VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
Hej, får jag hoppa in här? Även jag började 1/4 men har inte sett tråden :) jag brukar (med diet och hård träning) pressa mej ner under 60-strecket till sommaren, sedan går jag upp under höst och vinter igen. Jag har nyligen bytt jobb och nu kan jag inte gå på gymmet 5 dar i veckan längre utan tränar hemma+joggar, och jag känner att jag behöver pepp :) för tre år sedan gick jag ner från 85 till 70 med lchf, tog ca 6 månader (jag är 165 lång) och lchf har varit min grej sedan dess. Sedan gick jag ner till 57 som lägst. Jag har ätit lchf sedan 2010 dock liberalt i perioder vilket gjort att jag gått upp emellanåt. Nu har dock gallan pajat och jag är förbjuden fett och ägg. Vet dock att min kropp inte mår bra av kolhydrater så just nu äter jag nån sorts Dukan med fettfria mejerier, magert protein och ovanjordsgrönsaker till helgen. Lyxar dock med tex palaternacka, kålrot och rödbetor som lördagsgodis:)
Så:
Nystart 1/4 vikt 70
Hoppar in här 22/4 vikt 67.3
Målvikt 60 ( men nöjd vid 63)
Längd 165
Metod: lclf/dukan. träning styrka varvat med jogging och tabata
Gått ner i vikt förut: ja, bantat nästan jämt! Men sedan jättetappet 2010 har jag aldrig varit över 70, iaf inte långt över :)
Skriver från mobilen, men hoppas jag får vara med här! Behöver stöd och pepp för att bli av med det sista ännu en gång haha
Kommer väga mej på fredagar.