Inlägg från: Anonym (Misstänker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Misstänker)

Borderline

Anonym (TS) skrev 2013-11-14 18:31:52 följande:
    Hade världens breakdown i dagarna 3 typ, jag var helt galen. Jag grät NONSTOP i 1 dygn, inte lite tårar utan storbölade, trodde på riktigt att alla var emot mig på något sätt, ville bara bort, skar mig som sagt några gånger, brukar inte göra det annars, så jag kopplar det helt till den hemska medicinen. Det konstiga är att jag har tagit just den medicinen innan, vet att jag mådde dåligt då också men denna gången var det något heeeelt annat, min värld var fucked up. Bröt ihop på gruppterapin, men idag (dagen efter) mår jag hyffsat konstigt nog, så nu är frågan om jag ska sluta ta de eller har det vänt åt rätt håll igen. Läkaren tyckte jag skulle sluta med de..hmm..svårt...för tänk om det nu börjar hjälpa och så kanske jag byter till en annan sort och får genomgå samma helvete igen  Så just nu, ingen aning? Ja Atarax...inget jag rekommenderar men en del har såklart hjälp av de, annars hade de knappast varit kvar på marknaden :) 

Usch vad hemskt det låter. Nu kanske jag låter löjlig men jag tror det är bäst att du inte är ensam långa stunder när du är i det här läget. Jag vet själv att det är mycket bättre om någon är i närheten när man mår som sämst, ifall man plötsligt mår skitdåligt kan det förhindras att hända något allvarligt (som att skada sig) om man inte är ensam. Ja man brukar väl må dåligt först när man börjar med nya mediciner, men det låter lite extremt för dig. Kanske bäst att lyssna på läkaren.
  • Anonym (Misstänker)
    Anonym (TS) skrev 2013-11-15 07:31:45 följande:
    Ja jag hade min man här, men även ständig kontakt med min bästa vän (som verkligen föstår och stöttar), så helt ensam var jag aldrig. Och för att tillägga visar jag aldrig barnen när jag mår SÅ, de är för det första heltid på skola/dagis och när de kommer hem tar min man över och säger att mamma behöver vila. Så om någon tror att de ser mamma skära sig själv eller få hysteriska utbrott, ni kan vara lugna på den punkten Ja jag ska prata med läkaren igen och berätta och fråga honom vad han tycker nu när jag mår lite bättre igen  

Nä antog att barnen inte såg. :)
    MikanM skrev 2013-11-15 23:16:51 följande:
    På youtube tipsar de ju om att ha is i handen när ångesten slår till för att just förhindra att tex skära sig. Fortsätt att kämpa allihopa

Har testat det men funkar inte för mig. Det ska ju funka på samma sätt som att skära sig, men det känns inte likadant och kommer inte blod. Funkar därför inte för mig.
  • Anonym (Misstänker)
    Anonym (Mio) skrev 2013-11-18 12:48:31 följande:
    Jag tror att jag kan ha Borderline, i alla fall har jag drag av det när jag hamnar i olyckliga relationer. Det är då dessa drag visar sig. Jag har en påtaglig rädsla för att bli övergiven, bortglömd, ignorerad eller bortprioriterad. I ett par tidigare kärleksrelationer har jag blivit som ett klister den andre har svårt att bli av med. Jag kan inte skiljas som ovänner, jag analyserar och vill reda ut allt hela tiden. Det den andra säger eller gör spelar egentligen inte så stor roll ifall han redan har sårat mig, det blir en nedåtgående spiral istället så jag förstör så mycket jag bara orkar för att fp bekräftelse på att jag inte duger. Eftersom det ändå inte går att spola tillbaka tiden. Den andre blir oftast helt galen på mig eftersom jag aldrig slutar att ringa eller sms, det är ju hela tiden någonting som ska ifrågasättas. Jag mår oerhört dåligt över att inte kunna släppa taget, att inte kunna respektera den andres önskan om att bli lämnad ifred. Allt detta händer när jag blir avvisad, sårad eller illa behandlad. Är tacksam om du vill dela med dig ifall du har liknande erfarenhet eller ett råd hur jag ska kunna släppa taget. Känner du igen? Är detta typiskt borderline beteende?
    Jag är också som ett "klister". Det är inte alltid jag ringer/smsar hela tiden, nu tycker jag att han hör av sig mer än vad jag gör. Men JÄVLAR om han inte svarar när jag hör av mig då kan jag ringa 30 gånger och skicka 700 sms (okej överdriver lite). Eller om vi bråkat och han inte orkar prata längre då ringer jag tills han är illa tvungen att prata om det, fast han säger att han ringer upp om ett tag. Jag är också extrem rädd för att bli övergiven och kan inte släppa taget. 
    Anonym (bordis) skrev 2013-11-18 16:41:40 följande:
    Jag var frisk - förlorade allt och är nu riktigt tillbaka i mitt gamla beteende, den här gången tar jag mig inte upp.

Det ÄR socialtjänsten som har gjort detta emot mig! Jag mådde toppen innan dom kom in i mitt liv (när allt var bra men på gamla synder).

Nu längtar jag bara efter döden!   
    Vad är det socialtjänsten har gjort? 

• Anonym (Misstänker)

Jag började med sertralin igår, har ju bara tagit två dagar hittills så känner inte direkt av det än. Jag mår inte sämre (som ju är vanligt att man gör) än så länge, hoppas fan inte det slår till ordentligt till helgen för då ska jag resa bort. Jag är jättetrött och seg, lite yr och ser suddigare. Jag vet inte om det beror på sertralin eller imovane/zopiklon. Har tagit imovane tre gånger (inte i rad dock) nu och första gången tog det kanske 1-2 timmar innan jag somnade (skulle ta typ en halvtimme), men jag kände mig dock mer avslappnad ganska fort. Andra gången var jag jättespeedad och hade rätt mycket ångest, min kille somnade och jag kunde inte somna så tog en imovane och blev jätteavslappnad och somnade på högst en halvtimme, då var jag lite full dock. Inatt tog det ganska lång tid att somna trots att jag tog imovane. 

Har varit hos min kille sen i torsdags, kom hem idag. Har varit lite upp och ner. Vi hade huset för oss själva på fredagen (hans föräldrar + syster åkte iväg) och vi hann såklart bråka/tjafsa. Han blev sur och drämde sin hand i en stol. Jag blev arg, ledsen, upprörd osv. och gick på toan och skar mig men han stoppa mig själv så blev inte djupt. Sen låg jag i sängen och skakade ett bra tag. Han lugnade ner sig och höll om mig. Tidigare den dagen när vi handlade blev jag upprörd över något i bilen så vi tjafsade över det. Sen när han ville gå in och handla blev jag sur för att han stressade på mig så satt och bankade mig i själv i låren (hoppas ingen såg). Senare den kvällen blev jag skitsur för att internet var så segt, skrek och hade mig. Var som tur är inte min dator för då hade jag väl bankat halvt sönder den. Idag känns det rätt bra ändå. Ska till skolan och skriva av mig imorgon.

• Anonym (Misstänker)

Och fy fan vad allt smakar äckligt när man tar imovane/zopiklon! Blää. Vatten är värst för vatten smakar annars INGENTING och har inget som döljer/distraherar den äckliga smaken från imovanet. 

• Anonym (Misstänker)
    Anonym (bordis) skrev 2013-11-18 23:28:30 följande:

Dom tog mitt barn ifrån mig, har ingen anledning att leva nu. Både jag och mitt barn lider enormt av detta.
    Vad är anledningen till det? Får du någon hjälp?
  • Anonym (Misstänker)
    ttt skrev 2013-11-19 12:19:28 följande:
    Är det så att ni straffar andra genom att skade er själva på något sätt. Det som jag är rädd för är väl att hon kanske bara säger att hon låg med han för att såra mig o förnedra säg själv men hon kanske ville göra det alltså ligga med han. Under den tiden drack hon mycket och tog tableter och måde jävligt dåligt och han utnytjade tillfelet då jag kastade ut henne men kan man lita på henne eller? Vill ju ha så mycket svar av henne men hon kan inte ge några för hon vet inte varför hon gör mig illa när hon inte vill de utan bara vill va den jag vill hon ska va men hon kan inte för något säger stopp.

Som jag fattade det så låg hon med någon annan efter ni gjort slut? Det är väl inget att älta? Trist men om ni gjort slut är det sånt man får räkna med. Du kan ju inte förvänta dig att hon inte har legat med någon annan om ni blir tillsammans igen.
  • Anonym (Misstänker)

Hej alla! Jag har inte skrivit på jättelänge, men har läst lite av vad ni har skrivit på senaste och ser att en del nya kommit hit. Jag minns inte när jag skrev senast men mycket har hänt i alla fall. Jag har struntat att gå på två samtal med min psykolog och har nu bestämt mig för att sluta gå till honom eftersom att jag inte gillar honom alls. Har träffat läkaren innan jul i alla fall. Jag hoppade av skolan, det kanske jag har sagt? Ska flytta tillbaka till min gamla stad. Jag tar sertralin och mirtazapine varje dag och har lergigan som behovsmedicin. När jag började med sertalinet var det hemskt. Skar mig själv och funderade på att hoppa från balkongen. Min kille bad mig komma till honom istället för att vara ensam. Hoppade på bussen dagen efter men bussen kom bara några mil och sen blev det för halt och den åkte inte längre. Jag blev flyförbannad över att jag inte kunde åka den dagen så sprang från bussen ute i regnet och kylan. Tänkte gå hem längs e10an flera mil. Till slut ringde jag en taxi men de trodde jag drev med dem, men till slut skickade de en. Så har varit mycket kaos.. Efter några veckor började medicinen hjälpa och läkaren satte in mirtazapine också och det blev bättre. Men under jul blev jag magsjuk i flera dagar. Har mått dåligt nu igen, för medicinen slutade verka och sen började jag med den igen. Nyårsafton var kaotisk. Jag och min kille var på olika fester men vi skulle träffas vid tolvslaget, han skulle ringa innan. Han ringde aldrig och när jag ringde var det upptaget, när han ringde upp sa han att han pratat med en kompis (tjej). Jag blev vansinnig och sa att han inte ville ha mig, han vill egentligen ha henne osv. Han försökte förklara att hon kunde få henne gratis in på krogen att det var därför han ringde. Men jag bara skrek. Han la på och svarade inte när jag ringde. Min bror försökte ta telefonen från mig och det gjorde mig ännu mer förbannad. Vi gick ut från lägenheten, jag sa att jag skulle gå och slå sönder min killes husvagn. Min bror följde efter, jag bad honom dra och sa att jag skulle gå till min kompis om jag inte fick tag i killen. Sen svarade min kille och han sa att han inte ville vara med mig ikväll. Jag ställde mig mitt på vägen och sa att jag skulle ta livet av mig, men bilarna stannade. Tänkte lägga mig ner men gjorde aldrig det. Kom fram till hans husvagn försökte bryta mig in. Gick inte så gick och knackade på i vagnen bredvid (min kompis var där) men de låg och sov och hörde inte mig. Försökte bryta mig in i killens vagn igen, ett fönster var öppet. Men då kom en polisbil med min bror i och hämtade mig. De körde hem mig i alla fall, annars hade jag hamnat i fyllecellen.. Senare ringde min kille och sa att han inte är sur på mig och att vi pratar imorgon. På förmiddagen ringde jag typ tio gånger till honom och smsade att jag var på väg. Fick inget svar, gick dit i alla fall. Dörren var olåst. Och när jag kommer in ligger en tjej utan byxor i hans säng. Jag sa till henne att hon skulle dra och hivade ut hennes kläder. Hon tog alla sina grejer och stack, men hann höra hur jag sa att hon var så jävla ful. Jag var så jävla elak mot henne, var ju inte hennes fel. Men blev chockad för hon var väldigt ful och så långt ifrån hans stil man kan komma. Men jag skäms över att jag lät så förbannat ytlig. Först var han sur på mig och sa att han inte vill lösa nåt. Jag skrek på honom och kastade runt grejer. Hittade en kniv, började skära mig i handleden men den var slö och han flög på mig och tog bort den. Försökte bränna mig med ciggen, han tog bort dem med. Sen kom min kompis/hans syster in och sa att vi måste dämpa oss. Hon försökte trösta mig, höll om mig. När hon gick bad han om ursäkt och höll om mig. Vi har, som jag nämnt tidigare, egentligen ett öppet förhållande men jag är inte okej med att han har ett förhållande på sidan om vilket jag fick för mig att han hade med sin tjejkompis som han hade pratat med på nyår. Och den här tjejen han var med nu blev jag så ledsen över att jag såg henne ligga bredvid honom + att det kändes som att han valde henne framför mig. Han sa att det inte var så, att det bars blev så och att han mycket hellre är med mig men var så förbannad på mig då. Jag har inte varit med nån annan på flera månader och är lite avis över att jag aldrig får till det med nån annan. Hade säkert kunna få det om jag hade försökt, ser väldigt bra ut och på nyår hade jag chans på typ 3-5 killar. Nu verkar det väl lösa sig mellan oss och han säger att jag får bo här tills jag fått lägenhet (i sommar). Men min bror är jättearg på mig och säger att han inte kommer att förlåta mig. Mamma och pappa är arga. Mamma ringde igår och skrek på mig, sa att jag beter mig som ett barn och säger att jag borde vara vuxen nu (jag är 20 år och sjuk!). Hon höll på skrika om att jag förstörde min brors nyår, att det är nåt fel på mig (hon VET ju vad det är) och att min bror är så bra och alltid tar hand om mig osv. Jag håller med om att det var dåligt gjort och att han bryr sig om mig, men jag ställer alltid upp för honom med men får aldrig höra nånting om det. Blev jättelångt men behövde skriva av mig :(

• Anonym (Misstänker)
    Anonym (Misstänker) skrev 2014-01-02 12:53:54 följande:
    Hej alla! Jag har inte skrivit på jättelänge, men har läst lite av vad ni har skrivit på senaste och ser att en del nya kommit hit. Jag minns inte när jag skrev senast men mycket har hänt i alla fall. Jag har struntat att gå på två samtal med min psykolog och har nu bestämt mig för att sluta gå till honom eftersom att jag inte gillar honom alls. Har träffat läkaren innan jul i alla fall. Jag hoppade av skolan, det kanske jag har sagt? Ska flytta tillbaka till min gamla stad. Jag tar sertralin och mirtazapine varje dag och har lergigan som behovsmedicin. När jag började med sertalinet var det hemskt. Skar mig själv och funderade på att hoppa från balkongen. Min kille bad mig komma till honom istället för att vara ensam. Hoppade på bussen dagen efter men bussen kom bara några mil och sen blev det för halt och den åkte inte längre. Jag blev flyförbannad över att jag inte kunde åka den dagen så sprang från bussen ute i regnet och kylan. Tänkte gå hem längs e10an flera mil. Till slut ringde jag en taxi men de trodde jag drev med dem, men till slut skickade de en. Så har varit mycket kaos.. Efter några veckor började medicinen hjälpa och läkaren satte in mirtazapine också och det blev bättre. Men under jul blev jag magsjuk i flera dagar. Har mått dåligt nu igen, för medicinen slutade verka och sen började jag med den igen. Nyårsafton var kaotisk. Jag och min kille var på olika fester men vi skulle träffas vid tolvslaget, han skulle ringa innan. Han ringde aldrig och när jag ringde var det upptaget, när han ringde upp sa han att han pratat med en kompis (tjej). Jag blev vansinnig och sa att han inte ville ha mig, han vill egentligen ha henne osv. Han försökte förklara att hon kunde få henne gratis in på krogen att det var därför han ringde. Men jag bara skrek. Han la på och svarade inte när jag ringde. Min bror försökte ta telefonen från mig och det gjorde mig ännu mer förbannad. Vi gick ut från lägenheten, jag sa att jag skulle gå och slå sönder min killes husvagn. Min bror följde efter, jag bad honom dra och sa att jag skulle gå till min kompis om jag inte fick tag i killen. Sen svarade min kille och han sa att han inte ville vara med mig ikväll. Jag ställde mig mitt på vägen och sa att jag skulle ta livet av mig, men bilarna stannade. Tänkte lägga mig ner men gjorde aldrig det. Kom fram till hans husvagn försökte bryta mig in. Gick inte så gick och knackade på i vagnen bredvid (min kompis var där) men de låg och sov och hörde inte mig. Försökte bryta mig in i killens vagn igen, ett fönster var öppet. Men då kom en polisbil med min bror i och hämtade mig. De körde hem mig i alla fall, annars hade jag hamnat i fyllecellen.. Senare ringde min kille och sa att han inte är sur på mig och att vi pratar imorgon. På förmiddagen ringde jag typ tio gånger till honom och smsade att jag var på väg. Fick inget svar, gick dit i alla fall. Dörren var olåst. Och när jag kommer in ligger en tjej utan byxor i hans säng. Jag sa till henne att hon skulle dra och hivade ut hennes kläder. Hon tog alla sina grejer och stack, men hann höra hur jag sa att hon var så jävla ful. Jag var så jävla elak mot henne, var ju inte hennes fel. Men blev chockad för hon var väldigt ful och så långt ifrån hans stil man kan komma. Men jag skäms över att jag lät så förbannat ytlig. Först var han sur på mig och sa att han inte vill lösa nåt. Jag skrek på honom och kastade runt grejer. Hittade en kniv, började skära mig i handleden men den var slö och han flög på mig och tog bort den. Försökte bränna mig med ciggen, han tog bort dem med. Sen kom min kompis/hans syster in och sa att vi måste dämpa oss. Hon försökte trösta mig, höll om mig. När hon gick bad han om ursäkt och höll om mig. Vi har, som jag nämnt tidigare, egentligen ett öppet förhållande men jag är inte okej med att han har ett förhållande på sidan om vilket jag fick för mig att han hade med sin tjejkompis som han hade pratat med på nyår. Och den här tjejen han var med nu blev jag så ledsen över att jag såg henne ligga bredvid honom + att det kändes som att han valde henne framför mig. Han sa att det inte var så, att det bars blev så och att han mycket hellre är med mig men var så förbannad på mig då. Jag har inte varit med nån annan på flera månader och är lite avis över att jag aldrig får till det med nån annan. Hade säkert kunna få det om jag hade försökt, ser väldigt bra ut och på nyår hade jag chans på typ 3-5 killar. Nu verkar det väl lösa sig mellan oss och han säger att jag får bo här tills jag fått lägenhet (i sommar). Men min bror är jättearg på mig och säger att han inte kommer att förlåta mig. Mamma och pappa är arga. Mamma ringde igår och skrek på mig, sa att jag beter mig som ett barn och säger att jag borde vara vuxen nu (jag är 20 år och sjuk!). Hon höll på skrika om att jag förstörde min brors nyår, att det är nåt fel på mig (hon VET ju vad det är) och att min bror är så bra och alltid tar hand om mig osv. Jag håller med om att det var dåligt gjort och att han bryr sig om mig, men jag ställer alltid upp för honom med men får aldrig höra nånting om det. Blev jättelångt men behövde skriva av mig :(

Skrev från ipaden, blev inga mellanrum.
  • Anonym (Misstänker)

Jag får ta 1-2 lergigan upp till tre gånger om dagen. Igår tog jag tio stycken på samma gång + de andra medicinerna. Höll mig vaken ganska länge men när jag väl la mig ner och försökte slappna av krypte det i hela kroppen. Somnade till slut och har sovit så jävla tungt, till och med snarkat och det gör jag aldrig.

Svar på tråden Borderline