Inlägg från: Anonym (LitenCHF) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LitenCHF)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Jag hänger gärna på här!

Kön: Tjej
    Ålder: 25
    Längd: 174
    Startvikt: Väger in imorgon, måndag men skulle tippa på runt 108-109.. Uppdaterar här sen!
    Målvikt: 80
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: LCHF
    Mitt startdatum för utmaningen: 2013-04-15
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr, om ja, med vilken/vilka metoder:?: Ja, med LCHF för ungefär 4 år sedan.. Gick då ner 15 kg på tre månader men de har tyvärr krupit tillbaka nu... 
  • Anonym (LitenCHF)
    Anonym (LitenCHF) skrev 2013-04-14 22:50:13 följande:
    Jag hänger gärna på här!

Kön: Tjej
    Ålder: 25
    Längd: 174
    Startvikt: Väger in imorgon, måndag men skulle tippa på runt 108-109.. Uppdaterar här sen!
    Målvikt: 80
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: LCHF
    Mitt startdatum för utmaningen: 2013-04-15
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr, om ja, med vilken/vilka metoder:?: Ja, med LCHF för ungefär 4 år sedan.. Gick då ner 15 kg på tre månader men de har tyvärr krupit tillbaka nu... 
    Vägde in mig idag och vågen visade 107 kg. Målet är att gå ner till tvåsiffrigt under dessa 8 veckor (till den 10 juni), vilket jag borde klara! Nu jävlar kör jag! Skrattande
  • Anonym (LitenCHF)

En vecka med LCHF och såhär ser mina resultat ut: 
    (förra veckans vikt och mått står i parentes)

Vikt: 103,5 kg (107 kg)
    Mage: 119 cm (133 cm)
    Lår: 72 cm (74 cm)
    Överarm: 41 cm (41 cm)
    Rumpa: 119 cm (120 cm) 

Alltså 3,5 kg lättare och hela 14 (!!!) cm mindre runt magen! Tror knappt det är sant men så är det. Man förlorar ju en massa vätska i början så det är ju pga av det, men ändå. Herrejävlar vilken boost för motivationen det är att se att det händer grejer. 

(Bilder finns på bloggen för den som vill se) 

Nu ser jag fram emot denna vecka då jag hoppas kunna gå ner till 102 kg. Och efter det vore jag glad om jag kunde gå ner runt ett kilo i veckan vilket jag tidigare gjort då jag käkat LCHF :) 

• Anonym (LitenCHF)
    helahelena skrev 2013-04-22 13:27:17 följande:
    Litenchf, vilket resultat! Ja lchf är det bästa som finns! Blev helt knäckt nu när min galla blev galen, kommer aldrig mer få äta ägg eller fett, och jag började nästan gråta när jag insåg att det är no more lchf, vilket för mej innebär en konstant kamp med vägning, mätning, hunger, sug etc... Grymt jobbat iaf!
    Nej, vad trist! LCHF som är så bra! Slippa räkna kalorier och väga mat och hålla på.. Jag lider med dig :/ Det är inte lätt att gå och va hungrig men inte få äta.. Det slipper man ju med LCHF. 
  • Anonym (LitenCHF)
    mammakalmar skrev 2013-04-22 15:06:49 följande:
    Idag har det blivit promenad till mötet lite drygt 1,5 km enkel väg och sedan varit ute nu i eftermiddag och varvat löpning och gång av de drygt 6 km så var 1,3 km löpning i fyra olika pass, har ju inte sprungit ordentligt sedan hösten 2011 av olika anledningar och jag har aldrig vägt så här mycket när jag har sprungit heller. Det var skönt att ha tagit tag i löpningen även om det just nu inte går så fort, men jag brukar inte springa så fort utan kan däremot springa långt. Funderar på att springa Kalmarmilen som går i början av augusti men än så länge är det bara en tanke.
    Vad duktig du är! Och vad sugen jag blev på att ta upp löpningen igen jag också. Förra sommaren var jag gravid och sprang därför ingenting men sommaren dessförinnan var jag ute nästan varje dag och sprang. Måste nog leta fram löparskorna med desamma! Glad
  • Anonym (LitenCHF)
    Carmelina skrev 2013-04-22 16:09:29 följande:
    LitenCHF: vilket resultat! Verkligen bra motivation!
    Tack! Glad
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor