• Anonym (Undrande.)

Ni som är otrogna, varför???

Som rubriken lyder, varför är ni otrogna?

Ni sitter och talar om för er partner hur j-a mycket ni älskar honom/henne, att det alltid kommer vara ni, ni kan inte tänka er ett liv utan den andre.
    Nästa stund "springer" ni iväg till älskare/älskarinna.
    VARFÖR???

Jag köper inte dedär om bekräftelse, spänning, and so on.....

Vad är den egentliga anledningen?
    Kärleken dött ut? Varför då inte avsluta det ni har?
    Trist i sängen? Gör något åt det.
    Slentriant förhållande/äktenskap? Gör något åt det med.
    Men ge fan i andra så länge ni påstår er älska den ni är tillsammans/gift/sambo med.     

Ja är nog jävligt trögfattad för jag kan för mitt liv inte förstå....  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-28 14:03
    En fråga till..
    Berättar ni för "den andre" att ni har partner?
    Om inte, varför?
    Om ja, är det ok att vara "bara den andre"

• Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???
  • Lizette80

Undrar oxå över detta..!!
    Var ihop med en kille i mga år o han betyrade sin kärlek till mig...bla bla bla..
    Misstänkte att han inte kunde hålla kuken i styr men han pratade bort det hela tiden..dum som man e så tror man på dem..
    När det var slut så ringde hans bästa vän o berättade för mig vad mitt -x hade gjort..
    Fick det bara bekräftat då att han faktiskt vart otrogen..
    Det tog mig( pga andra omständigheter) 4 år att göra slut med killen..
    Det tog lååååång tid innan han äns kunde släppa mig när jag lämnat honom..
    Då är ju min fråga såhär..
    OM man nu älskar ngn så mkt som han sa att han gjorde, hade så svårt att jag lämnade honom o bara ville ha mig kvar..varför vara otrogen??
    Sexberoende??
    Känslan av att bli lämnad o övergiven??
    Psykiskt sjuk??

• Anonym (Undrande.)

Jag hoppas innerligt att min sambo inte är det, han har dock berättat tidigt i vårt förhållande att han varit otrogen mot andra kvinnor.
    Det var en spänning i att inte bli påkommen.. Hmmm....
    Jag köper inte de snacket, då tycker jag man kan söka om inte samma så liknande spänning med sin älskade, så mycket man kan utforska på många olika plan...

• Anonym
    Lizette80 skrev 2013-03-28 14:01:18 följande:
    Undrar oxå över detta..!!
    Var ihop med en kille i mga år o han betyrade sin kärlek till mig...bla bla bla..
    Misstänkte att han inte kunde hålla kuken i styr men han pratade bort det hela tiden..dum som man e så tror man på dem..
    När det var slut så ringde hans bästa vän o berättade för mig vad mitt -x hade gjort..
    Fick det bara bekräftat då att han faktiskt vart otrogen..
    Det tog mig( pga andra omständigheter) 4 år att göra slut med killen..
    Det tog lååååång tid innan han äns kunde släppa mig när jag lämnat honom..
    Då är ju min fråga såhär..
    OM man nu älskar ngn så mkt som han sa att han gjorde, hade så svårt att jag lämnade honom o bara ville ha mig kvar..varför vara otrogen??
    Sexberoende??
    Känslan av att bli lämnad o övergiven??
    Psykiskt sjuk??

Kan vara en blandning av allt det du skriver.Kanske också att "leka lite med elden" och hoppas lite på att inte bli påkommen?Jag vet inte.Vad jag däremot vet är att man aldrig kommer få ett svar på varför.Men det där om att denne bedyrar sin kärlek är ju rent skitsnack rakt upp och ner.Då skulle man inte ta steget.Punkt slut.

• Anonym (Undrande.)
    Anonym skrev 2013-03-28 14:08:18 följande:

Kan vara en blandning av allt det du skriver.Kanske också att "leka lite med elden" och hoppas lite på att inte bli påkommen?Jag vet inte.Vad jag däremot vet är att man aldrig kommer få ett svar på varför.Men det där om att denne bedyrar sin kärlek är ju rent skitsnack rakt upp och ner.Då skulle man inte ta steget.Punkt slut.

Just de, kan man sitta o säga att man älskar runt jorden och tillbaka o sen knulla runt med andra, då ljuger du förmodling om så jävla mycket annat med....
  • Lizette80
    Anonym skrev 2013-03-28 14:08:18 följande:

Nä man tycker ju det..men har en känsla av att dem "tror" att dem bedyrar den till sin "käresta"..
    Ja, nej man kommer nog tyvär aldrig få svar..o det som vissa otrogna sagt så är det att dem inte kan hålla sig ifrån andra..
    Helt enkelt!!
    Varför då begee sig in i förhållande kan man fråga sig!!
  • Anonym
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-03-28 14:11:56 följande:
    Just de, kan man sitta o säga att man älskar runt jorden och tillbaka o sen knulla runt med andra, då ljuger du förmodling om så jävla mycket annat med....

Såna personer ska inte ha förhållanden öht då de inte kan hålla sej till en.Blir bäst så för alla inblandade.
  • Anonym (Undrande.)
    Anonym skrev 2013-03-28 14:15:25 följande:

Såna personer ska inte ha förhållanden öht då de inte kan hålla sej till en.Blir bäst så för alla inblandade.

Ja, varför inte bara va singel, sprida sin vildhavre eller fläka sig som en glädjeflicka om man inte kan hålla sig till en, bara tanken på otrohet gör mig arg!
  • Anonym
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-03-28 14:18:02 följande:

Ja, varför inte bara va singel, sprida sin vildhavre eller fläka sig som en glädjeflicka om man inte kan hålla sig till en, bara tanken på otrohet gör mig arg!

Det är ju det som är den stora frågan,varför inte då va singel om de vet med sej att de inte kan hålla sej till en?
    Jag förstår din tanke.Jag har själv blivit utsatt för otrohet.Idag tycker jag bara synd om såna personer,kan inte känna ilska över en sån grej längre.Det är slöseri med energi.Vill man bete sej som ett lamt egosvin som sticker kuken i allt som rör sej och tro att det är ok,för att sedan tycka synd om sej själv då det uppdagas,ja då är det synd om denne,inte mej.=) 
  • Anonym (Anna)

Ja, jag är det pga missbruk. jag kan ju bara tala för mig själv.. Men har ni läst om sex/kärlek missbruk ? 

• Anonym (Anna)
    Anonym skrev 2013-03-28 14:23:15 följande:

Det är ju det som är den stora frågan,varför inte då va singel om de vet med sej att de inte kan hålla sej till en?
    Jag förstår din tanke.Jag har själv blivit utsatt för otrohet.Idag tycker jag bara synd om såna personer,kan inte känna ilska över en sån grej längre.Det är slöseri med energi.Vill man bete sej som ett lamt egosvin som sticker kuken i allt som rör sej och tro att det är ok,för att sedan tycka synd om sej själv då det uppdagas,ja då är det synd om denne,inte mej.=) 
    Jo, därför att man på riktigt tror att det ska gå den här gången.. Men sen går någon förbi, något händer osv..
Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???