• Anonym

Är jag för snäll?

Jag undrar lite om jag är för snäll. Mitt förra tjej gjorde slut bla för att hon tyckte att jag tänkte för lite på mig själv och brydde mig för mycket om andra. Det är inte så att jag är nån mes eller toffel på något sätt. Jag kan säga ifrån och bli arg om jag tycker att något är fel eller om det är något jag inte vill. Jag kan även säga till folk som jag inte känner om det är något jag tycker är fel. Tex om folk är elaka mot barn. Så jag är inte konflikträdd heller. Men jag råkar bara tycka om att göra saker för andra, det får mig att må bra. Jag ser ju hellre att folk i min närhet mår bra före mig ofta. 

Tex nyss när min tjej gjorde slut så fick hon bo kvar i lägenheten medan jag bodde hos min mormor fast det är jag som står på lägenheten. Jag gjorde det dels för att vara sjyst mot henne och för att jag inte pallade bo där just då.

Men det känns som att bara för att man är snäll och omtänksam så är man inte intressant som pojkvän utan mer som en bra vän som alltid finns där och ställer upp. Va fasen ska man vara lite mer ett as för att vara en bra pojkvän. Det låter ju bara sjukt. Jag kommer aldrig kunna vara det i alla fall men det känns ju som att jag aldrig kommer få ett förhållande då? 

Så vad ska man göra??? 

• Svar på tråden Är jag för snäll?
  • GossipGirl

Du låter som en drömkille. Tror inte du ska dra de där slutsatserna bara på grund av ditt senaste förhållande. Det kanske inte var vad hon var ute efter - men det finns många som önskar sig en riktigt reko kille som sätter andra i främsta rummet.

• Anonym (13 år)

har tillbringat 13 år nu med den snällaste killen jag kunde hitta :) självklart ska du inte ändra på dig, du kommer att hitta en tjej som vill ha just dig.

• Anonym
    GossipGirl skrev 2013-03-28 21:07:21 följande:
    Du låter som en drömkille. Tror inte du ska dra de där slutsatserna bara på grund av ditt senaste förhållande. Det kanske inte var vad hon var ute efter - men det finns många som önskar sig en riktigt reko kille som sätter andra i främsta rummet.
    Ja nu är det ju bara så att den tjejen jag var tillsammans med innan också tyckte samma sak. :/
  • GossipGirl
    Anonym skrev 2013-03-28 21:24:41 följande:
    Ja nu är det ju bara så att den tjejen jag var tillsammans med innan också tyckte samma sak. :/
    Their loss.
  • Anonym (bra)

Man kan inte vara för snäll!!!! Snäll är en alltigenom god och bra egenskap som man inte kan ha för mycket av.

Problemet är att folk ofta menar något helt annat när de säger att någon är "för snäll"
    Tex att personen i fråga är mesig, inte står upp för sig själv, är självutplånande, kanske passivt aggressiva, gör saker för andra för att de tror att de ska få något tillbaka men inte är ärliga med det tex tex tex

Om någon är genuint snäll och någon annan har problem med det..... ja då ligger nog problemet inuti den där andra personen och det är inte din uppgift i livet att färsöka göra något åt att förändra den personen samt att det är väldigt lite vi kan göra för att påverka andra.

Lycka till!

• Anonym (jodå)

Hur gammal är du? Jag får för mig att ju äldre man blir desto mer uppskattar man de egenskaper du verkar ha. Alltså träffar du tjejer runt 25 och yngre kanske de har andra saker de faller för. Träffar du tjejer 35+ så kommer de börjat uppskatta dig som du är.

Såvida du inte, som någon skrev, utplånar dig själv till förmån för andra. DU är också värd att passas upp ibland, få saker gjorda för dig, bli bjuden, komma i första hand osv. Känner du inte det så kan det bli obalans i förhållandet.  

• Anonym
    Anonym (jodå) skrev 2013-03-28 21:52:27 följande:
    Hur gammal är du? Jag får för mig att ju äldre man blir desto mer uppskattar man de egenskaper du verkar ha. Alltså träffar du tjejer runt 25 och yngre kanske de har andra saker de faller för. Träffar du tjejer 35+ så kommer de börjat uppskatta dig som du är.

Såvida du inte, som någon skrev, utplånar dig själv till förmån för andra. DU är också värd att passas upp ibland, få saker gjorda för dig, bli bjuden, komma i första hand osv. Känner du inte det så kan det bli obalans i förhållandet.  
    Jag är 26. Och grejen är att jag tycker faktiskt inte om så mycket när andra gör saker för mig. Det känns fel bara. Det kanske låter jättekonstigt men så är det faktiskt. :)
  • Anonym (jodå)
    Anonym skrev 2013-03-28 22:09:30 följande:
    Jag är 26. Och grejen är att jag tycker faktiskt inte om så mycket när andra gör saker för mig. Det känns fel bara. Det kanske låter jättekonstigt men så är det faktiskt. :)
    För att du inte tycker dig värd det på nåt sätt? Hur är din självkänsla? Värderar man inte sig själv högt, så finns risken att andra inte gör det heller. Kanske inte rättvist att det är så, men ofta hänger det ihop.

(Tänk världens fulaste tavla målad av en känd konstnär. Snacket går och alla vill ha den där tavlan när den bjuds ut på auktion. Den kommer bli dyr. För vem vill inte ha just den tavan hemma som alla andra också vill ha.)
  • Maturo

Nej du är inte för snäll, du är bara mesig och enfaldig. Så jäkla trött på folk som hävdar att de är för snälla, när de sedan ALLTID gnäller på händelsen (då de varit för snälla) i sig. Det finns inga för snälla människor, dock finns det snälla. Men ALLA som säger att de är så snälla för att sen gnälla om det ÄR BARA ELAKA, ENFALDIGA ELLER RENT KORKADE!

Svar på tråden Är jag för snäll?