Inlägg från: Lilla Puh |Visa alla inlägg
  • Lilla Puh

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Börjar verkligen både känna och SE skillnad nu, så härligt :) tränar litegrann hemma nästan varje dag och har skärpt mig ordentligt met skräpmat/småätande/socker. Det gör stor skillnad och jag mår bättre :) vägde mig igen imorse när jag stod och kände mig snygg (haha) och den visade -0,7 kg från igår! Visst att det kan skifta lite från dag till dag men, hallå där! Vilket pepp efter en jättebra mat-dag :)

• Lilla Puh

Hej å hå. Käkade lite naturgodis förut, inte alls många bitar, 180 gram var det. Skrev in de i appen och whaat 1000 kcal!? Jag som trodde jag var lite nyttig som annars kan peta i mig lösgodis dagarna i ända om jag fick... har annars börjat snacka mandlar. Tar några stycken bara när suget är som värst, funkar toppen :)

• Lilla Puh

Bra jobbat hjärtemamma! Det där har jag och svårt för, vi äter också mycket skräpmat både ute och hemma och då blir det mycket ursäkter som "ja men om du ändå ska ha en kan jag ju ta, bara denna gången liksom". Men jag har kommit till en punkt där jag insett att det är faktsikt ingen annan som bryr sig om vad man äter, det är bara mig själv jag lurar med alla ursäkter jag kommer på för allt...

• Lilla Puh

Idag kommer jag fuska ordentligt. Har tatueringstid i 4 timmar och jag vet att jag behöver socker i mig då :p men ska försöka ta det lite lungt iallfall men både cola och choklad är med :) får bli min fusk-dag, har bestämt att jag får unna mig nåt ca 1 gång/vecka.

• Lilla Puh

Var så sugen på lördagsgodis idag, så jag tog barnvagnen och knatade över en mil så att jag skulle kunna äta lite godis utan alltför dåligt samvete iallafall haha :) skönt i solen faktiskt, och runkeeper visade 590 brända kcal. Nån som vet om det kan stämma? Gick i knappt 2 timmar men då fick stanna till lite snabbisar pga dottern ibland och så försökte jag hålla tempet emellan det.

• Lilla Puh

Fru mamma: men oj vilken skillnad, kikade lite nu och runt 60 kcal/km ser det ut som jag brukar bränna... sen vet jag inte riktigt vad den räknar på, har alltid trott att den räknar in hastighet mm. Måste tillägga att jag är lite stolt över mig själv också. Hade köpt drygt 250 gram lösgodis igår som jag tänkte "unna" mig, men åt 100gram sen var jag inte ens sugen på mer så jag höll mig ändå inom min kcal-gräns! :) ("förr" hade jag ätit betydligt mer än 250g kan jag ju tillägga).

• Lilla Puh

Vägde idag lika mycket som för 2 veckor sedan. Hade ett ytterst tillfällig vikt på -0,7 eller nåt i förra veckan annars har det stått stilla (väger mig då och då emellanåt). Fattar inte, äter mindre/bättre och motionerar måttligt men betydligt mer än vanligt ändå står det stilla. Känns så ovärt eftersom jag stod still i vikt men på typ 1,5 kg mer nu innan utmaningen och ändå åt massa (!!) skit :((

• Lilla Puh

Tack för tips o råd. Har ganska bra koll på de där tycker jag och grejen är att sen jag slutat äta godis och skräpmat har jag legat på kcal-intag på bara 900-1200 om dagen. Vet inte om det tom är för lite? Åt säkert lika mycket till i "socker" innan. Vet att det säkert kommer så småningom och om inte annat mår jag ju bättre utan skräpmat men det är lite jobbigt när man väl anstränger sig och inte får nåt (mätbart) resultat. (Och det är skönt att få gnälla av sig lite här sålänge ;) ).

• Lilla Puh
    Anonym (.) skrev 2013-04-30 11:46:01 följande:

Om man kollar i anorexiforum ser man att ca 900-1300 kcal är vad som brukar räknas som svält. Utifrån det skulle jag säga, testa att äta mer också vad som händer!
    Alltså, jag har ju inte medvetet försökt att svälta mig :) men när jag har tagit bort godis och sånt så har det bara inte blivit mer kvar, och det blir aldrig av att jag äter en massa mellanmål och sånt. Jag går inte hungrig och jag är inte superaktiv så det går ingen nöd på mig heller :P
  • Lilla Puh

Har gått ganska bra nu de senaste dagarna, men imorgon ska vi iväg på kalas för min mamma + övernattning hos våra respektive föräldrar i "hemstan". Wish me luck.

• Lilla Puh

Passade på att väga mig idag för jag tror helgen kommer ställa till det lite, och nu händer det grejer. Har ju stått still på typ -1,5 ett bra tag men nu visade den -2,5. Wohoo, bara 1,5 kg kvar till mål :) Va ju bara 4 kg jag ska ner, och dom är seega :p sen förlossningen i juni har jag gått ner 23,5 kg nu, varav 17-18 gravkilon.

• Lilla Puh

Då vart det min tur att bli sjuk då! Känns som hela huvudet har täppt igen och jag är helt slut, så kommer nog bo på soffan så mycket jag kan (tack o lov jobbar sambon bara två kvällar och är sen ledig 5 dagar) så någon motion blir det då inte men ska försöka sköta maten. Men känner jag mig själv kommer det nog att slinka ner lite av varje tyvärr.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor