Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Hej! Finns här plats för en fläskis till? Känner att denna sommar vill jag bara dra en sopsäck över mej och ligga där tills vintern kommer... Började "träna" 1 maj på min orbitrek fast bestämd att gå ner MINST 30-35 kg. Allt gick superbra tills förra veckan då mitt knä gav upp :-/ å jag som fått en ny crosstrainer av min man och allt Har bara suttit och tittat på den. Jag gick ner närmare 40kg med viktklubb för några år sedan men kunde inte behålla den vikten när jag blev gravid, så nu är jag på ruta ett igen. Jag är 172,5cm och väger 106kg & har i maj tappat 6kg Första målvikten är TVÅsiffrigt sen 95, 90, 85, 80, 75 vid varje delmål så ska jag unna mej någonting roligt! Vid 75 blir det förhoppningsvis en ny garderob Väger mej varje måndagsmorgon..

• Tjolanta

Tack! Jag är 29 förresten. På lördag ska vi döpa vår 6mån bebis, jättekul! Om man visste vad man skulle ha på sej :-/ Jag var på affärerna igår å skulle leta efter något ljust och fint. Sket sej skapligt!! Blev SÅ ledsen när jag inte kunde ha nåt Hade förut 38/40 och nu har jag gått upp minst TIO storlekar!!!! 48/50!!! Visst, jag har "nyss" fått barn men 30kg liksom.. Å vissa tappar allt efter förlossningen och lite till... Finns ju inte ens fina kläder på plussidan, å jag vill ju samtidigt ha någonting som man kan använda sen också...

• Tjolanta
    Fru Mamma skrev 2013-05-30 07:45:31 följande:
    Tjolanta: alla är välkomna! :) av erfarenhet kan jag säga att måndagar (precis som utekvällar, släktingar och vänner) är djävulens påfund, eftersom helgens eventuella synder syns såååååå tydligt på måndagar! ;)

Haha Just därför jag valde måndagar, för att kunna "hålla" mej på helgerna Är faktiskt inte så sötsugen av mej å när övriga familjen köper tex glass så köper jag mej en flaska iskallt bubbelvatten istället
  • Tjolanta

Tack så mycket Känner mej supermotiverad just nu! Bara knät blir bra så kör jag igen Brukar träna orbitrek 30min före frukost och sedan ta en rask promenad på 4.6km ca under dagen. Men just nu så sitter jag tyvärr mest i soffan och glor! Blir knäpp..

• Tjolanta

Spökplumpen: Jo jag kikade på kappahl men tyckte de var alldeles för dyra :-/ Får ge det en sista chans i morgon tänkte jag, annars får det bli något mörkare..

• Tjolanta

Gud vad alla är duktiga Och bra där med att slänga alla piller & medel. Jag har gått ner nu 10kg och minskat magen (mäter runt över naveln) från ca 115cm till 103cm ca och varje lår har minskat med ca 6-7cm sedan i början på maj känner mej nöjd men långt ifrån mål..

• Tjolanta

Hej alla! Har varit semestertider här och det har varit fullt upp Men dock har kost och träning varit prio ett här just nu. Jag känner att jag behöver det. Har inte ätit en enda glass den här varma sommaren! Har nu sedan slutet av april tappat från 112 till 91.5 kg och från 115 till 95 i midjan.. Målvikten är runt 75 kg så det är ett tag kvar :-/ Ska i alla fall under 90 så jag kommer från fetman till överviktig All lycka till er andra och fortsätt kämpa! Ni är SÅ duktiga och är värda er själva det här!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor