Anonym (Anna) skrev 2013-03-31 12:27:05 följande:
Mm ja jag är medveten, men maktlös.. Ja, jag är sjukskriven för utbrändhet på väg ut i rehab.. Psyk som jag hamnade på pga utbrändheten har 0 och ingen förståelse och de vet bara en bråkdel. Det är skrämmande få som förstår omfattning och problematik i ett sånt här missbruk.
Så nej ingen förstår vidden av det. Skulle man säga det till en doktor (manlig) så skulle han garanterat vilja knulla, jag har vart med om det en gång.. Det finns män, pervon, villiga människor vart man vänder sig.. Tyvärr. Jag skulle så gärna vilja ha ett stort socialt liv med många vänner, men det går inte. Dels för jag har sex med de till sist och dels för att jag har så mycket att dölja så kontakten blir ytlig. Jag blir tillgjord, ett skal.
En av mina vänner som vet har jag fullt sjå att hålla från mitt hem eftersom jag är livrädd att hon ska försäga sig och eftersom jag använt mig av henne i mina lögner på ett sjukt sätt och i en enorm omfattning.
Jag har knullat av mig 2 jobb i dagsläget, men fk och husläkaren tror att jag jobbat för mycket.. Och är utbränd av det. Vilket ifs stämmer. Jag fick ju jobba 300% för att täcka upp knulltid så att säga.. + att min ansträngning att hålla ihop arbetsuppgifterna blev enorm då min hjärna är i stort sett ur funktion pga stress lögner mm.
Det skulle heller inte alls vara acceptabelt att säga att man knullat sönder sitt liv, vilket jag har full förståelse för.. Fok tänker och säger : Ja sluta då !
Kram :)
Åå vad jag skulle vilja läsa det du skrev.. Kan du inte försöka göra det igen ? Jo, jag vet sajten här är helt kass på natten! Vet inte varför?
Ja det skulle jag också vilja fina du

kan nog inte skriva om det, mitt närminne suger get balle! fast det mesta kommer säkert fram ändå i kommande inlägg.
Det du beskriver om att doktorn beter sig så skapar starka känslor hos mig, vilka idioter det finns! Det känns ändå som att du skulle ha stor hjälp och stöd av professionell hjälp, om det nu finns någon vill säga. Jag känner en stark oro, rent spontant (märkligt nog utan att alls känna dig) hur det kommer bli för dig när allt rasar, för det kommer det att göra, jag hoppas du är medveten om det. Det kan bli den absoluta prövningen för dig, men också vändningen. Kan inte nog poängtera hur viktigt det är att du inte står ensam och utsatt där själv då. Lögner är som ondska, det har en förmåga att plantera sig. Peter Lemarc sjunger; Kärleken är omöjlig där lögnen slagit rot. Det ligger mycket i dem enkla raderna. Kärleken kan helt enkelt inte gro där lögnerna växer, det gör lögner till kärlekens värsta fiende.
Får jag ställa några frågor rättfram? Svara bara om du känner för det, trots allt skriver vi i ett öppet forum, men gillar du att knulla? Alltså med så många som du gör. Njuter du av att göra det eller är det för dig en drift mot din vilja du inte förstår? Älskar du din man? Eller kanske den svåraste frågan av dem alla... älskar du dig själv?
Mitt ex var lättat när allting uppdagades, sa hon i alla fall. Hon upplevde det så skönt att få lyfta bort alla lögner i sitt liv, trots att hon faktiskt förlorade väldigt mycket på de, min övertygelse är dock i hennes fall att hon bara kommer att skapa nya lögner och snart hamna i samma sits som förut, hon har gjort så här många gånger tidigare i sitt liv nämligen.
En referens till det är att jag har en riktigt gammal vän som hade det lite som du beskriver din situation, han trasslade alltid in sig i lögner och på sidan av relationer, vi andra blev med lögnare för att vi täckte och ljög för honom, det är ju inte bättre det. Men till slut rasade fasaden där också, fast han däremot lärde sig av det, tog sina erfarenheter till sig och förvandlade dem till visdom istället. Har har aldrig någonsin varit beblandad med en lögn sen dess, på minst tio år.
Vi är alla människor, jag som ibland kan vara en djup djävel försöker någonstans förenkla å grund av att vi människor har en förmåga att alltid komplicera så förbannat! Enkla frågor och svar, finna en smula harmoni i livet, är det inte lite primärt så säg