Inlägg från: Anonym (Misstänker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Misstänker)

Borderline

Anonym (TS) skrev 2013-09-24 15:17:13 följande:
    Det låter inge vidare, jag har tur som har barn som måste till skolan, så jag är tvungen att stiga upp, annars hade nog jag också legat kvar. Men jag har haft perioder då jag inte alls kom upp ur sängen och min man har fick stanna hemma från jobbet. Lagom kul! Men då blev jag inlagd på psyk också. Gick inte hur jag än försökte. Jag var tröstlös och hade mycket självmordstankar/planer (ett försök) på den tiden. Jag var en klar fara för mig själv. Känner att det som håller mig ovanför ytan är mina barn. "Bara" att ta nya tag imorgon, vet att det är långt ifrån så enkelt, men kämpa på, skickar styrkekramar    

Tog en promenad och handlade och nu känns det bättre, ska laga mat och försöka plugga. Tappar koncentrationen så lätt bara. Hur är det att ha barn? Får de "lida" nåt över att du är sjuk? Jag vill verkligen ha barn, när jag är klar med skolan.
  • Anonym (Misstänker)

Ska på bedömningssamtal näst nästa vecka, men datumet har jag glömt bort skulle få ett sms dagen innan.

• Anonym (Misstänker)
    Anonym (Gränsland) skrev 2013-10-07 18:50:19 följande:
    Nu har jag inte fått diagnosen än. Men jag har inga tvivel på att jag har borderline.

Jag har alltid haft ett himla dåligt humör, skriker så fort något går emot mig, det kan vara från att jag tappar en hårnål till att partnern inte gör det jag vill att han ska göra.
    Jag är ständigt misstänksam mot min partner. Har många orealistiska tankar som ger mig ångest, jag tror tex att pojkvännen inte alls jobbar över, han är säkert och har sex med någon annan. Och det räcker att han är tjugo minuter för sen. Jag står ofta utanför toaletten och lyssnar vad pojkvännen gör om han är på toa allt för länge.
    Jag har fruktansvärt dålig självkänsla. Tycker jag är ful och äcklig och inte något att älska. Tänker ständigt på mitt utseende, min vikt och på vad jag äter. Kan inte gå förbi något som man kan spegla sig i utan att göra det. Kollar på min fula, tjocka, skrynkliga och randiga mage varje dag och mår så himla dåligt över att jag är tvungen att se ut såhär resten av mitt liv. Jag tänker ofta att jag lika bra kan ta livet av mig eftersom det är synd att jag ska behöva fortsätta leva så här ful och äcklig. Jag har tämligen skev självbild har jag fått höra. Pojkvännen säger alltid att jag är så himla vacker, snygg, sexig osv. men jag har väldigt svårt att ta till mig det. Brukar skratta åt pojkvännen och säga "Jo, eller hur. Jag är ju asful." Eller nått liknande.
    Jag har haft många sexuellakontakter. Över 150 st. Med en så dålig självkänsla så har jag ständigt sökt bekräftelse och försök fylla det tomrummet som jag har. Men det funkar ju tyvärr inte. Det har endast gett mig svår ångest.
    Vänner har jag knappt några. Men många har jag haft genom åren, men de flest vänskaperna har bara varat från några månader till ett par år. Oftast har det varit män, och det har slutat i katastrof då dom blivit kära, och jag utnyttjat det genom att få bekräftelse. Jag är en väldigt lätt människa att fatta tycke för har jag märkt, pågrund av min utomordentliga förmåga att charma och manipulera och min omtänksamhet och värme. Men när det kommer krav på mig då spricker allt och jag blir väldigt sval och tar avstånd helt.
    I grund och botten bryr jag mig väldigt lite om andra då jag har det alldeles för jobbigt själv och så mycket att tänka på. I sociala sammanhang, ex på jobb, kan jag vara lite disträ och borta i tankar vilket nog kan uppfattas som jag är nonchalant väldigt ofta.
    Detta var lite om hur jag är. Finns ju mycket mer såklart :)
    Känner igen mig i en del du skriver. Som med svartsjukan, jag är extremt svartsjuk och misstänksam. Har en kille, fast vi har nu mera ett öppet förhållande. Vi var tillsammans i tre år, inget öppet förhållande, och då kunde jag smygläsa hans sms/mail och så fort någon tjej jag inte vet vem det är la till han på facebook/kommenterade/gillade ville jag veta exakt vem hon var och hur han känner henne. Vi gjorde slut för ett år sen, men är nu mer eller mindre tillsammans igen. Svarar han inte när jag ringer är jag helt säker på att han ligger med någon annan. Jag har legat med en annan kille sen vi började räkna oss som ett par igen, han har inte varit med någon annan förutom nu för någon vecka sedan. Han berättade det när vi träffades sist och fastän jag själv kan vara med andra (och tycker jag har rätt till det) blev jag ledsen. Men kunde ändå hantera det och blev enbart ledsen, inte arg på honom. Det var jätteskönt för förut hade jag blivit helt galen av en sån sak. Flög bokstavligen på honom när han var otrogen mot mig förra året. 

Har också dålig självkänsla, men det växlar väldigt. Ibland tycker jag att jag är jättesnygg och hur bra som helst. I nästa tycker jag att jag är extremt ful och allt är bara fel. När jag gick i högstadiet hade jag perioder när jag inte ens kunde se mig själv i spegeln, så är det inte längre.

När det gäller sex så har jag inte legat med många, men har ändå använt det som tröst samt att jag inte är speciellt noga med skydd. Äter p-piller men de slarvas det rejält med emellanåt. Fick klamydia förra året. Om jag är arg, ledsen eller har mycket ångest brukar det väldigt ofta sluta med att jag och min kille har sex. Antingen det eller så skär jag mig (sällan nuförtiden) eller hetsäter. 
  • Anonym (Misstänker)
    Anonym (Hittat hem) skrev 2013-10-08 08:53:38 följande:
    Jag kan också vara väldigt misstänksam. Jag tror att alla har en ond baktanke med allt.
    Tror dock jag snarare är paranoid. En liten blick på fel sätt får mig att tro att en person har något emot mig... att en grupp jobbar på att frysa ut mig. Jag känner att de tar avstånd, tex på den kurs jag går. Men i själva verket är det JAG som tar avstånd... vänder bara på det och tror att det är dom.

Detta med sex... Har inte legat med så många. Klarar inte av det där. Bara när jag är onykter.
    På sistone har jag haft ett par kontakter varav en jag har haft sex med. Mest har det blivit sms. Jag gillar den uppmärksamheten och höra att de så gärna vill ses... Jag är också ganska så bra på att charma... Sen när det blir för jobbigt drar jag. Jag slutar höra av mig... Det har gått så fram och tillbaka med dessa karlar nu... Fattar att de inte tröttnar? Men jag har bestämt att inte utveckla detta mer. Jag tänker inte svara på ev sms. Jag hatar ju samtidigt att såra folk... Blir knasigt.
    Lite så är jag också, det där med att tro att alla vill en illa osv. Var värre när jag gick i högstadiet. Så fort någon viskade, fnittrade eller liknande var jag säker på att det var åt mig. Det var i samma period som jag inte klarade av att se mig själv i spegeln. Satt jag i baksätet i bilen lutade jag mig så jag inte råkade se mig i backspegeln. Men jag har fortfarande svårt att tro att folk gillar mig eller vill mig väl. Har nyligt börjat studera på universitet och jag känner att jag inte är med i gänget i klassen, känns som ingen tycker att jag är nog intressant att ägna tid åt. Men i själva verket är det nog mycket så att jag drar mig undan, är inte med så mycket på fester och aktiviteter. Alltså jag gillar ju att festa, men jag vet att jag har svårt att dricka lagom mängd, därför har jag låtit bli att festa så mycket och de gånger jag festar tar jag det jävligt lugnt. Det är ju bra, men jag missar så himla mycket eftersom många i klassen festar jämt och ständigt. Men visst är det en del i klassen som pratar med mig och verkar tycka att jag är intressant, jag måste nog bara våga öppna mig och ta för mig lite mer. 
    Anonym (Hittat hem) skrev 2013-10-08 10:47:40 följande:
    Har fått tag i psykologens mail. Frågan är nu hur sjutton jag ska formulera mig. Har så svårt för det där eftersom det är så jäkla rörigt i hjärnan. Usch. Men ja, det får gå.

Ska sätta mig och skriva ett bra mail till henne nu. Känns både skönt och läskigt. Lär ta flera timmar.
    Hoppas på ett snabbt svar sen.

Håll tummarna nu, för jag behöver verkligen reda ut allt så att livet någon gång kan bli bra.
    Är 35 år...så det börjar kännas helt hopplöst..
    Jag mailade psykiatrin en kväll och de ringde upp mig redan morgonen efter. Jag skrev lite kort om att jag mår väldigt dåligt samt att jag har misstankar om att jag har borderline, eftersom jag beter mig väldigt likt det. När de ringde frågade de lite mer om mig. Kanske en vecka senare ringde en annan person och frågade lite mer och undrade när jag hade tid att komma på ett bedömningssamtal. Han tog hänsyn till att jag går skola och föreslog en tid innan jag börjar på morgonen så ska dit nästa vecka. Känns jobbigt, men är nog värt det.

• Anonym (Misstänker)
    Anonym (TS) skrev 2013-10-08 08:31:59 följande:

Har mått ganska bra det sista, ca 1mån. Men nu har det vänt totalt..blir bara mer och mer deprimerad, hopplösheten som jag ofta känner har bara blivit värre. Ingen lust med något, mitt hemska självhat bara eskalerar igen! Känner mig konstant ARG eller irriterad. Vill bara vara i fred, känner mig kvävd, har ingen ork till mina barn.

Det enda jag vill är att min man tar över allt, orkar inte med familjelivet med allt vad det innebär, barnen, städning, matlagning osv. Och på det ska jag behöva ta mig till terapi 2ggr/veckan (MBT) Vilket jag tycker knappt ger mig något just nu, försökt att vara positiv och se vad terapin kan ge mig, men näää ser ingen förändring i mig och mitt sätt att tänka Är helt uppgiven

Var hos min läkare på Öppenvårdsmottagningen förrförra veckan, han rekommenderade mig att börja med mina stämningsstabilisende mediciner. Slutade med de för ca 6mån sedan, för jag tyckte inte de hjälpte så mycket. Är ju även Bipolär Affektiv. Har kommit fram till att jag måste nog börja med de igen, för humöret är såpass ostabilt igen Usch vill ju inte

Skickar styrkekramar till dig <3 

Jag känner mig ändå ganska bra just nu. I förrgår ringde jag min kille och grät länge. Allt kändes bara så hopplöst och jag kan ingenting och mina svar på alla hans förslag var "men det går INTE". Det är alltid så, han försöker säga att jag visst kan och är hur bra som helst men jag blir irriterad och säger att jag ju inte kan sånt och det går bara inte. Men oftast går det bättre än jag tror ändå.  
  • Anonym (Misstänker)
    Anonym (Hittat hem) skrev 2013-10-09 06:41:47 följande:
    Det verkar som om vi är rätt lika. Måste säga att det är starkt av dig att orka gå i skolan. Jag hoppar ständigt av mina aktiviteter för jag klarar inte av att hålla skenet uppe i längden.

Skönt att du har en tid till samtal nästa vecka. Vad var det för frågor du fick svara på?
    Jag är sjukt rädd för samtal. Tänk om jag "svarar fel" och de tror att jag inte har några problem? Haha. Det låter helt knäppt, men det är en rädsla jag har. Att inte bli tagen på allvar.
    Det är verkligen jääättetungt att gå skola och då har jag bara studerat på universitet drygt en månad. Men försöker tänka att det förmodligen inte känns lika tungt efter några månader när jag vant mig. Jag tänker också att jag inte vill vara hon som alltid misslyckas, som jag gjort med körkortet och vissa praktikplatser och andra saker. Typ det som driver mig.

