Inlägg från: Anonym (jodå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jodå)

Är jag för snäll?

Hur gammal är du? Jag får för mig att ju äldre man blir desto mer uppskattar man de egenskaper du verkar ha. Alltså träffar du tjejer runt 25 och yngre kanske de har andra saker de faller för. Träffar du tjejer 35+ så kommer de börjat uppskatta dig som du är.

Såvida du inte, som någon skrev, utplånar dig själv till förmån för andra. DU är också värd att passas upp ibland, få saker gjorda för dig, bli bjuden, komma i första hand osv. Känner du inte det så kan det bli obalans i förhållandet.  

• Anonym (jodå)
    Anonym skrev 2013-03-28 22:09:30 följande:
    Jag är 26. Och grejen är att jag tycker faktiskt inte om så mycket när andra gör saker för mig. Det känns fel bara. Det kanske låter jättekonstigt men så är det faktiskt. :)
    För att du inte tycker dig värd det på nåt sätt? Hur är din självkänsla? Värderar man inte sig själv högt, så finns risken att andra inte gör det heller. Kanske inte rättvist att det är så, men ofta hänger det ihop.

(Tänk världens fulaste tavla målad av en känd konstnär. Snacket går och alla vill ha den där tavlan när den bjuds ut på auktion. Den kommer bli dyr. För vem vill inte ha just den tavan hemma som alla andra också vill ha.)
  • Anonym (jodå)
    Anonym skrev 2013-03-28 22:28:04 följande:
    Hahaha. Okej jag bjuder väl på den. Cool
    Alltid ska det vara du som bjuder - jag börjar se mönstret DrömmerSkrattandeFlört
  • Anonym (jodå)
    Maturo skrev 2013-03-28 22:36:05 följande:

Ja men det är ju knappast jag som ska bjuda på den, jag har ju rätt!

Nu ska vi inte vara sådär, tycker gott du kan vara lite snäll mot TS och bjuda honom för en gång skull SkålSolig
  • Anonym (jodå)
    Maturo skrev 2013-03-28 22:42:24 följande:

Nähä inte mesig, korkad då kanske?
    Varför tycker du TS verkar korkad? Den uppfattningen får inte alls jag. Har du druckit ikväll? (det sista var en seriös fråga alltså)
  • Anonym (jodå)
    Maturo skrev 2013-03-28 22:47:02 följande:

Ja men välj själv för 17, jag gav 3 alternativ. E du rent elak kanske. Om du går med på något och sen gnäller ÄR DU INTE SNÄLL! Så är det, sorry!

Vadå gnäller? Har du inte läst tråden? (Därför jag undrar om du druckit). TS har inga problem med att vara snäll, eller att ställa upp, eller att ge, han gnäller inte över det. Men tjejerna gör ju slut och uppger att det är för att han är för snäll.

TS undran till oss då var om han bara träffat tjejer som inte passar honom, eller om han bör försöka ändra sitt beteende.  
  • Anonym (jodå)
    Anonym (Har Knullat) skrev 2013-03-28 22:50:25 följande:
    Hörde jag skål!? Skrattande

Tja med ditt nick kan jag höja glaset för dig (och vara lite avundsjukTungan ute). Bara cola i glaset ikväll dock för mig Rynkar på näsan Men skål iafSkål
  • Anonym (jodå)
    Maturo skrev 2013-03-28 22:52:14 följande:

Ja jag har druckit ett glas vin, förlåt om det ine är pk. Men fortfarande står jag för det även imorgon. Det finns inga för snälla människor och om du går med på något för att sen gnälla är du inte ens i närheten av att vara snäll!
    Har väl inga problem med att du druckit vin. Dock så verkar du läsa in massa egna saker som inte står i inläggen (tex att jag skulle tycka att det inte var pk att dricka vin?), och just när man druckit kan man ju ibland bli lite "överdrivet kreativ" och läsa sånt mellan raderna som inte står där. 
  • Anonym (jodå)
    Maturo skrev 2013-03-28 22:58:00 följande:

Buhu de gör slut och det är inte gnäll alltså? Jag försöker ju bara få ts att inse att han inte är för snäll, antingen gnällig (blä urk otrevligt )eller enfaldig, rent jäkla korkad med alternativ elak.
    Ja jag förstår hur du menar att folk ibland kan låta sig trampas på (för att de inte vågar stå upp för sig själv) och sen gnäller över det och gör sig själva till offer och den andre parten (oförtjänt) till bödel. Vilket på något sätt absolut kan tolkas som elakt.

I TS fall tycker jag dock inte alls så är fallet. Han gnäller inte på att han blir utnyttjad för sin snällhet (han trivs med att vara snäll). Han gnäller egentligen inte på att han blir dumpad heller, han är dock lite undrande/frågande inför det och ber om oss hjälp att förstå.  
  • Anonym (jodå)
    Maturo skrev 2013-03-28 23:02:31 följande:
    Men ärligt fan va folk snackar om all skit som står i ts. Är det inte med i rubriken, är det inte värt att läsas. Det behöver jag ev omvärdera imorgon, kanske!
    Skrattande Ja man sållar ju bort och förenklar ofta lite för sig själv när man druckit lite, det är så jag tänker.

Bra grejer han hittat föresten din make, eller har ni stora vinglas hemma Drömmer{#emotions_dlg.djavulsk}     
  • Anonym (jodå)
    Maturo skrev 2013-03-28 23:07:52 följande:

Nej men han ställer ändå frågan "är jag för snäll" och svaret är nej, du blir dumpad antingen för att du är enfaldig, elak eller rent dum! (Enligt mig)
    Nja, håller inte riktigt med dig. Möjligen är "för snäll" en förenklade och inte så bra formulering. Du har nog rätt i att man oftast inte blir dumpad för att man är snäll, utan att det är andra saker som ligger ´bakom. Dock tycker jag absolut inte det behöver vara någon av de tre (lite otrevliga) saker du räknade upp ovan.
  • Anonym (jodå)
    Maturo skrev 2013-03-28 23:05:14 följande:

Nej inte såpass, tror att glas nr 2 därimot kan ha sådan inverkan, eller ev nr 3 om det vill sig väl!
    Åh, nu blir jag nästan lite avundsjuk på dig med.
  • Anonym (jodå)
    Maturo skrev 2013-03-28 23:14:57 följande:

Enligt min erfarenhet, jo. Men men, jag låter er fortsätta er konversation utan mig. Boosta nu ts riktigt ordentligt, så han inte fattar hur enfaldig han är. Kramizzzzzzzzzzzz....... eller nåt annat likvärdigt sliskigt!

Haha, nja, jag plockar nog bort det sliskiga "krami" och håller mig till zzzzzzz. Kryper under täcker och drömmer gott om snälla killar Tomte.
Svar på tråden Är jag för snäll?