Inlägg från: Carmelina |Visa alla inlägg
  • Carmelina

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Det här kan vara precis vad jag behöver.
    Jag har viktväktat sedan januari och gått ner drygt 6 kilo, nu känner jag dock att det går lite trögt och behöver ny motivation. Jag vill gärna vara med. Jag fortsätter att viktväkta och har vägningsdag på onsdagar.
    Måndagar som vägningsdag har jag aldrig förstått, då ligger ju helgens synder kvar :)

• Carmelina

Fru mamma: att svulla rågbröd känns inte som den värsta synden i universum. Det är ju inte godis.

• Carmelina

Vad har hänt med trådstartaren förresten? Inte sett något inlägg från henne sen skälva trådstarten?

• Carmelina

Nä, det var som en viktväktarkonsulent en gång sa: det är ingen av er som sitter här (på vv-möte) för att ni ätit för många bananer.

• Carmelina

Fru mamma: det viktiga är att komma igång med maten för den gör störst skillnad!

Annars har det gått bra idag, hållit mig inom mina points. Ev med någon point tillgodo, men jag får extrapoints för att jag ammar och jag ammar inte så mycket längre så att ha ett par points tillgodo är nog inte fel.

• Carmelina

Fru mamma: nä, promenaderna ger absolut en extra skjuts. Dessutom känns det lite mer dumt att dra i sig en massa ... (Välj valfri last) när man gått en promenad.

• Carmelina

Ny dag, nya tag! Idag blir en bra dag!

Jag ska försöka planera veckomeny och sen åka och handla.

• Carmelina

Fru mamma: alltså 1-2 msk olja är ganska mycket kan jag tycka. Grönsakerna suger i sig all oljan så det är klart att du får i dig fler kalorier. Å andra sidan ska du ju få i dig en del nyttigt fett, plus att iaf jag tycker att man håller sig mätt längre om man får i sig lite fett. Jämför man 2 tsk olja och wokgrönsaker med 5 dl pasta till exempel så hade jag ju valt wokgrönsakerna :)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor