• Sucker

Ni som är otrogna, varför???

Har blivit rejält förd bakom ljuset och bedragen två förhållanden i rad nu. Det är så inhelvetes kränkande. Skulle gärna också vilja veta. Är det ren egoismen eller vad är det som skapar otrohet? att en del riskerar rasera precis allt man byggt upp bara för att det pirrar lite i underlivet. Även fast relationen är trygg och har ett väl fungerande sexliv. Hur kan det vara??

Kommer fan aldrig kunna lite på någon igen. man tar skada verkligen! 

• Sucker
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-03-29 20:56:34 följande:
    Jag tror lite som Anonym "anna" skriver, det är ett missbruk, man kan bara inte "låta" bli.
    Efter att ha läst en del av henns svar kan jag själv som "gammal" missbrukare ha lite lättare att "se de", även om det långt ifrån är ok, för det är det fan inte.

Det måste såra något fruktansvärt och rasera så mycket för den bedragne, tilliten till andra, självkänslan och självförtroendet får sig en rejäl smäll.
    Liksom min sambos självkänsla och hans tillit till mig när jag drack.

Det är sällan synd om missbrukare, någonstans har man ju valt själv, man tänker bara på sig själv och skiter ärligt i vad andra tycker och tänker.
    Min sambo ställde ett ultimatum, han eller flaskan.
    Valet var för mig inte svårt då jag redan som barn sett vad det gör mot familjen, min pappa tog livet av sig när jag var 5 år, min styvpappa drack var ledig minut och misshandlade mig både psykisk, fysiskt och utsatte mig för incest.
    Så som sagt, när jag insåg allvaret i vad han sa så var valet inte alls svårt.      
    När du drack? Var du otrogen när du drack..förlåt om jag är lite trög här. Berätta mer

Tack föresten 
  • Sucker
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-29 21:43:42 följande:
    Har du fått någon förklaring på vf han /hon bedragit dig.. ? 
    Det är en djävligt lång historia men skall försöka kortfatta mig

När frun stack, vart det en blodig strid med advokater och skit, fick aldrig chansen fråga henne. Den efter det blev bara fruktansvärt elak när sanningen uppdagades. Hon bad sen om ursäkt iofs och sen vet jag inte om det spelar någon roll men hon har adhd så det bara skriker om det. Det fick aldrig vara lugnt, skulle festas och gå på krogen jämt. Det visade sig att hon knullat runt ordentligt, fick gå och ta alla tester jag kunde komma på Glad som tur var frisk men det var bra nervöst. Bland annat hade hon smugit med en vän till mig i över ett år. Vännen fick en hederlig omgång stryk, skäms jag inte för en sekund!

Den senare var ett misstag så är det. Men frun och jag hade allt man kan önska sig. Fint hus, segelbåt, bilar och sommarstuga. Barnen var lyckliga och vi hade inga som helst problem. Tilläggas skall att före detta hustrun hörde av sig i slutet på förra året, för första gången på fem år. Säger att hon saknar mig och allt vi hade, ångrar att hon lämnade och allt. Men någon förklaring har jag inte fått. Och naturligtvis har hennes tåg gått för att inte komma tillbaka....

Har grubblat i åratal. Varför!?? 
  • Sucker
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-29 22:09:47 följande:
    Jadu,, kanske det inte finns nån förklaring.. Ibland gör det bara inte det.

En otrohet behöver inte betyda ett skit för den som är det. taskigt mot de som blir bedragna då det betyder allt för den.. Men så är det tyvärr.

Så-Det kanske inte betydde nåt för frun och därför finns liksom ingen förklaring ?

Ang ADHD så är det ju så att det är en punkt i kriterierna.. 
    Jo det har jag förstått, vill inte dra alla över en kam eller skuld belägga diagnosen adhd, utan misstänker hon även lider av någon personlighets störning. Har aldrig lyckats lura ut den biten riktigt
  • Sucker
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-29 22:21:53 följande:
    Nej ok, men en sak kan jag nästan tala om för dig till 100% 

Jag känner ju inte dig så jag kan inte säga bombis 100..

Otroheten du blivit utsatt för beror sannolikt inte på dig.Det gör sällan det utan ligger hos den som är otrogen.

