Inlägg från: Carmelina |Visa alla inlägg
  • Carmelina

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Jag provade shape up-appen för något år sen och förhoppningsvis har de väl ändrat i den men sökte man på exempelvis avokado så fick man upp 5 olika förslag på hur många kalorier den kunde innehålla och så var det med allt. Rätt förvirrande, även om det gjorde så att man kunde ha ätit färre kalorier genom att välja "rätt" poster :)

• Carmelina

Aah! Hittade en mängd bortglömt påskgodis. Det kallar på mig! Mini-toblerone som ropar: Äääät mig.
    Man ska verkligen inte ha godis liggande hemma!

• Carmelina

Tack, Hjärtemamma. :)
    Du har helt rätt. Det är verkligen inte värt det! Ibland behöver man bara några kloka ord för att man ska kunna ta sig i kragen.

• Carmelina

Fru mamma: 5 KILO?!?!? Det är anständigt (eller möjligen oanständigt) mycket godis. Att du lyckats hålla dig tycker jag är mer än starkt!

• Carmelina

Frumamma: en kväll kommer inte att förstöra viktminskningen i det långa loppet. Men möjligen blir resultatet lite sämre imorgon... På det igen!

• Carmelina

Igår åt jag inte kanelbullar, inte chips, inte choklad på middagen jag var på igår och inte lösgodis som fanns i en skål på bordet när jag kom hem igår.
    Världen är verkligen överfylld av socker!

• Carmelina

En himmelsk drog: krya på dig! Hoppas att du mår bättre snart! Det låter inte som en vanlig maginfluensa?

• Carmelina

Hjärtemamma: 4 chokladbollar måste ändå kunna rymmas inom en viktminskning, det ska ju vara hållbar minskning så att man inte efter viktminskningen vräker i sig av allt man helt undvikit tidigare! Hoppas att sötsuget gav med sig!!

• Carmelina

Lilla puh: kan du inte prova att cykla? Inte så jobbigt för foten? Och samma sak som tidigare inlägg ett par kakor i veckan kommer inte att sabba viktminskningen.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor