Anonym (Stefan) skrev 2013-10-27 23:23:46 följande:
Låter lite som mig och min tjej när vi blev tillsammans. Har ni varit ihop länge?
Om vi inte hade haft ett uppehåll så skulle vi fira fyra år om några veckor. Han gjorde slut med mig förra året, orsaken var att han inte stod ut med att aldrig veta vilket humör jag skulle vara på. Om jag skulle tycka han var världens bästa eller skälla på honom. Jag var mycket så då, nu känns det som att jag har lärt mig lite av sist att jag inte kan säga vad som helst. Men jag tänker ofta i syna tankar fortfarande, men försöker att inte agera så. Sen någon vecka efter vi gjort slut fick jag veta att han redan hade ny tjej på G och fick ur honom att han var med henne någon dag innan han dumpade mig. Jag spårade ur helt den gången. Slängde en glasflaska mot honom (träffade inte) och flög på honom. Slog med nävarna och försökte spraya hårspray i ögonen. Ångrar det så inåt helvete idag, men tog länge innan jag fattade att det var fel. Han tycker konstigt nog inte att jag har gjort fel än heller.
Anonym (Stefan) skrev 2013-10-27 23:25:14 följande:
Fast du det är faktiskt inte så märkligt att du känner så. Du ska inte skylla allt på din sjukdom; att man är orolig för att ens partner varit otrogen förut är något de flesta blir.
Jag och min sambo hade som regel att vi inte drog och "festade" utan varandra. Det funkade bra. Men många verkar inte klara sig utan sånt trams.
Nej jag har väl ändå en anledning till att vara misstänksam. Han har inte sagt något om han skulle ha träffat henne i helg men sen så blir jag arg/ledsen så fort någon nämner hennes namn så kan vara det också. Eller så har inte heller ens sett henne. Vi har, som jag sagt tidigare, typ ett öppet förhållande och jag är inte alltid helt nöjd med det. Men varken jag eller han har "använt" oss av det speciellt mycket, typ legat med en annan person var sen vi blev tillsammans igen efter uppehållet. Men han vet att jag absolut inte är okej med att han skulle vara med den här tjejen igen, det hade jag räknat som otrohet. Samma med mina nära kompisar. Vilket i och för sig kan vara lite dubbelmoral då jag låg med en av hans bättre kompisar i våras.
Tänkte i alla fall fråga honom imorgon om han sett henne, för han var på krogen i fredags. Igår hade han bara varit hos en kompis med ett par stycken och druckit öl. Vi bor numera 40 mil ifrån varandra eftersom jag började studera så vi kan inte alltid festa tillsammans. Dessutom börjar vi lätt bråka i fyllan men tycker att det har blivit bättre nu i alla fall. Innan jag flyttade så kom han och sov hos mig 9/10 gånger då han varit ute, fast jag inte varit det. Om han inte kom till mig hade han varit på andra sidan stan och sov hos en kompis där. Det var lättare då för då visste jag ju att han kom till natten i alla fall. I och för sig låg jag och oroade mig då också, men ja..