Så att du känner dig kränkt kan du släppa, jag vill inte ta ifrån dig hur du känner. Jag fattar att man känner sig kränkt, förnedrad, offentligt förnedrad osv.. Men om man förstår att det inte beror på en själv och tar åt sig av den otrognes handlingar så kanske det blir lite lättare att leva med..?

Jag gör det INTE för att kränka eller förnedra min man. Ingen annan heller av de jag vet -Tvärt om, de flesta av oss ( även jag ) älskar sin partner respekterar den mm, det handlar inte om det.

Tack Anna (?) för dina otroligt vänliga rader. Jag skall ta till mig dem verkligen Skrattande

Livet går fort, det gäller att leva det långsamt brukade min fader alltid säga... vad det nu har med saken att göra Cool
  • Sucker
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-03-29 22:34:25 följande:
    Kanske att man ska ta vara på det man har och inte rusa in i en massa saker i onödan?
    Därmed inte sagt att det bara gäller just otrohet, (eftersom det är det diskussionen handlar om egentligen) utan allt här i livet.
    Ofta har vi för bråttom för att se det viktigaste....

Min tolkning av din faders ord.              
    Har inte sett det så, ligger en del i det. Tror fan du har tolkat det rätt. tack Glad
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-29 22:36:23 följande:
    Åå :D Tack ! 

Ja gör det ! Lägg allt bakom dig och se det som att om det händer igen, beror det på den otrogne inte dig..

Och då SÄRSKILT om man inte får en förklaring, då är det nästan uteslutande så.
    Annars så säger man : Jamen vad fan tror du, du ser mig inte, du kan inte knulla osv osv...

Har de inte sagt så, ? Ja, då beror det inte på dig.  Och du, inte är du en sucker heller :) !
    Tänk att du slog huvudet på spiken, just det där "om du sett mig hade det aldrig hänt" vadå inte se... jag såg henne mer än någon annan lisom...jaja... vissa saker finns inga svar på som du säger. Och så den där "jag gick till honom för han är mänsklig" gissa om den skar som knivar... jösses!

Jag skall ta det vackert nu ett tag, slickar mina sår sen nyåret och håller mig på min kant. Sen får framtiden utvisa Glad 

Puss o kram 
  • Sucker
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-29 22:54:30 följande:
    :) Tack ! 

Det är ett taskigt handlande,, dock inte menat som det.  Verkligen inte.
    Man kanske inte tror det om en sån som jag men jag är extremt barnkär, älskar min man och respekterar han, älskar alla djur.
    Jag kan dö för min familj på riktigt, och utan dom har jag inget. Ändå kan jag inte sluta.. Sluta döda mig själv en bit i taget. Sluta att "kanske den här gången" förstöra deras liv totalt..
    Jag sviker och sviker om och om igen..
    Bara går ut där knullar, har oralsex, offentlig sex,-upptäckt?barn som ser? riskabel sex- hiv?herpes? klamydia?  stressar skiter i allt riskerar allt som om det inget är värt. inget finns. Kommer hem och är så tacksam för att jag klarat mig.. Och klarar mig väl hemma, ingen ser ingen märker..Lovar -Fan ! Aldrig mer, ! gud tack för att jag klarade mig.. Tack tack tack.. Igenigenigeniegn

Så jag vill verkligen poängtera för er som läser att det oftast INTE handlar om er, ni är säkert era partners bästa och de älskar er säkert. 
    Men jag måste få fråga, du då? Hur går det för dig, hur mår du?

Har tänkt väldigt mycket på dem här dialogerna. Vill så gärna förstå och veta mer...

hur hanterar du det? 
  • Sucker

Anonym (Anna);

Jag skrev ett jättelångt inlägg här i natt. Men precis när jag skulle posta lade den här sajtdjäveln ner och slutade fungera.   

Nej kasta skit, vem skulle må bättre av det, du har gett mig så otroligt mycket att fundera på, vänder på stenar och ser tillbaka på mina erfarenheter med lite andra ögon. Det har ingalunda gett mig alla svar, inte så. Men dem jag minns som känslolösa monster har plötsligt fått ett ansikte igen. 

Det är så otroligt surrealistiskt det du beskriver och berättar, låter som du ser din tillvaro som ett rent skärt helvete. Får känslan när jag läser dina rader att du står i god kontakt med dig själv, att du besitter en stor medvetenhet. Du berättar om din sjukskrivning, har jag förstått det hela rätt att den omfattar en utbrändhet? Alltså har du tagit upp med någon doktor eller någon över huvud taget hur du egentligen känner och mår? Vad säger dem i så fall?

Kram 

• Sucker
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-31 12:27:05 följande:
    Mm ja jag är medveten, men maktlös.. Ja, jag är sjukskriven för utbrändhet på väg ut i rehab.. Psyk som jag hamnade på pga utbrändheten har 0 och ingen förståelse och de vet bara en bråkdel. Det är skrämmande få som förstår omfattning och problematik i ett sånt här missbruk.
    Så nej ingen förstår vidden av det. Skulle man säga det till en doktor (manlig) så skulle han garanterat vilja knulla, jag har vart med om det en gång.. Det finns män, pervon, villiga människor vart man vänder sig.. Tyvärr. Jag skulle så gärna vilja ha ett stort socialt liv med många vänner, men det går inte. Dels för jag har sex med de till sist och dels för att jag har så mycket att dölja så kontakten blir ytlig. Jag blir tillgjord, ett skal.
    En av mina vänner som vet har jag fullt sjå att hålla från mitt  hem eftersom jag är livrädd att hon ska försäga sig och eftersom jag använt mig av henne i mina lögner på ett sjukt sätt och i en enorm omfattning.
    Jag har knullat av mig 2 jobb i dagsläget, men fk och husläkaren tror att jag jobbat för mycket.. Och är utbränd av det. Vilket ifs stämmer. Jag fick ju jobba 300% för att täcka upp knulltid så att säga.. + att min ansträngning att hålla ihop arbetsuppgifterna blev enorm då min hjärna är i stort sett ur funktion pga stress lögner mm.
    Det skulle heller inte alls vara acceptabelt att säga att man knullat sönder sitt liv, vilket jag har full förståelse för.. Fok tänker och säger : Ja sluta då !

Kram :)
    Åå vad jag skulle vilja läsa det du skrev.. Kan du inte försöka göra det igen ? Jo, jag vet sajten här är helt kass på natten! Vet inte varför? 
    Ja det skulle jag också vilja fina du Glad kan nog inte skriva om det, mitt närminne suger get balle! fast det mesta kommer säkert fram ändå i kommande inlägg. 

Det du beskriver om att doktorn beter sig så skapar starka känslor hos mig, vilka idioter det finns! Det känns ändå som att du skulle ha stor hjälp och stöd av professionell hjälp, om det nu finns någon vill säga. Jag känner en stark oro, rent spontant (märkligt nog utan att alls känna dig) hur det kommer bli för dig när allt rasar, för det kommer det att göra, jag hoppas du är medveten om det. Det kan bli den absoluta prövningen för dig, men också vändningen. Kan inte nog poängtera hur viktigt det är att du inte står ensam och utsatt där själv då. Lögner är som ondska, det har en förmåga att plantera sig. Peter Lemarc sjunger; Kärleken är omöjlig där lögnen slagit rot. Det ligger mycket i dem enkla raderna. Kärleken kan helt enkelt inte gro där lögnerna växer, det gör lögner till kärlekens värsta fiende. 

Får jag ställa några frågor rättfram? Svara bara om du känner för det, trots allt skriver vi i ett öppet forum, men gillar du att knulla? Alltså med så många som du gör. Njuter du av att göra det eller är det för dig en drift mot din vilja du inte förstår? Älskar du din man? Eller kanske den svåraste frågan av dem alla... älskar du dig själv?

Mitt ex var lättat när allting uppdagades, sa hon i alla fall. Hon upplevde det så skönt att få lyfta bort alla lögner i sitt liv, trots att hon faktiskt förlorade väldigt mycket på de, min övertygelse är dock i hennes fall att hon bara kommer att skapa nya lögner och snart hamna i samma sits som förut, hon har gjort så här många gånger tidigare i sitt liv nämligen.

En referens till det är att jag har en riktigt gammal vän som hade det lite som du beskriver din situation, han trasslade alltid in sig i lögner och på sidan av relationer, vi andra blev med lögnare för att vi täckte och ljög för honom, det är ju inte bättre det. Men till slut rasade fasaden där också, fast han däremot lärde sig av det, tog sina erfarenheter till sig och förvandlade dem till visdom istället. Har har aldrig någonsin varit beblandad med en lögn sen dess, på minst tio år.

Vi är alla människor, jag som ibland kan vara en djup djävel försöker någonstans förenkla å grund av att vi människor har en förmåga att alltid komplicera så förbannat! Enkla frågor och svar, finna en smula harmoni i livet, är det inte lite primärt så säg Glad 
  • Sucker
    Anonym (Anna) skrev 2013-04-01 19:05:31 följande:
    :) 
    Vilken fin människa du är sucker ! ( Känns lite fel att kalla dig Sucker.. :)  
    tack snälla fina, det är du också. jag ser dig i dina rader, tänker på dig gumman. Hoppas allt jag har att det löser sig för dig och att du får må bra Glad Önskar jag kunde ge mer stöd. 

Du skall också ha ett stort tack, dina rader har varit till så mycket nytta för mig du anar inte Skål 
  • Sucker
    Anonym (Anna) skrev 2013-04-01 19:29:35 följande:
    Tack.. :) Så fint {#emotions_dlg.flower}

Det önskar jag med men tyvärr är du man :) Jag skulle ödelägga dig om jag fick chansen.. :( 

Hur har mina rader hjälpt ? Och kan jag hjälpa mer ?  
    Som jag nämnde tidigare så ser jag tillbaka på mina erfarenheter och dem kvinnor jag berättat om i tidigare inlägg med andra ögon, och det är faktiskt dina rader som inspirerat, dem hamnade märkligt nog framför mig mitt i en jättestor process där jag jobbar stenhårt med mig själv, där jag tar tag i allt jag under många år skjutit framför mig. Det visade sig nämligen vara så mycket tuffare än jag kunnat ana. Har inte sökt hjälp eller deppat ihop eller så, men ger mig själv egentid att grubbla och bearbeta, det är en mångårig kamp om kärlek och ideal som är över, kvar blev ett stort tomt hål..en jättelik sorg.  

Jag pratade med min exhustru häromdagen, hon sa - du låter så annorlunda! 
    Hon menade på att jag lät så stark, likaså märkte jag hur mitt senaste ex ryggat undan, och hon har varit den som kört rejält med mig, elak och beräknande. Men trots hennes ADHD, narcissistiska egenskaper och åkommor har hon tystnat och rör sig väldigt försiktigt i våran kontakt (bor på en ort där många känner många), Jag tror dem båda märker att jag nu ser dem, vem dom är. Min bitterhet, hat och förakt som grodde i mig vände till en sorts förståelse. Jag hittade den vägen själv, men återigen så inspirerade din öppenhet, dina rader enormt mycket. Dessa hemska kvinnor fick ett ansikte igen i mina ögon sett. 

Okej, lite skumt lägga ut för mycket här i ett öppet forum men lite kortfattat så. 

Jag tror inte du skulle ödelägga mig vad menar du med det Glad 

• Sucker

Vi kommer från två ändar av tråden, lite fantastiskt är det, att vi kommunicerar så här på ett djup jag inte har någon i min närhet att göra det med. Och två helt främmande individer! Ja vad säger man...

Skriva är bra! Det hjälper i alla fall mig massor. Du kanske skulle skriva en bok i ämnet, på det området är du onekligen kompetent med dina erfarenheter, kanske det skulle kunna hjälpa andra och dig själv.

Jag sitter och ser sista avsnittet av The walking dead... är helt uppslupen Skrattande

Tänker på en sak, har du funderat på att ett öppet förhållande kanske skulle passa dig bättre? Jag har läst mycket om det inte minst på den här sajten, och låtit mig fascineras av hur människor i par relation faktiskt funnit en harmoni genom att leva i frihet att träffa vem dem vill men ändå behålla tryggheten i ett fast förhållande.

Det du beskriver nu verkar helt kaotiskt...hjärtat kommer sluta slå på dig känns det som. 

Måste kolla..nu är det spännande...skriver mer sen 

Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???