• Alva 1 år

Diagnos fastställd i dag...

I dag fick vi diagnosen adhd fastställd på vår dotter. Det har gått ganska snabbt, vi påbörjade utred i höstas. Det känns skönt att vi fått det bekräftat men samtidigt lite konstigt... Jag tror jag frågade läkaren 5 ggr om hon va säker just för att få det bekräftat. I bland tvivlar man ju när allt fungerar ett tag men oftast så händer det något som gör att det bekräftas. Är det någon mer som känt så ibland? Ser fram emot föräldra utb som ska kunna ge oss verktyg här hemma.

• Svar på tråden Diagnos fastställd i dag...
  • sophiie

Alva 1 år, känns det skönt eller lite ledsamt?
    Kommer ihåg när sonen fick din diagnos, kände mig delad. Har du sökt vårdbidrag ännu? Behöver du fortfarande en mall, eller rättare sagt en skriven ansökan, pma ;)

• Alva 1 år

Alva är född -04 Jag har skrivit vård ansökan blev 6 sidor Ja det är väl lite delade känslor, men hoppas på hjälp till oss hemma och för Alva i skolan

• sophiie

ElevVårdsKonferens.
    Möte med lärare, specialpedagog, sjuksköterska samt med de som utredde Alvas adhd.

• LillaJag76

Hej
    Jag en dotter som är född 2004 och hon fick sin diagnos 21 mars. ADHD och kommer att få börja med concerta nu efter påsklovet - dvs vecka 15. Hon skulle börja v 13 men då ramlade hon på skolan och gjorde illa munnen och käken så pass illa så ändå var hemma och jag tycker det är lättare att utvärdera concertan om det är som vanligt med skolan.
    Hon går i en liten skola på landet med en egen resurs under skoltiden. Hon åker buss till skolan och är på fritis 3-4 dagar i veckan.
    Hemma anpassar vi det mesta utan att vi tänker på det.  Det är lättare att bara göra det än allt det jobbiga som blir om vi inte gör det.

Skönt att det inte bara är vi som har en tjej med ADHD....

• Alva 1 år

Ja va kul och de är lika gamla med! Samt diagnos nästan samtidigt! Var bor ni?

Svar på tråden Diagnos fastställd i dag...