De frågade mig lite om hemförhållanden, om jag har partner, hur skolan går, alkohol- och drog-vanor, om jag har/har haft någon diagnos och lite sånt. Så frågade de vad jag vill ha för hjälp typ, sa att jag inte vet men att jag inte orkar leva så här längre.
    Anonym (Gränsland) skrev 2013-10-09 07:26:37 följande:
    Såg att några av er pluggar.
    Är det nån som jobbar heltid?
    Jag har jobbat heltid, 7-16 mån-fredag nu i 2,5år. Fattar inte själv hur jag lyckats. Men vissa dagar känner jag bara för att säga upp mig. Men det kan man ju inte göra. Tänker alltid på vad andra ska tänka om en om man gör det. Jag har ett fast jobb där jag tjänat hyggligt, hade känts konstigt att helt plötsligt leva på A-Kassa ist. Hela grejen med att jobba är så jobbigt för mig, alla måsten, gå upp tidigt på morgonen trots att ångesten är brutal. Det blir många tårar vissa morgnar.
    Jo har jobbat heltid, men aldrig så länge i sträck. Jag tog studenten förra året så har inte hunnit så mycket. Men under året som har gått nu, sen studenten, har jag kanske varit arbetslös 1-2 månader och sen jobbat för det mesta heltid. Jobbade dock kanske 75-90 % (varierade månad från månad) ett tag i våras, men det jobbet trivdes jag inte alls på så var ändå bättre att jobba heltid på ett jobb jag tyckte var okej. Men jag tror att det enbart var för att jag visste att, varje jobb jag haft, bara har varit tillfälligt som jag orkade så pass bra. Har aldrig haft fastjobb, men på mitt senast jobb gick det bra för mig och skulle få förlängt vikariatet (och kan hända att det skulle bli fast) men kom in på skolan så stack från min gamla stad. Jag har alltid gjort förvånansvärt bra ifrån mig på jobb, med tanke på hur sjukt dåligt jag kan må. Men ja, det har hänt att jag har sjukanmält mig pga. ångest eller för att jag varit så nere. Men då ljög jag alltid att jag hade mensvärk, magsjuk eller feber. Det känns som att det inte är en okej anledning att vara borta från jobbet för att man är ledsen. Jag hade nog kunnat jobba bättre med feber än extrem ångest, som jag ibland haft men ändå gått på jobbet. 

• Anonym (Misstänker)

Idag vill jag bara dö. Allt är bara helt åt helvete. Lägenheten är jättestökig och smutsig, smutstvätt upp till taket, jag själv är smutsig, jag har ätit extremt mycket och extremt onyttigt hela helgen, festade i fredags men det var också åt helvete för ingen gillar mig, har hundra miljoner uppgifter i skolan osv OSV. Var hos psykologen i onsdags och han tyckte att programmet jag går är för stressigt för mig och undrade om jag skulle orka att jobba som det. Jag vet inte faktiskt + att det knappt finns jobb inom det området. Jag ska skriva en problemlista till nästa möte på torsdag. Han fick lite AD/HD-vibbar av mig men jag känner inte igen mig så mycket i det. 

Har gråtit, skrikit och slängt grejer runt mig idag. Vet inte varför ALLT ska vara så tungt. Min kille håller på diska och städa lite åt mig och jag ska försöka plugga. Han åker hem imorgon på morgonen, ångest..  

• Anonym (Misstänker)
    Anonym (Misstänker) skrev 2013-10-21 16:55:33 följande:
    Idag vill jag bara dö. Allt är bara helt åt helvete. Lägenheten är jättestökig och smutsig, smutstvätt upp till taket, jag själv är smutsig, jag har ätit extremt mycket och extremt onyttigt hela helgen, festade i fredags men det var också åt helvete för ingen gillar mig, har hundra miljoner uppgifter i skolan osv OSV. Var hos psykologen i onsdags och han tyckte att programmet jag går är för stressigt för mig och undrade om jag skulle orka att jobba som det. Jag vet inte faktiskt + att det knappt finns jobb inom det området. Jag ska skriva en problemlista till nästa möte på torsdag. Han fick lite AD/HD-vibbar av mig men jag känner inte igen mig så mycket i det. 

Har gråtit, skrikit och slängt grejer runt mig idag. Vet inte varför ALLT ska vara så tungt. Min kille håller på diska och städa lite åt mig och jag ska försöka plugga. Han åker hem imorgon på morgonen, ångest..  
    Fick förra veckan veta att jag har klarat min första tenta + att vi hade tre skoldagar med hur mycket som helst att göra och vi jobbade till långt in på natten. Jag klarade det jättebra och det var till och med KUL. Det borde ju ge mig lite styrka men nu är allt piss igen. 
  • Anonym (Misstänker)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-10-22 00:22:46 följande:
    Men du "Misstänker", tentor är inga bagateller. Klarar du dem har du lyckats med något som många inte ens kan! Känns det verkligen så katastrof när lägenheten ser lite stökig ut? Om det inte är som ett bombnedslag, alltså.. Min sambo reagerar på samma sätt när det ligger lite disk från dagen innan kvar. Jag tycker dock det inte är så mycket att hetsa upp sig över (jag diskar för det mesta) och tyvärr tar mitt tålamod ibland slut ganska fort om det ska ältas hela dagen. Det är något jag vill bli bättre på, men skönt att höra att du verkar ha en bra kille som hjälper till!

Nej det vet jag väl, det är ju därför jag menar att jag borde vara på bättre humör. Jag blev jätteglad över att jag klarade tentan men nu känns allt skit igen och som att jag inte kan nånting. Men jag är lättlärd och teoretiska saker brukar gå bra för mig, men typ redovisningar och liknande är jättesvårt. Vi fick enskilt prata med vår lärare idag om två uppgifter som vi hade lämnat in och det var också uppmuntrande, så känns lite bättre nu. Ja det är jättejobbigt om lägenheten bara är lite stökig och igår var det inte lite bara, det var typ bombnedslag. Vi åkte iväg en sväng och handlade när vi var hemma ville jag inte gå in pga. Ångest så satt i bilen ett bra jävla tag.
  • Anonym (Misstänker)
    Helia skrev 2013-10-23 17:52:05 följande:
    Jag har borderline och ADHD, har 3 barn och bor tillsammans med pappan. Idag började jag med Ritalin och Lamotrigin igen efter uppehåll under sista graviditeten och amningen.
    Känner att jag har spårat ur ordentligt igen och jag längtar efter effekten av medicinen.
    Jag är nog världens jobbigaste och elakaste människa när jag är som jag är nu och jag isolerar mig mycket. Har dock haft ett uppsving några dagar så jag håller på att måla mitt vita vitrinskåp ännu vitare
    Fyller 30 år på fredag och det känns sådär, jobbigt att ha kalas men kul att göra tårtorna. Sen har jag sökt till universitetet till våren och hoppas att jag kommer in. Och att jag kommer klara av 3 års studier, har i alla fall klarat 1 år på komvux.
    Skönt att jag hittat den här tråden att skriva i. Man behöver verkligen ventilera ibland.
    Hoppas det går bra med studierna. Går själv första året på en tre års utbildning och vet att det är kämpigt, men man får försöka att inte ge upp. :) 
    Liii82 skrev 2013-10-23 00:05:53 följande:
    Hej ja har en syster som har boderline adhd personlighetsstörning och damp hon har det jättejobbigt och kan inte leva ett normalt liv, hon söker sig till helt fel killar och åker in och ut på psyk och vet inte hur många gånger polisen hämtat henne hos hennes kille pga att hon spårat ut, hur kan man stötta en sådan person, har blivit allt sämre d senaste 4 åren då hon har träffat en karl som är ett riktigt psykfalll, har inte sett min syster på etthalvår men försöker prata med henne på mobilen iallafall en gång i veckan, jag mår dåligt för jag vet att hon mår dåligt
    Bor du nära henne? Vet du om hon får hjälp av psykiatrin? Tror du att hon blir arg om du försöker hjälpa henne och kanske komma med förslag att söka hjälp (om hon inte redan får det)? Hur är det med killen, är han våldsam mot henne eller elak? För hon kanske behöver hjälp att lämna honom i så fall. 

Svar på tråden Borderline