• Elgar

Vad ger ni påskkärringarna ikväll?

Undrar vad ni ger påskkärringarna om några sådana knackar på ikväll?!

Godis?
    Pengar?
    Inget?

Om godis, hur mycket?
    Om pengar, hur mycket?

Om inget, ler ni bara och säger glad påsk?

Jag är lite osäker på hur man förväntas göra, antar att några av grannarnas ungar kommer hit ikväll (ganska nyinflyttad, känner inte barnen).

Jag kommer ihåg när jag och min bror var påskkärringar. Vi gjorde detta enbart för att tjäna pengar och blev besvikna när godisskålen kom fram :)

Tacksam för många svar på hur ni gör!

• Svar på tråden Vad ger ni påskkärringarna ikväll?
  • Winnertaco
    EnGladPingvin skrev 2013-03-28 21:30:35 följande:

Jag är trevlig mot barnen som kommer hit, säger till dem att de är fina och önskar dem glad påsk. Vi har dock aldrig godis hemma då vi inte äter det själva. Är jag en surtant då om jag inte köper godis till eventuella påskkärringar och inte vill ge dem pengar? Vi har heller inga kakor, russin eller popcorn hemma.
    Nej, det är du inte.
    Johanna -06 Ludvig -08
  • elmadumle

Det är ju på påskafton de kommer idag är det blåkulla resan;) har aldrig varit med om att man på skärtorsdagen.

• elmadumle
    Mirali skrev 2013-03-28 08:53:06 följande:
    Har du någon bra källa på det??

Det har ju alltid varit på torsdagen, de som har halvdag i skolan på skärtorsdagen skyndar sig hem och ritar några sista kort innan de springer ut och påskar tills det är middagsdags. Jag har bott i många olika delar av landet och stött på precis samma överallt.  
    Det har jag aldig varit med om, har alltid varit på påskafton där jag bor, och vi hade alltid påsklovet påskveckan alltså nu och det har mina barn också, verkar vara väldigt olika i landet.
  • nozpa

Hörde idag på radion att påskdagen var den ursprungliga dagen man gick påskkärring. Var någob historievetare som babblade.

• Venus flugfälla

Tack för varningen! Nu kan de stå och ringa sig trötta på min dörrklocka, medan jag sörplar pilsner på lokal!  {#emotions_dlg.djavulsk}

• 1978

De hade fått choklad. Men det kom ingen. Gråter

Nu äter vi upp chokladen själva!! Skrattande

Vilken dag man går på är olika i olika delar av landet. Där jag bor är det skärtorsdagen.

• Pluttfamilj

Här kommer de på påskafton men jag tvivlar på att någon hittar hit (huset syns inte från vägen). Men vi har bunkrat upp med godis hos mina föräldrar som vi firar påsk hos! :)

På halloween kommer barnen med teckningar och BJUDER på godis! :D

Svar på tråden Vad ger ni påskkärringarna ikväll?