helahelena

Här fanns det bara tid till tabata-intervaller ikväll. Men absolut effektivt :) 4 st 4 minutersset och svetten sprutar:) dessutom blev det den vanliga 30minuters promenaden sista biten till jobbet. Skäms över att powerwalka i kostym och gympaskor vilket är bra för då går jag snabbare haha. Men har hattat runt på möten idag så det har inte blivit nån riktig mat, bara småätit keso, proteinpulver, ett valnötsbröd etc. Svårt med bra mat on the go, kaffe med kokosfett eller äggmjölkslattevar det ultimata melliset på lchf men nu vet jag inte. Behöver hitta fler drickbara alternativ än proteinshaker, tips?

• helahelena

Bara minus 0.2 på vågen idag.. Har hållt mig runt 1000-1200 kcal, under 20g kh/ dag men bara tränat totalt 3 h i veckan ( exkl. Promenader på 30 min varje morgon då). Kanske måste öka på träningen?

• helahelena

Har hoppat på en månads fitnessfighten nu, jättespännande och kul, än så länge haha (började igår...) men minus ett kilo under veckan iaf!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor