Inlägg från: mikroE |Visa alla inlägg
  • mikroE

Vart köper ni era könsneutrala/färgglada kläder?

Housemouse skrev 2013-04-27 01:56:44 följande:
    Åhléns kan man hitta roliga barnkläder på. Annars köper jag hellre beg och får ekologiska färgglada unisex-barnkläder än att köpa nytt på de stora kedjorna, det tar så mycket energi att bli irriterad över könsindelningen att det inte är värt det. Bunkrar vid reor på VV:s webbshop, meandi, blingo, småfolk, maxomorra etc
    Åhlens gillar jag också och jag köper också en del begagnat. Dock förmår jag även att plocka russinen ur kakan på ställen som HM och Lindex. Kappahl har helt klart skärpt sig och deras baskläder tycker jag är jättebra. Pop handlar jag från ibland, men mest på rea, ordinarie pris hos dem är tyvärr för högt tycker jag.
  • mikroE
    lightfish skrev 2013-05-04 07:21:19 följande:
    Jag tycker ärligt Kappahl är ett bra alternativ; visst är en hel del könsindelat men det skiter vi i här hemma och blandar .
    Jag håller med men man blir nedslagen av de värsta av deras kläder. Samma med Lindex, deras muminkläder och lilliphantrejer tycker jag är superfina men så finns det så mycket skit speciellt om man går utanför bäbisavdelningen att man blir matt. Men jag handlar också mest på vanliga butiker och man får stänga ögonen lite medan man går där... Jag tror ärligt det inte finns en enda klädaffär som man inte kan hitta något fint i alls faktiskt.
  • mikroE
    Taggen skrev 2013-05-05 19:39:18 följande:
    Nu när min dotter lämnat bebisavdelningen tycker jag det blivit sååå mycket svårare att hitta vettiga kläder. Men här fanns många fina tips, roligt!
    Så är det. Jag har redan nu börjat samla inför den dagen för det är bättre att köpa fina kläder när man ser dem nu än vänta och hoppas att det blir bättre tills det är dags på riktigt för det vet jag det inte blir. 
Svar på tråden Vart köper ni era könsneutrala/färgglada kläder?