Inlägg från: mammakalmar |Visa alla inlägg
  • mammakalmar

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Det blev en runda på stan i fredags fast det regnade, gick dit från där jag lämnade bonusdottern och sedan runt i stan i en och en halvtimmes tid. Jag har ätit hyfsat bra, åt popcorn i fredagskväll men inget speciellt i går förutom att vi åt tacos och i dag åt vi pulled pork gott men inte jättenyttigt, allt beror ju på vilka tillbehör man har till. Blev ingen promenad igår var väldigt trött hela dagen och valde att ta det lugnt i soffan. Idag har jag jobbat och eftersom jag jobbar i vården så rör man sig en hel del naturligt, man sitter ju inte precis still.
    Nu har sambon hängt på också fast han är mer extrem, men så har han några fler extra kilon än mina ca 10 kg skulle vilja säga att han har minst 20 kg som det vore bra om han blev av med för då tror jag att han skulle må bättre faktiskt. 

• mammakalmar

Vågen den här veckan visade på -0,6 kg och sammanlagt -1,6 kg, så nu har jag 9 kg kvar till målet och ligger närmare 60 kg än 70 kg i alla fall.
    Idag blir det städning både av bilen och hemma. Bilen för att pappa kommer och ska byta till sommardäck och städning för att det brukar jag göra här på måndagar om jag inte jobbar. Sedan ska jag också försöka att hinna med en runda med mina stavar måste ju få in lite motion också blir nog inte så mycket av den varan i morgon när mamma och pappa kommer förbi, ska äta kroppkakor med dem hos min faster som bor ca 1 km från mig. Det ska bli trevligt att träffa mamma och pappa eftersom vi inte träffas så ofta, de bor några mil bort och jag jobbar många helger och vet nästan aldrig när jag är ledig, men idag och imorgon kan jag inte jobba så då vet jag att jag är ledig.  

• mammakalmar

Igår blev det ingen stavpromenad, istället fick jag tillbringa dagen i soffan och på toa. Har nämligen Crohns och igår bestämde sig magen för att bråka med mig, jag åt dock inget extra för att kompensera utan höll mig till det jag tänkt plus att jag drack lite extra.
    Däremot så har jag redan idag varit ute på den stavpromenad som jag hade tänkt igår, min pappa kommer om en stund och byter till sommardäck på min bil, de passar på att komma hit när ändå mamma skulle till läkaren, sen ska vi äta kroppkakor hos min faster som bor en liten bit från mig och min äldste son ska följa med och äta innan han börjar skolan vid ett, han ska laga mat hela eftermiddagen på skolan och kommer hem ganska sent. Ska bli roligt att träffa dem, de bor ju en bit bort och jag jobbar ganska mycket helger så det blir inte att vi åker dit tyvärr.

• mammakalmar

Igår blev en lång stavpromenad på förmiddagen innan jag skulle iväg och jobba kväll.  Igår hade jag dessutom träningsvärk efter tisdagens stavpromenad så det var himla skönt att komma ut och då släppte dessutom träningsvärken. Idag får jag se hur det blir eftersom det är så grått ute. Men jag ska försöka att komma ut åtminstone en liten runda. 
    Maten går bra, åt ju lite körsbärskaka hos min faster i tisdag, efter att mamma tjat på mig men det var väl ungefär 25 gram och jag tycker inte om sådana kakor heller. Jag är inte alls sugen på godis och sånt längre utan det får gärna ligga där i skåpet för jag ska inte ha eftersom jag vet att det inte är värt det att ta en bit och sedan bli sugen på mer så man äter tills det är slut i skålen, nä jag måste lära mig att begränsa mig och första steget är att låta bli det helt. 

• mammakalmar

Jag har valt att använda matdagboken och blir man plusmedlem där för 468 kr för ett år så kan man använda deras app som jag tycker är så mycket bättre än shape up, har provat den också men den sidan är mycket mer krångligare än matdagboken. Och det är inte bara appen som man får när man betalar man får även tillgång till olika matsedlar, inköpslistor samt fri tillgång till support och rådgivning av deras rådgivare om man tänker efter så blir det inte mer än 39 kr/månad om man väljer ett års alternativet.

• mammakalmar

Det blev bara en kortare promenad med mina bungypumpstavar, hade knappt gått 2 km när mobilen ringde och det var en kille som skulle hämta en grej hemma hos mig som var framme fast han hade sagt att han skulle komma en och en halv timme senare så det var bara att vända och gå hem och farten jag höll hem var sådan att jag var alldeles genomsvett när jag kom hem.
    Jag tycker det är enkelt att registrera maten med matdagboken plus att du kan lägga in egna recept samt även skapa egna livsmedel för alla finns ju inte med där heller tyvärr. På shape up tror jag bara att man fick lägga in två egna recept eller nåt sånt om man inte betalade för appen och matdagboken har jag lagt in massor med recept innan jag blev plusmedlem. 

• mammakalmar

Frumamma: Tänk så här att idag är idag och imorgon är imorgon. Det viktigaste är att du är uppe på banan igen i morgon och inte fortsätter att äta för att du har ätit och druckit en massa idag, ibland behöver man lite fest för att klara alla de andra dagarna.

• mammakalmar

Den här dagen har varit konstig. Har varit med sambon och handlat inför valborg, han är nämligen kassör i en förening som håller i en av majbrasorna här och det är läsk, korv plus en massa till de lotterier som de brukar ha. 

Har inte hunnit med någon motion men har varit och köpt nya löparskor till både mig och yngste sonen, tänkte inviga dem senare ikväll, sonen har redan invigt sina medan jag och sambon var och handlade. Hans var mycket dyrare än mina eftersom han överpronerar väldigt mycket och jag har ett väldigt neutralt steg men behöver bra stötdämpning fram och bak på grund av mina höga fotvalv.
    Åt sen frukost som var stor och mättande så jag har inte ät någon lunch idag utan det blir middag straxt med kebabkött(fläskkött), pitabröd, sallad och gräddfilssås.  

• mammakalmar

Idag visade vågen -0,3 kg sedan förra måndagen, hade hoppats på mer eftersom jag både ätit bra och rört på mig ordentligt i veckan. Så sammanlagt - 1,9 kg sedan 1/4 och vågen stå på 63,7 kg, vilket naturligtvis är alldeles för mycket för min längd är ju bara 157 cm lång. Ha en bra dag. Ska straxt iväg på ett möte och sedan blir det en joggingrunda för att testa de nya löparskorna jag köpte igår.

• mammakalmar

Idag har det blivit promenad till mötet lite drygt 1,5 km enkel väg och sedan varit ute nu i eftermiddag och varvat löpning och gång av de drygt 6 km så var 1,3 km löpning i fyra olika pass, har ju inte sprungit ordentligt sedan hösten 2011 av olika anledningar och jag har aldrig vägt så här mycket när jag har sprungit heller. Det var skönt att ha tagit tag i löpningen även om det just nu inte går så fort, men jag brukar inte springa så fort utan kan däremot springa långt. Funderar på att springa Kalmarmilen som går i början av augusti men än så länge är det bara en tanke.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor